Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Luchtvaartmaatschappij

Discussie gestart

Sjeffie

Hallo Allemaal,
Nu we onze route bepaald hebben (met dank aan jullie hulp!) zijn we druk aan het kijken voor tickets. Via cheaptickets komen United Airlines, US Airways en Continental als goedkoopste aanbieders uit de bus (ook in deze volgorde). Hebben jullie ervaring met deze maatschappijen? Tussen United Airlines en Continental zit EUR 100 pp verschil, maar we willen niet alleen op basis van de prijs kiezen.

Of hebben jullie wellicht een andere website voor het boeken van de tickets?

groeten!
#1 - 25-03-2010, 19:10 uur

nita

Heb zowel met UA als CO gevlogen in het verleden en tot volle tevredenheid. Vertrek volgende maand naar NYC en dit keer vliegen we weer eens met Continental. Kijk meestal gewoon naar de meest gunstige prijs en route.
#2 - 25-03-2010, 19:48 uur
2010 New York - December: http://www.nycdec2010.blogspot.com/
2010 Java/Bali - November: http://www.jaba2010.blogspot.com
2010 New York - April: http://www.2010bigapple.blogspot.com
2009 Florida - Oktober: http://2009amerika.blogspot.com/

martinm

Wij hebben diverse keren met UA en US gevlogen en beide naar tevredenheid.
#3 - 25-03-2010, 22:07 uur

Yessica

Van mij word je ook niet wijzer, haha. Heb namelijk ook goede ervaringen met beide. Moet wel zeggen dat ik veel vaker met UA heb gevlogen dan met CO. Misschien kun je je keuze ook laten afhangen van aankomst- of overstaptijden. En... ik weet niet of je vaker vliegt of van plan bent dat te gaan doen, je kunt ook een frequent flyer pas aanvragen, best handig!
#4 - 25-03-2010, 22:16 uur



Frasi

Als je de beste route (vertrek/aankomsttijd, overstap, etc) en prijs hebt gevonden, ga dan eens op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf kijken.
Cheaptickets e.a. rekenen vaak een aantal toeslagen zoals servicefee, crditcard kosten etc die kunnen oplopen tot over de €50 per ticket. Bij direct boeken bij de maatschappij heb je deze toeslagen niet.
Ik heb mijn ticket rechtstreeks bij Delta (delta.com) geboekt waarmee ik niet alleen geld heb bespaard, maar ook nu al mijn stoelen heb kunnen vastleggen.
#5 - 25-03-2010, 23:16 uur

Martin Obbe

Goede tip van Frasi: de luchtvaartmaatschappij zelf is soms goedkoper dan sites zoals cheaptickets.nl, vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl, etc Maar niet altijd! Bovendien loont het altijd de moeite de sites onderling te vergelijken. Allemaal beweren de sites tientallen luchtvaartmaatschappijen te vergelijken en altijd de goedkoopste tickets te kunnen bieden. Geloof er niks van: de ondelinge verschillen voor exact dezelfde vlucht kunnen behoorlijk oplopen doordat de ene site een hogere fee vraagt dan de andere. Bovendien worden bij de ene site extra kosten zoals luchthavenbelasting wel meteen vermeld (en lijkt het ticket dus duur), bij een andere site vermeldt men aanvankelijk eerst alleen de kale prijs, en pas vlak voor het invullen van credit card gegevens wordt de uiteindelijke prijs vermeld incl. allerlei toeslagen. Kortom: trek een paar avonden uit voor het vergelijken van allerlei sites en je kunt een paar honderd euro verdienen.
Martin
#6 - 26-03-2010, 08:54 uur

Yessica

Ben het helemaal eens met de voorgaande 2 posters!
Ik heb mijn tickets geboekt op de Amerikaanse site van United Airlines en zij brengen geen geld in rekening voor creditcardbetalingen en ook geen reserveringskosten. Ideaal! En via de Amerikaanse site kon ik in dollars betalen en dat was anderhalf jaar terug ook nog gunstiger in verband met de dollarkoers.
#7 - 26-03-2010, 10:03 uur



Hans B

Ik heb mijn tickets geboekt op de Amerikaanse site van United Airlines

Dan moet je wel een Amerikaanse bankrekening (credit card) hebben.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar dat lukte mij niet met de CC van ABNAMRO.
#8 - 26-03-2010, 13:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Dan moet je wel een Amerikaanse bankrekening (credit card) hebben.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar dat lukte mij niet met de CC van ABNAMRO.

Wat raar! Want een creditcard is internationaal. Ik heb (helaas) ook geen Amerikaanse bankrekening. Je kunt toch gewoon je creditcardnummer invullen? Dat heb ik ook gedaan, mijn creditcard nummer en Nederlandse adresgegevens en in 5 minuten was de ticket geboekt!  Ik neem aan dat jij een mastercard of visa hebt en dat zou dus gewoon moeten werken....
#9 - 26-03-2010, 13:46 uur



Ine

Ik heb al een paar keer op de website van continental.com rechtstreeks tickets geboekt. gaat prima. Bovendien kan je meteen zelf te stoelen uitzoeken en vastleggen.
Prima airline, die nu helaas van het Skyteam(KLM, Air france e.d.) naar Star Alliance (UA, Lufthansa e.d.) gegaan is.
Dat komt wat vervelend over met de gespaarde mijlen/tickets e.d.
#10 - 26-03-2010, 16:31 uur

Yessica

Dat komt wat vervelend over met de gespaarde mijlen/tickets e.d.

Maar je mijlen blijven toch gewoon geldig?
#11 - 26-03-2010, 16:50 uur



MissFluffy

@Yessica , als ik naar prijzen kijk op United.com kom ik op € 549 (omgrekend aan de koers van vandaag ) maar op United.be kom ik voor dezelfde tickets op € 703 .Enigste verschil dat ik zie ,is dat bij .com additional fees en taxes nog erbij moeten geteld worden .Weet jij hoeveel dat ongeveer is ?
#12 - 26-03-2010, 17:17 uur

MissFluffy

Oke ,ik heb het al gevonden  ^-^.
Moest er alleen even voor doorklikken en kreeg dan $58.50 per ticket fees en taxes erbij .
Ga zeker vergelijken met .com en .be  ;)
#13 - 26-03-2010, 17:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15