Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LET OP JE CREDITCARD !!!!

Discussie gestart

Johan

Als ik in de USA zou wonen zou ik zo snel mogelijk betalen via Apple pay.....

Tja ik heb apple pay maar er zijn nog erg weinig zaken die het gebruiken!
#16 - 10-03-2015, 20:54 uur

Terpies

Het zou alleen al veel fraude schelen als je je CC gewoon kon "Dippen" met een pincode. De VS blijft hier vreselijk mee achter!

Eind 2015 is dit dippen verplicht aanwezig op elke terminal, behalve de benzinepompen, deze hebben uitstel tot uiterlijk 2017.

De pompstations beginnen trouwens ook steeds meer contactloos betalen (o.a. Apple pay) te ondersteunen aan de pomp.
#17 - 14-03-2015, 16:28 uur

Terpies

Als ik in de USA zou wonen zou ik zo snel mogelijk betalen via Apple pay.....

Tja ik heb apple pay maar er zijn nog erg weinig zaken die het gebruiken!

Valt wel mee toch?

http://www.apple.com/apple-pay/where-to-use-apple-pay/

Nadeel tot nu toe is nog dat de ketens die zijn aangesloten bij CUrrentC (o.a.walmart, best buy) Apple pay nog niet ondersteunen.

Dit heeft helaas niets met de mogelijkheid tot contactloos betalen te maken, maar alleen met het feit dat het systeem waar bv walmart mee samenwerkt (in tegenstelling tot Apple pay) wel consumenten informatie per transactie verstrekt. Hierdoor heet walmart dus alle tools om mensen persoonlijk te targeten in hun marketing campagnes (ten koste van je privacy)....

Ik denk dat dit een kwestie van tijd is tot dat walmart ook mee gaat doen, gezien het succes van Apple pay.

http://uk.businessinsider.com/wal-mart-heres-why-we-dont-support-apple-pay-2014-10?r=US
#18 - 14-03-2015, 16:34 uur

Johan

Valt wel mee toch?

http://www.apple.com/apple-pay/where-to-use-apple-pay/

Nadeel tot nu toe is nog dat de ketens die zijn aangesloten bij CUrrentC (o.a.walmart, best buy) Apple pay nog niet ondersteunen.

Dit heeft helaas niets met de mogelijkheid tot contactloos betalen te maken, maar alleen met het feit dat het systeem waar bv walmart mee samenwerkt (in tegenstelling tot Apple pay) wel consumenten informatie per transactie verstrekt. Hierdoor heet walmart dus alle tools om mensen persoonlijk te targeten in hun marketing campagnes (ten koste van je privacy)....

Ik denk dat dit een kwestie van tijd is tot dat walmart ook mee gaat doen, gezien het succes van Apple pay.

http://uk.businessinsider.com/wal-mart-heres-why-we-dont-support-apple-pay-2014-10?r=US

Ik denk dat Apple Pay inderdaad een groot succes gaat worden maar het is nog vrij onbekend bij velen. IK ben al op plaatsen geweest waar ze het systeem zouden moeten gebruiken maar dat niet doen omdat ze niet weten (????) hoe het te gebruiken in hun kassasysteem. Ik heb nog maar 1 plek gehad waar ik het systeem kon gebruiken en dat is een Mc Donalds hier op de hoek.

En wellicht shop ik net iets te weinig om er veel gebruik van te kunnen maken ;-) Of in ieder geval op de verkeerde plekken ;-)
#19 - 14-03-2015, 18:03 uur

Terpies

Binnenkort ook bij de nieuwste vending machines van coca cola :-)

Net op die plaatsen waar je je verfrommelde dollar bill wel 10 keer moet proberen erin te frommelen.
#20 - 14-03-2015, 18:20 uur

Michael Wesseling

Elke manier van betalen levert wel een risico met zich mee. Dat geldt zowel voor pinnen, creditcard als contant betalen. Je kunt inderdaad de CC maatschappij waarschuwen, dat is preventief heel handig want ze controleren daar heel preventief op afwijkend betaalgedrag, veel meer dan bij de pinpas. Maar laat jezelf niet gek maken, er zullen altijd risico's blijven schuilen, achter alles wat met betalingsverkeer te maken heeft.

Groeten,
Michael.
#21 - 21-03-2015, 20:41 uur

jhbechthum

Maar laat jezelf niet gek maken, er zullen altijd risico's blijven schuilen, achter alles wat met betalingsverkeer te maken heeft.

Helemaal mee eens.
Wees normaal voorzichtig, en zorg met name op vakantie voor 'back-up' in de vorm van een 2e (en eventueel 3e) betaalmogelijkheid.

Johan
#22 - 22-03-2015, 14:04 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pieter79

Ik kan op alle (?) credit kaarten die ik heb een alarm instellen dat elke keer als er betaald wordt boven een bepaald bedrag (instellen op 1 dollar bijvoorbeeld) ik automatisch een e-mail bericht en/of text message krijg waar de betaling is gedaan, en hoeveel het bedrag was. Op het moment dat er een betaling is die ik niet heb gedaan kan ik zelf direct al actie ondernemen.

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen instellen als je op vakantie gaat.

Gr. Pieter
#23 - 23-03-2015, 12:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

NMP

@Pieter.
Klopt Pieter, die mogelijkheid heb ik ook met mijn creditcard (CC). Sterker, ik heb een maand of 8 geleden die instellingen gedaan. Om de één of andere rede heeft dit nooit gewerkt en ben ik er nooit achteraan gegaan. Moet ik toch eens doen, helemaal vergeten. Ze hadden bij mij eerst twee keer een klein bedrag op mijn creditcard gezet, minder dan $2 - per keer, die zijn op mijn statement gekomen. Toen hebben ze een bedrag van $233,66 geprobeerd bij een Target, dit is mislukt dankzij de creditcard company (CCC). Dus je moet je "alarm" op je CC echt heel laag zetten.
Op 7 maart werd ik gewaarschuwd door de CCC nog steeds geen nieuwe kaart. JL Vrijdag weer gebeld, moet als het goed is woensdag binnen komen. Ik zit er om te springen :)
Gr.
MarcoP
#24 - 23-03-2015, 19:16 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

GerG

Ik kan op alle (?) credit kaarten die ik heb een alarm instellen dat elke keer als er betaald wordt boven een bepaald bedrag (instellen op 1 dollar bijvoorbeeld) ik automatisch een e-mail bericht en/of text message krijg waar de betaling is gedaan, en hoeveel het bedrag was. Op het moment dat er een betaling is die ik niet heb gedaan kan ik zelf direct al actie ondernemen.

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen instellen als je op vakantie gaat.

Gr. Pieter

Met belangstelling las ik je bericht.
Kun je mij aangeven welke CC je gebruikt. Is het MC en zo ja een Nederlandse.

Daarnaast vraag ik mij het volgende af;
Ik wil voor onze vakantie in juli-augustus dit jaar een camping reserveren in El Portal bij Yosemite.
Nu vraagt de camping per e-mail de gegevens op van mijn CC, zoals gehele nummer, vervaldatum en 3-cijferige code die op de achterzijde staat.
Hoe veilig is dat om zo maar te doen en stel er gaat iets fout kunnen ze mij dan onzorgvuldig handelen verwijten?
Doe ik het niet dan kan ik niet reserveren. Het betreft hier de de camping Indian Flat RV park in El Portal.

Groet,

Ger
#25 - 22-04-2015, 10:05 uur

Marianne

In zo'n geval belden wij vaak even. Of we deden het in 2 verschillende mailtjes na overleg met het hotel.
We hebben de laatste keren wel alle gegevens via de mail gestuurd. Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Marianne
#26 - 22-04-2015, 11:46 uur

Pieter79

Ik kan op alle (?) credit kaarten die ik heb een alarm instellen dat elke keer als er betaald wordt boven een bepaald bedrag (instellen op 1 dollar bijvoorbeeld) ik automatisch een e-mail bericht en/of text message krijg waar de betaling is gedaan, en hoeveel het bedrag was. Op het moment dat er een betaling is die ik niet heb gedaan kan ik zelf direct al actie ondernemen.

Je zou dat bijvoorbeeld kunnen instellen als je op vakantie gaat.

Gr. Pieter

Met belangstelling las ik je bericht.
Kun je mij aangeven welke CC je gebruikt. Is het MC en zo ja een Nederlandse.

Hallo Ger,

Ik heb Amerikaanse CC, zowel MC als Visa. Je kan hier in je CC account inloggen om zo alle betalingen te zien, je balance afbetalen en oa alarm instellingen aanpassen. Ik heb dit ooit bij ik geloof Capital One ingesteld, toen ik er maar heel weinig krediet had (als je net in de States woont en geen CC history hebt). Geen idee of dit ook in Nederland zo werkt.

Gr. Pieter
#27 - 22-04-2015, 12:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Ik denk dat ICS inmiddels gewend is aan onze vreemde uitgaven, want dit jaar hebben we zonder vooraankondiging de cc gebruikt in Nederland, Denemarken, Singapore, India, Oman, Emiraten, en in die landen ook nog betaald via de USA. Geen problemen ondervonden. We hebben dit jaar nog 6 andere landen in het verschiet, maar ik verwacht geen problemen. Onze uitgaven zijn wel meestal van dezelfde soort, namelijk eten, slapen en tanken. Misschien helpt dat. Wij zijn 2x geskimmed, één keer op het vliegveld in Reijkjavik en 1x bij het tanken hier in Brabant. Beide keren keurig afgehandeld en geen last ondervonden.
#28 - 22-04-2015, 21:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jan v

Mij is dit ook overkomen.wij waren op 24daagse rondreis door arizona,utah,nevada en californie afgelopen zomer.in februarti kreeg ik bericht van de abnamro dat ze de afschrijvingen van mijn creditcard niet geloofden,er was in 1week 2200$afgeshreven in omgeving florida!card geblokkeerd en nieuwe gekregen,bank alles betaald.je doet een hoop met die kaart,hotels,tanken,eten betaal ik altijd cash,dus waar het is gebeurd word nog uitgezocht.
#29 - 26-04-2015, 08:47 uur

Iris.

Is het dan handig om beide een aparte CC te hebben?
#30 - 21-05-2015, 12:30 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15