Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

MacBook pro kopen vanuit de USA, even wat vraagjes!

Discussie gestart

Rowin

Hoi!

Ik heb een vraagje;
Ik wil een MacBook pro 15" kopen vanuit Amerika (aangezien we waarschijnlijk naar Amerika gaan in Februari) en wil dus een MacBook mee terugnemen naar Nederland.

Nu las ik dat je in sommige staten nog city-tax moest betalen in Amerika. Heeft iemand een idee waar je dit moet betalen en hoeveel dit dan is?

En nu over het meenemen vanuit Amerik naar Nederland
Ik wil hem dus (graag zonder btw kosten etc) weer meenemen naar Nederland. Hoe kan ik dit het beste doen, in mijn koffer doen of meenemen als handbagage?

Alvast heel erg bedankt!  ;)
#1 - 31-08-2009, 00:25 uur

Rowin

Niemand die een idee heeft?
#2 - 31-08-2009, 19:08 uur

Bakvet

MSN-generatie? Zie oa: http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,4335.0.html

Wat jij bedoelt is "sales tax". In de winkel is alles zonder sales tax geprijsd en aan de kassa toveren ze een percentage (tot ongeveer 10%) bovenop die prijs, dat je meteen moet afrekenen. Je krijgt het ook niet terug als je het land verlaat. Hoe groter de stad, en hoe meer toeristen er komen, hoe hoger het percentage. Hoe traditioneel Amerikaanser de bevolking, hoe lager de tax.

Bij internetwinkels betaal je geen tax, behalve als je in dezelfde staat woont als de internetwinkel of als je in de VS woont en die winkel in jouw staat een filiaal heeft.

#3 - 01-09-2009, 08:32 uur

peter1962


Er is natuurlijk altijd een kans dat je op schiphol gecontroleerd wordt, alhoewel de vluchten vanuit de VS niet heel streng gecontroleerd worden maar je kan het net treffen .....
Als je het zelf niet aangeeeft maar zij controleren je dan betaal je ook nog een boete..........

Er zijn allerlei tips maar of die helpen?
- in je handbagage
- je macbook vol zetten met documenten/progs enz zodat het gebruikt lijkt
- bonnen, instal CDs, handleidingen en verpakkingen weggooisen (of per post opsturen naar huis)

Het schijnt, maar ben er niet zeker van, dat zij aan de hand van het serienummer, kunnen achterhalen waar ie vandaan komt.
Het is en blijft dus een gok, ongeacht wat je koop (kleding, camera, mac book)

Peter


#4 - 01-09-2009, 09:19 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

FreezeM

Ik heb dit gedaan een paar jaar geleden. Refurbished macbook pro online bij de Apple store besteld en laten afleveren bij een vriendin in de VS. Zoals Bakvet al uitgelegd hebt betaal je dan wel sales tax. Apple heeft namelijk overal wel filialen zitten. Bestel je je laptop bij een kleinere keten, die geen vestiging in de staat heeft waar je laat afleveren dan betaal je geen sales tax.

Daarna tijdens de vakantie de laptop opgehaald bij die vriendin, tasje erbij gekocht en de doos weggegooid. Ja, in theorie zou de douane aan het serienummer kunnen achterhalen dat je de laptop in de VS hebt gekocht. In de praktijk schat ik de kans daarop klein. Maar goed, wel iets om rekening mee te houden. De douane is in heel Nederland, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de politie, gerechtigd om zonder jouw toestemming in je tassen te snuffelen op zoek naar geïmporteerde spullen. Nogmaals, ik heb nog nooit gehoord dat dit ook echt gebeurd is maar het zou kunnen.

Overigens is een Apple wel het enige apparaat waarmee ik dit zou doen. Wereldwijde service is inclusief. Je kan gewoon naar de dichtstbijzijnde Apple service center gaan en daar je laptop laten repareren als er iets mee aan de hand is.
#5 - 02-09-2009, 09:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15