Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

Wuppie

Ik hoorde van mijn tante die is afgelopen week naar New York geweest dat je inderdaad je koffer nog steeds niet op slot mag doen als je naar Amerika gaat. Klopt dat?

Ik zou anders namelijk niet weten hoe ik dan mijn koffer dicht moet doen, want dat is met zo'n cijfercombinatie en als ik die dus open laat, staat mijn koffer open?? Help.......  :P
En anders ben je er toch sowieso altijd bij als ze je koffer open willen maken? Dat is toch altijd bij de douane??
#91 - 26-03-2009, 13:00 uur

hdeweert

Hallo
Je mag gerust je koffer op slot doen.
Als je koffer echter geen door de TSA te openen slot heeft word hij open gebroken als men dat nodig vind.
Nee je bent er niet bij als jouw koffer in de bagagekelder word onderzocht.
Koffer op slot of niet op slot, als men wat in of uit jouw koffer willen halen is dat erg eenvoudig. Een slot houd de dieven niet tegen.
Advies : die je koffer gewoon dicht doe er een band omheen met een TSA slot.
Plak je cijfercode vast met tape om verschuiving tijdens de rijs te voorkomen.
Harm
#92 - 26-03-2009, 13:33 uur

jerbia

Wat je ook kunt doen is een stickertje met je cijfercode boven het slotje plakken. Op een of andere manier verdwijnen onze kofferriemen met TSA-slot altijd, dus die koop ik niet meer.
#93 - 26-03-2009, 13:44 uur

Wuppie

Hmmm, tis dus echt waar. Ik schrik hier wel een beetje van. Ik dacht dat ze je koffer alleen openden bij de douane indien nodig. Maar in de bagagekelder? Dat kan echt niet hoor. Ik vind het schandalig..........  >:(
#94 - 27-03-2009, 12:05 uur

hdeweert

Dat is tegenwoordig een normale procedure. Je koffer word doorgelicht en als men denkt iets verdachts te zien gaat ie open.
Ook worden alle koffers door drugshonden besnuffeld geven die een signaal gaat ook je koffer zonder pardon open.
Daar is niets schandaligs aan.
Harm
#95 - 27-03-2009, 12:19 uur

Wuppie

Dus jij zegt dat dat naar andere landen ook gebeurt dan? Ik vind het echt maar vreemd en had het hiervoor (voor mijn tante naar NY is geweest) nooit gehoord.......
#96 - 27-03-2009, 12:35 uur

Harry

Bij ons gaat al jaren de koffer niet meer op slot.
#97 - 29-03-2009, 20:19 uur

djengo

  Wij hebben een keer op de heenreis en een keer op de terug reis gehad dat onze koffers op slot zaten, toen we de koffers openden lag er een formulier in dat de douane de koffers geopend had. Ze zaten gewoon weer op slot en er was niets aan de koffer te zien. De laatste keren de koffers open gelaten.
#98 - 05-04-2009, 20:44 uur

J-P

Gewoon open laten....die van mijn schoonzus waren opengebroken. Cijferslot was verschoven. Dus zoals Harm zegt...even een stukje tape erover en klaar is Kees.

En waarom schandalig??? Het scheelt wel weer tijd! En je onderbroekjes liggen ook niet zo tentoongesteld.  ;D :D
#99 - 07-04-2009, 02:09 uur

Wuppie

Nou, ik vind het schandalig, schending van de privacy ofzoiets. Ik vind het echt heel raar dat zulke dingen gewoon mogen. Zijn jullie dan niet bang dat ze er iets uit jatten of misschien erger nog er iets in doen??

Bovendien zat er in de tas van mijn tante (ze had ook nog een weekendtas bij) een gat en was er een wieltje onderuit gesloopt, terwijl deze tas niet eens op slot zat. Ik weet niet hoor, maar dat vind ik erg schandalig.........
#100 - 07-04-2009, 12:23 uur

hdeweert

Iets in je koffer doen of er uithalen is een al veel vaker gevoerde discussie.
Waarom zou iemand wat in mijn koffer doen zonder dat hij het er weer uit kan halen ook?
Als er wat uit gestolen word maakt het voor de dief niet uit of de koffer open of dicht is.
De snelheid waarmee je een koffer kan openen is onverstelbaar.
Verder zijn dit de diepere gedachtes van iemand die bezorgd is over zijn zogenaamde privacy.
 Iemand die naar Amerika gaat heeft daar maar weinig van.
Als er een gat in je tas zit en de wieltjes zijn kapot heeft dat niets te maken met het openen van een koffer.
Meer heeft dat te maken met de behandeling die de bagage krijgt tijdens het vervoer.
Je kan er natuurlijk alles van vinden maar voor reizigers naar Amerika is het ondertussen een normaal gebeuren dat je koffer geopend kan worden. 
Harm
#101 - 07-04-2009, 14:01 uur

gijs.b

Heb je een standaard koffer van een bekend merk, dan hebben ze in geval ze je koffer willen controleren, deze binnen tien seconden open. (volgens zeggen van een Amerikaanse beambte die koffers moest controleren)
Voor dergelijke koffers is het dus geen enkel probleem om deze te sluiten, want ze hoeven niets kapot te maken.
Het normale grondpersoneel kan de koffers dan niet zomaar openen, dus dan wordt er ook niet stiekem iets gejat of iets erbij gestopt.
Ik doe 'm dus lekker op slot...
Met nog een goede kofferriem er omheen.
#102 - 07-04-2009, 23:06 uur

hdeweert

Heb je een standaard koffer van een bekend merk, dan hebben ze in geval ze je koffer willen controleren, deze binnen tien seconden open. (volgens zeggen van een Amerikaanse beambte die koffers moest controleren)
Voor dergelijke koffers is het dus geen enkel probleem om deze te sluiten, want ze hoeven niets kapot te maken.
Het normale grondpersoneel kan de koffers dan niet zomaar openen, dus dan wordt er ook niet stiekem iets gejat of iets erbij gestopt.
Ik doe 'm dus lekker op slot...
Met nog een goede kofferriem er omheen.
Hallo Gijs
Iedereen moet zelf weten of hij zijn koffer open of dicht doet. Er word alleen gewaarschuwd voor het risico van een beschadigde koffer.
Als je deze draad had doorgelezen zou je weten dat een koffers met een tsa slot door de douane makkelijk kan worden geopend.
Andere sloten en tassluitingen worden gewoon in 10 seconden opengebroken. Zelfs voor het bagage personeel is het openen van
een koffer die op slot zit een fluitje van een cent. Gestolen word er regelmatig. Iets in de koffer stoppen komt naar mijn weten niet voor.
Harm
#103 - 07-04-2009, 23:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15