Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Koffer op slot?

Discussie gestart

SamGoes-USA

Komende zomer gaan wij eindelijk, sinds jaren, weer eens op vakantie naar the good old USA. Arizona en Caloifornia om precies te zijn.
Nu las ik dat het verstandig is om koffers niet op slot te doen. Je weet maar nooit, en voor het geval dat . . .
Nu ben ik daar niet zo van, en zoek een oplossing hiervoor.
Het schijnt dat de Samsonite TSA kabelslot (Typenummer D89.353 ) wel is toegestaan omdat de douane van de V.S. hier een master-key van heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee, klopt dit en is het inderdaad zo dat de douane dit wel accepteert?

De koffer op slot voelt toch net even wat beter, hoor het heel graag

Alvast bedankt

Groeten, Sam
#1 - 16-02-2010, 14:06 uur

hdeweert

Hallo Sam
Je vraag is niet nieuw. Als je  de zoek functie van dit forum gebruikt met als opdracht ” koffer op slot” krijg je een hoop info hierover.
Verder heb ik er ooit een stukje over geschreven.
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=487:koffer-open-of-dicht-&catid=49:mijn-weblog&Itemid=295
succes
Harm
#2 - 16-02-2010, 15:00 uur

Chris RTA

De douane kan het nodig vinden om je koffer te openen nadat je hem ingechecked hebt.
Als je koffer dan op slot zit zullen ze het slot open breken. Dit kost je een koffer.
Wij doen er altijd zo'n mooie band om waar ook een cijfer slot op zit en doen deze op slot en laten de koffer open. Mochten ze er dan in willen hoeven ze alleen de band eraf te knippen. Dit kost je dan alleen zo'n band. Die zijn net even iets goedkoper dan een koffer.

Mijn ervaring is dat ze in de VS de koffer checken waar je bij staat. Bij de incheck bali staat vaak zo'n scan appraat met een aantal mensen van security erbij, zij gooien jou koffer er doorheen en daarna mag hij gewoon op slot of je laat hem op slot en blijft erbij tot ze hem goedkeuren.

#3 - 16-02-2010, 17:10 uur

MissFluffy

Ik sluit mijn koffers al jaren af met een tsa slot en heb 1 keer een papier terug gevonden dat ze mijn koffer hebben gecontroleerd .Jij gebruikt de code en zij gebruiken een sleutel om dat slot te kunnen openen .Ze sluiten het gewoon weer af na controle .Ik zou nooit zonder slot reizen ...kwestie zekerheid dat geen anderen in je koffer kunnen .
#4 - 16-02-2010, 17:42 uur

hdeweert

Het afsluiten van de koffer is een vaak een vraag op het forum. Het afsluiten van de koffer geeft de reiziger
onterecht het gevoel dat zijn koffer beschermt is tegen diefstal etc. Helaas is niets minder waar de meeste
koffers zijn eenvoudig te openen, en de dief heeft echt niet veel tijd nodig. Afsluiten met TSA of ander slot
een band etc. geeft dus alleen de eigenaar maar een gevoel van veilig zijn koffer uit handen geven meer niet.

Harm
#5 - 16-02-2010, 19:01 uur

Frasi

De slotjes zijn inderdaad relatief eenvoudig te forceren (de meeste koffers overigen ook).
Maar het voordeel van de TSA slotjes is dat je tenminste kan zien óf er aan je spullen gezeten is (en zo ja door douane of door 'anderen').
TSA slotjes zijn overvloedig en goedkoop via Ebay te kopen. Samsonite (of reguliere retail) is relatief duur en bied geen betere kwaliteit.
#6 - 16-02-2010, 19:17 uur

Mrjn

Mijn ervaring is dat ze in de VS de koffer checken waar je bij staat. Bij de incheck bali staat vaak zo'n scan appraat met een aantal mensen van security erbij, zij gooien jou koffer er doorheen en daarna mag hij gewoon op slot of je laat hem op slot en blijft erbij tot ze hem goedkeuren.

Iedere keer zijn bij ons wel 1 of meer koffers gecontroleerd door de TSA en nooit waar wij bij waren. Wij vinden gewoon iedere keer een briefje met de mededeling dat de koffer geopend is.
#7 - 16-02-2010, 21:05 uur

Jez

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze controleren waar je bij staat en we hebben inmiddels heel wat vliegvelden in Amerika gehad. Wij vinden ook altijd in minstens 1 van de koffers post van onze vrienden TSA
#8 - 16-02-2010, 22:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wama

Wij sluiten onze koffers altijd met tiebandjes af.Opzij in onze reiszakken is een vakje waar we een nagelknipper insteken en reserve tiebandjes.Toch l meegemaakt dat onze koffers geopend zijn en een kaartje ingestoken dat de koffer was nagekeken.Ze hebben ze zelf terug met tie- badjes gesloten
#9 - 17-02-2010, 07:02 uur

Harry

Mijn ervaring is dat ze in de VS de koffer checken waar je bij staat. Bij de incheck bali staat vaak zo'n scan appraat met een aantal mensen van security erbij, zij gooien jou koffer er doorheen en daarna mag hij gewoon op slot of je laat hem op slot en blijft erbij tot ze hem goedkeuren.

Iedere keer zijn bij ons wel 1 of meer koffers gecontroleerd door de TSA en nooit waar wij bij waren. Wij vinden gewoon iedere keer een briefje met de mededeling dat de koffer geopend is.

Een van onze koffers wordt ook altijd extra gecontroleerd, en dat is nog nooit gebeurt waar wij bij waren maar altijd in de catacomben van het vliegveld, het is wel altijd de koffer waar de opladers en zo inzitten, wij doen de koffer nooit op slot, dat geeft misschien een schijngevoel van veiligheid, maar het zal niemand met kwade bedoelingen ook maar een strobreed in de weg leggen.
#10 - 17-02-2010, 12:46 uur

Chris RTA

Dat is dan wel heel toevallig.

Ik heb nog nooit een briefje in onze koffers gevonden. Ik heb er ook een tasje in zitten dat volzit met laders en kabels etc.
We zijn 1 keer een koffer band kwijt geraakt, maar na controle bleek er niet in de koffer geweest te zijn.

#11 - 17-02-2010, 17:44 uur

Harry

Als de koffer door de TSA nagakeken wordt ligt er altijd een brief in met uitleg wat ze gedaan hebben en waarom.
#12 - 17-02-2010, 19:58 uur

Bakvet

Mijn TSA-slot gaat altijd los in de koffer. Het idee erachter is: als de TSA al een masterkey heeft, waarom zou  een doorgewinterde crimmineel er dan niet een hebben? Je koffer aan de buitenkant op slot doen heeft daarom geen enkele zin.

Om toch een vals gevoel van veiligheid te hebben doe ik het slot los binnen in de koffer. En het helpt echt kan ik uit ervaring zeggen: er is nog nooit iets uit m'n koffer gestolen en is er nog nooit iets ingestopt. Behalve af en toe zo'n controlebriefje dan. Dus mijn advies: koop zulke sloten, ze werken echt!
#13 - 17-02-2010, 21:17 uur

Freckles49

Wij laten onze koffers sealen op Schiphol dit hebben wij al een paar keer gedaan. Vorig jaar is er 1 van de 2 koffers die geseald waren geopend en we hadden keurig een brief erin. Overigens hebben wij koffers vam samsonite met een TSA slot.
#14 - 04-03-2010, 19:10 uur

hdeweert

Sealen is zond van je geld zeker als je TSA sloten op je koffer hebt.
Je zou goedkoper een rol keuken folie kunnen gebruiken ;) maar dat is natuurlijk niet zo mooi
Harm
#15 - 04-03-2010, 21:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15