Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

Norbert

Ik heb mijn koffer vorig jaar niet op slot gedaan. Maar goed ook, want mijn koffer werd er tussenuit gepikt voor controle. De beambten waren wel zo vriendelijk om na de controle te vragen hoe de koffer op slot moet.
#16 - 02-01-2005, 14:43 uur

heivalido

Ik weet niet, ik doe ze gewoon op slot, ik vind het maar niks dat mensen bij mijn bezittingen kunnen.
#17 - 02-01-2005, 20:41 uur

Jez

Ach, ik heb nooit iets van waarde in m'n koffers, alleen kleding en boeken. Mijn kledingstijl is niet bepaald doorsnee, dus lijkt me sterk dat ze dat jatten, en de boeken zijn in het Nederlands.........
Zoals ik al zei, 1 van mijn koffers is langs de rits opengescheurd de laatste x -> zat niet op slot, maar waarschijnlijk werkte de rits niet mee ofzo. Dit merkten we bij het overstappen in Newark. We konden dus de koffer met tape helemaal dichtmaken en meteen in LA aangekomen weggooien. Nu heb ik allemaal mooie, nieuwe koffers, en ik neem geen risico dat ze 'm met geweld open maken, dus ik doe ze niet op slot.
#18 - 02-01-2005, 20:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Ik heb trouwens nog een tip (wellicht al overbekend? dan sorry) voor het inpakken:
Ik doe altijd de helft van mijn en de helft van mijn man's kleren in 1 koffer (en in de andere de andere helften ;D).
Als er dan een koffer kwijt is en/of later komt, hebben we in elk geval allebei schone kleren.
En in mn handbagage stop ik voor allebei een schone onderbroek+t-shirt oid, voor als ALLE koffers kwijt zijn.
#19 - 02-01-2005, 20:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

voor de emigratie hebben we waarschijnlijk ook alleen kleding bij dus dan kunnen we ze wel open laten denk ik.
#20 - 02-01-2005, 21:11 uur

Jez

Kun je genoeg spullen meenemen? Want ik denk dat het even duurt voor je je inboedel daar krijgt?
#21 - 02-01-2005, 21:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Jawel hoor, we verblijven de 1e weken toch nog bij vrienden, en als ik een luchtbed heb en een keuken kom ik de tijd wel door mocht ik een eigen woning hebben. Ons inboedel komt inderdaad pas een maand later aan dus we zullen ons even moeten redden met het minimale de 1e weken.
#22 - 02-01-2005, 22:50 uur

Jez

Ik bedoel eigenlijk kwa kleding. Als jouw vrouw net als ik is...........
Ik kom een maand niet met 1 koffer kleding door, denk ik  :-[ :-[
Mag je extra meenemen of moet je daar erg veel voor bijbetalen?
Ik heb nl wel eens gehoord, dat als je verteld dat je aan het emigreren
bent, ze wel eens een oogje toe willen knijpen.
#23 - 02-01-2005, 23:20 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2005, 23:21 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wij mochten per persoon (ook al was het een emigratie) maar 2 koffers van 32 kilo per stuk meenemen. Dus 6 koffers a 32 kilo per stuk per persoon.

Alles wat we meer mee wilden nemen, daar moesten we 7,50 euro per kilo extra voor betalen. Dit was KLM, geen idee hoe andere maatschappijen hiermee omgaan.

En ik moet eerlijk zeggen dat we best redelijke grote koffers hebben meegenomen, maar aan de 32 kilo per koffer kwamen we niet eens. Tot op de dag van vandaag kunnen we qua kleding hiermee uit de voeten. We hebben natuurlijk wel een wasmachine en droger tot onze beschikking hier en hebben half Illinois in de uitverkoop leeggekocht, haha...

De kontainer met onze andere kleding en de rest van de spullen hebben we tot op de dag van vandaag nog steeds niet! Dus neem in iedergeval mee wat je daar nodig denkt te hebben. Ook wij hebben achteraf gezien een aantal belangrijke papieren in de kontainer gestopt, die we nu ineens nodig blijken te hebben.  :-[


#24 - 03-01-2005, 01:00 uur

Jez

Ach ja, het blijft altijd lastig om te beslissen wat je mee moet nemen en wat niet  ;D
Ik had er nog niet bij stil gestaan dat je kunt wassen en dat er winkels zijn in Amerika........... ;)
#25 - 03-01-2005, 20:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

als ik voor een week onderbroeken en sokken heb en een paar t-shirts, truien en broeken dan is het goed en mijn vrouw is ook niet zo moeilijk.
#26 - 03-01-2005, 21:17 uur
« Laatst bewerkt op: 06-01-2005, 22:05 uur door heivalido »

Jez

Mijn moeder zegt altijd, dat een schone onderbroek en een gummetje voldoende is  ;D ;D ;D
#27 - 03-01-2005, 21:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hahaha...

Wij wisselen onze onderbroeken ook pas op het moment dat het een 'klitteband' geluid maakt als je het uittrekt! LOL!  :D 8)
#28 - 04-01-2005, 00:21 uur

Sbull

Ja, en dan draai je hem binnenste buiten en kan je er toch nog 3 weken mee doen.

hahahahahahahahaha

Ps daarna hoef je hem niet meer te wassen hoor, kan je hem gewoon weggooien
#29 - 05-01-2005, 23:28 uur

heivalido

of je maakt er een vogelhuisje van hahahahhaha
#30 - 06-01-2005, 22:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15