Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kosten levensonderhoud per dag?

Discussie gestart

Nelleke

Geen idee, of ik goed zit in dit topic, maar ik gooi het hier maar neer. Kon er verder niets over vinden.

Wat moet ik ongeveer rekenen voor een dagje leven in Amerika. Ahum, dat klinkt lekker vaag. Ik bedoel, als ik moet ontbijten, lunchen en dineren en eventueel iets drinken 's avonds, wat ben ik dan gemiddeld kwijt? We willen niet te duur uit zijn. Ja ja, echte Hollanders. Nee ik bedoel, we kunnen voor de lunch ook effe in een supermarkt een broodje met beleg halen en doorrijden. En we zijn zeker niet van plan in een 3 sterren restaurant te gaan eten 's avonds. Voor hoeveel kan je klaar zijn op een dag? Heeft iemand daar zicht op? Tuurlijk zal het in de steden duurder zijn, maar het gaat me gewoon om een gemiddelde... scheelt weer met het in de gaten houden van ons budget.  :)
#1 - 31-12-2005, 12:43 uur

Vegas

Hallo Nelleke,

Een maaltijd in amerika hoeft niet zo duur te zijn.
Een lunch heb je gemiddeld al wel voor onder de 10 dollar. Ik heb ook regelmatig een avondmaaltijd gehad zo rond de $10.
Je eet dan niet luxe of zo, gewoon in een van de grote ketens.
Voor het ontbijt en lunch kun je inderdaad ook heel goed bij een supermarkt een broodje halen.
Broodjes zijn gemiddeld toch wel groter als hier dus je kunt er even op teren.

Je hebt ook restaurants die niet duur zijn en waar je toch iets luxer eet dan in een fastfood keten.
Ik heb in restaurants buffetten gehad zo rond de $15 incl drank. En dat was niet alleen in Las Vegas maar ook in andere steden en dorpen.

Gemiddeld dus rond de $30 p.p.p.d  zou moeten kunnen.
#2 - 31-12-2005, 15:54 uur

Marc1972

De eerste keer dat wij in de VS waren hebben we geprobeerd netjes 3x per dag te eten. Maar het amerikaanse ontbijt staat in geen verhouding met het sneetje brood in NL en na een week of twee hadden we aan 2x per dag eten eigenlijk ruim voldoende. Meestal hebben we ontbijt en lunch samengevoegd en was dat voor ons meer dan voldoende.
#3 - 31-12-2005, 17:26 uur

Chi Sin X

Wij kochten meestal broodjes; en dan met hotdog worstjes of choco etc.  En meestal aten we daar 's morgens en 's middags van.  En dat scheelde toch serieus wat geld.  In amerika zijn er ook heel veel plekken voorzien om te picknicken, zeker in de Nationale Parken.

In de praktijk aten we meestal enkel uit 's morgens in de grote steden, en dan is 2 keer eten op een dag idd meer dan genoeg, want die Amerikaanse ontbijten zijn echt veel.
#4 - 01-01-2006, 14:29 uur

Jez

Of je gaat ergens pizza eten, besteld een redelijk grote en wat je over hebt neem je mee voor de volgende avond.
#5 - 01-01-2006, 14:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Wij kochten ook altijd flesjes drinken bij de Wal-Mart of andere grote winkel die we tegen kwamen. Nou ja, flesjes. Op een gegeven moment konden we bij supermarkten alleen nog 3/4 liter flesjes Mountain Dew vinden of hele grote flessen, maar die raken mij te snel hun prik kwijt.  Als we dan eens bij een fastfoodketen in de buurt kwamen, 1 beker drinken tappen met heeeeel veeeel ijs en dan had je voor de rest van de middag lekker koel drinken.
Je kunt natuurlijk ook een koelbox kopen en die vullen met ijs, maar dat vond ik teveel gedoe.
Mijn ervaring met de ontbijten in de VS is ook dat ik er tot aan het avondeten genoeg aan had.
#6 - 01-01-2006, 15:15 uur

Nelleke

Bedankt voor jullie reacties... was effe vergeten de notificatie aan te zetten dus ik zie het nu pas...

Ellen komt vanmiddag dus dan gaan we weer verder plannen... maar dan weet ik een beetje waar ik rekening mee kan houden.
#7 - 03-01-2006, 14:42 uur

The Varkevissers

Hoi,
Vergeet niet effe een bakie te doen bij Starbucks Coffeeshops (Smaak Tip: Coconut Late, Grote: Venti). En als je ook hongere bent tijdens ontbijt bestel je er nog een warm Bageltje bij met boter. Je zit er dan waarschijnlijk wel elke ochtend, erg gezellig en erg Amerikaans en heel sociaal mocht je mensen willen ontmoeten. Vooral veel studenten.

Gezellige tijd toegewenst,

The Varkevissers
#8 - 03-01-2006, 22:43 uur

Nelleke

Hoi,
Vergeet niet effe een bakie te doen bij Starbucks Coffeeshops (Smaak Tip: Coconut Late, Grote: Venti). En als je ook hongere bent tijdens ontbijt bestel je er nog een warm Bageltje bij met boter. Je zit er dan waarschijnlijk wel elke ochtend, erg gezellig en erg Amerikaans en heel sociaal mocht je mensen willen ontmoeten. Vooral veel studenten.

Gezellige tijd toegewenst,

The Varkevissers

Ehhh... ik lust geen koffie, is dat heeeel erg? hihihi....

Enne... ik ga juist op vakantie om mijn werk te vergeten... enne... ik werk bij een hogeschool... dussu... wie denk je dat ik juist niet tegen wil komen daar??  ;D

Nee maar zonder dollen, bedankt voor de tip.. mijn reisgenote lust wel koffie dus we zullen er vast een keer langsgaan....
#9 - 04-01-2006, 00:15 uur

Chi Sin X

Ik lust ook geen koffie, maar die Frapuccino van bij Starbucks is wel heel erg lekker.  Een aanrader.
#10 - 04-01-2006, 09:16 uur

Jez

Vooral de caramel-smaak, met die heerlijke, echte caramel erdoor! Mmmm, nog 5,5 week............
#11 - 04-01-2006, 21:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Zo rond de kerst heeft Starbucks een Peppermint Mochacchino. Chocoladekoffie met pepermuntsiroop. Ik heb nu dus thuis een flesje Starbucks pepermuntsiroop en in Duitsland verkoopt men Chococappuccino (chocoladekoffie, dus) dus ik kan nu fijn thuis het Starbucksgevoel krijgen!
Oh, en de double chocolatechip frappuccino is ook erg fijn. Als ze die nog hebben tenminste. Meer een chocolademilkshake met stukjes chocola dan koffie.
#12 - 05-01-2006, 13:00 uur

Wop

Zo rond de kerst heeft Starbucks een Peppermint Mochacchino. Chocoladekoffie met pepermuntsiroop. Ik heb nu dus thuis een flesje Starbucks pepermuntsiroop en in Duitsland verkoopt men Chococappuccino (chocoladekoffie, dus) dus ik kan nu fijn thuis het Starbucksgevoel krijgen!
Oh, en de double chocolatechip frappuccino is ook erg fijn. Als ze die nog hebben tenminste. Meer een chocolademilkshake met stukjes chocola dan koffie.

Wil je NU ophouden !!!  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(


<heimwee>  ;)
#13 - 05-01-2006, 15:38 uur

Mrjn

Je mag best een mokje Peppermint Mochacchino komen halen hoor  ;)
#14 - 05-01-2006, 15:44 uur

Wop

Je mag best een mokje Peppermint Mochacchino komen halen hoor  ;)

Groningen is mij ff te ver rijden......   :(
#15 - 05-01-2006, 15:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15