Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Let op juiste (voor)naam op vliegticket !

Discussie gestart

Ruud2004

Ik heb in mijn vriendenkring nu al voor de tweede keer binnen korte tijd gehoord dat er problemen zijn met de juiste naam op een E-ticket van Swiss.  Swiss vraagt je bij het boeken op hun site een "profile" aan te maken en registreerd daarbij de nodige gegevens zoals naam, adres en betalingsgegevens etc.

Vrienden van mij hadden de fout gemaakt om in het "profile" niet hun zgn "paspoortvoornaam", maar hun "roepnaam" te vermelden.  Tijdens het afmaken van de boeking bleek de "roepnaam" te zijn overgenomen op het E-ticket. (Nooit opgevallen)  Ongeveer een maand na de boeking kwam dit ergens ter sprake en werd contact opgenomen met de vliegmaatschappij met het volgende resultaat.

Binnen Europa zou het (op vertoon van paspoort) geen probleem zijn.  Echter reizende naar Amerika, kon/wilde men geen enkele uitspraak doen. Geadviseerd werd de E-tickets te wijzigen a 150, 00 Euro per ticket. Tja, en wat doe je dan.  Om maar op zeker te spelen, hebben ze de tickets laten wijzigen en zijn dus 300,00 Euro armer.   ny-angry

Doodzonde van het geld. Ik kan mij niet voorstellen dat dit alleen bij Swiss zo kan gaan, dus vul bij het boeken van een ticket altijd al de namen in welke staan vermeld in je paspoort !!    ;) 
#1 - 01-01-2007, 15:31 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Chiefram

Dit geldt voor elke maatschappij.

Hier in Amerika moet je voordat je door de security check gaat je photo ID en je ticket laten zien. Komen de namen niet overeen, dan kun je terug...

Overigens wel bespottelijk dat het wijzigen van een naam (kleine mutatie in de komputer) gelijk 150 euro moet kosten. Zet dan duidelijk bij het aanmaken van een profiel dat je exakt de naam moet ingeven zoals vermeld in je paspoort en dat deze niet mag afwijken. Zo is het ook een manier om er nog even lekker een extra slaatje uit te slaan.
#2 - 01-01-2007, 15:40 uur

Ruud2004

Elke wijziging van hun "lowfare-ticket" bedraagt 150,00 Euro, dit gaat inderdaad wel ver.
#3 - 01-01-2007, 22:12 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Chiefram

Wijzigingen kosten bij United Airlines $100 dollar. Tot nu toe heb ik hier alleen maar mee te maken gehad als ik een vlucht moest cancellen of wijzigen (op eigen initiatief dan). Of het wijzigen van een naam ook zoveel zou kosten weet ik niet. Ik kan volgens mij gewoon op de website van United mijn profielnaam aanpassen. Wel voordat ik een ticket zou boeken.

Ik neem in de meeste gevallen de gewone aangeboden prijs van United, wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk indien dit overeenkomt met de tijden dat ik wil vliegen. Of dit ook low fare tarieven zijn weet ik niet.
#4 - 02-01-2007, 01:46 uur

Tink

Ik heb altijd problemen gehad als er tickets geboekt werden voor mijn man en mij op onze familie naam. In mijn paspoort staat mijn meisjesnaam. Ik heb al verschillende keren moeten aantonen dat ik werkelijk getrouwd was met de persoon die vermeld stond als mijn echtgenoot. Heb hiervoor bij de gemeente waar we getrouwd zijn een internationaal uitreksel van het huwelijksregister opgevraagd en draag dat sinds dien altijd bij me.

Ook heb ik een nieuw paspoort aangevraagd waar mijn gehuwde naam op vermeld staat naast mijn meisjenaam. Heb nu af en toe nog problemen omdat het er maar heel klein op vermeld staat en ik wel mijn tickets boek met mijn creditcard die op mijn gehuwde naam staat. Allemaal erg verwarrend voor ze.



#5 - 02-01-2007, 09:39 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Chiefram

Zo loop ik in Amerika vaak tegen het probleem aan dat ik twee middelnamen heb. Mijn voornamen zijn Martin C.J., maar dit kennen ze hier niet en er is vaak alleen maar ruimte voor een enkele middelnaam, waardoor ik op sommige officiele dokumenten Martin C. heb staan en op sommige officiele dokumenten alleen maar Martin.

Indien je voor iets (ook met vliegen) je volledige naam moet opgeven, inklusief de middelste namen kom ik wel eens in vervelende situaties terecht, omdat het gewoonweg niet overeenkomt. Daarom laat ik op de meeste (te vernieuwen) officiele dokumenten maar gewoon mijn middelste namen weg om nog meer verwarring te voorkomen, maar dan loop ik weet spaak als men mijn SSN card willen zien, waar die 'C' weer op vermeld staat.

Dit is wel lastig, maar met vliegtickets is het probleem inmiddels al opgelost. Ik heb alleen mijn voornaam op mijn photo-ID (rijbewijs) staan, welke nu ook zo wordt opgenomen op de vliegtickets.
#6 - 02-01-2007, 20:27 uur

AJMouse

Op mijn paspoort staat Athan-Jon Jonathan onder het kopje 'namen' - op mijn ticketreserverings-site moest ik invullen 'voornaam'

mijn naam is Athan-Jon en mijn achternaam is de Jager.

Goed, op mijn e-ticket staat nu 'Athanjon Dejager' - dat is zonder streepje tussen mijn naam, en mijn achternaam is zonder spaties. Ik weet niet of het ook zo op het ticket komt. Zucht, heette ik maar gewoon Henk Smit ofzo  wink

moet ik mij zorgen gaan maken?
#7 - 23-04-2007, 21:48 uur

Wop

Op mijn paspoort staat Athan-Jon Jonathan onder het kopje 'namen' - op mijn ticketreserverings-site moest ik invullen 'voornaam'

mijn naam is Athan-Jon en mijn achternaam is de Jager.

Goed, op mijn e-ticket staat nu 'Athanjon Dejager' - dat is zonder streepje tussen mijn naam, en mijn achternaam is zonder spaties. Ik weet niet of het ook zo op het ticket komt. Zucht, heette ik maar gewoon Henk Smit ofzo  wink

moet ik mij zorgen gaan maken?

Denk het niet.. Bij mijn weten worden namen altijd zonder spatie geschreven, ik heb zelf ook een achternaam met een spatie en die staat ook altij aanelkaar  wink
#8 - 23-04-2007, 21:56 uur

Mr-Leo

Wat raar dat iemand dat niet weet. Je zou toch denken dat iedereen wel weet dat op je vliegticket dezelfde naam moet staan als in je paspoort. Net zoals dat je geboortedatum precies moet kloppen.
#9 - 23-04-2007, 21:59 uur

AJMouse

Op mijn paspoort staat Athan-Jon Jonathan onder het kopje 'namen' - op mijn ticketreserverings-site moest ik invullen 'voornaam'

mijn naam is Athan-Jon en mijn achternaam is de Jager.

Goed, op mijn e-ticket staat nu 'Athanjon Dejager' - dat is zonder streepje tussen mijn naam, en mijn achternaam is zonder spaties. Ik weet niet of het ook zo op het ticket komt. Zucht, heette ik maar gewoon Henk Smit ofzo  wink

moet ik mij zorgen gaan maken?

Denk het niet.. Bij mijn weten worden namen altijd zonder spatie geschreven, ik heb zelf ook een achternaam met een spatie en die staat ook altij aanelkaar  wink

Thanks voor de reply. Hoe erg is het dat er geen Jonathan op het ticket staat? Ik gebruik Jonathan echt nergens, maar het staat nu eenmaal op mijn paspoort. Heb ik mijzelf zojuist 150 euro armer gemaakt? Overigens heb ik ook nooit Jonathan op mijn tickets gehad bij de ongeveer 10 vluchten die ik binnen europa heb gemaakt!
#10 - 23-04-2007, 22:06 uur

Mr-Leo

Al noem je jezelf piet heijn klaas. De naam op je paspoort moet op je ticket. Altijd, ook voor vluchten binnen Europa. Dit is bij mij altijd duidelijk gezegd... "controleer de naam op je ticket etc..". In Europa zijn ze waarschijnlijk niet zo streng en heb je 10x geluk gehad :)
#11 - 24-04-2007, 00:09 uur

AJMouse

Citaat
Geachte heer de Jager,

Naar aanleiding van uw email, kunnen wij u het volgende mededelen. Voor vluchten naar Amerika is het zo dat de eerste voornaam zoals deze in het paspoort staat voldoende is. Als in uw paspoort Athan-Jon uw eerste naam is, staat het op de correcte manier in uw ticket. Het tussenstreepje vervalt op het ticket omdat spaties en leestekens altijd vervallen op tickets. De douane in Amerika let erop dat de naam die op uw ticket staat op dezelfde manier gespeld ook in uw paspoort staat. Als er in uw paspoort meer namen voorkomen dan op uw ticket is dit geen probleem.   

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Ebookers Nederland

Ik denk dat ik wel goed zit.
#12 - 24-04-2007, 14:13 uur


Vegas

Daarom hebben mijn ouders me alleen maar gewoon "Jan" genoemd.
#14 - 08-05-2007, 14:08 uur

linn

Ik heb op mijn paspoort twee voornamen staan (doopnamen) en natuurlijk m'n achternaam. Op m'n ticket staat alleen de eerste naam +achternaam. Is dit dan voldoende???
#15 - 12-06-2008, 14:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15