Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

medicijnen moeten gekoeld blijven tijdens reis, hoe pak ik het aan?

Discussie gestart

TinekeUSA

Beste forummers,

'k Hoop dat ik het hier in het juiste forum zet, want ik ben hier vndaag voor het eerst.

In september gaan mijn man en ik naar New England en Great lakes Area.
Mijn medicijnen moeten tijdens de reis gekoeld blijven tussen de 2 en de 8 graden.

Wie heeft er handige tips of oplossingen?
Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn, want hoezeer ik me ook verheug op dez reis is dit nog wel een puntje van zorg.....
Alvast bedankt!

Groetjes,
Tineke
#1 - 01-06-2008, 21:11 uur

Jez

Hoi Tineke,  welkom,

Eerst een vraag: bedoel je met "reis" de vlucht of heel de vakantie?
#2 - 01-06-2008, 21:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

TinekeUSA

Hoi Jez,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik bedoel gedurende de gehele vakantie.
We gaan ongeveer 2,5 week rondrijden op de bonnefooi.

Groetjes,
Tineke
#3 - 01-06-2008, 21:29 uur

Jez

Is een koelbox een optie? Ga dan als je aankomt eerst even een Wallmart of Target ofzo om een koelbox te kopen. Die heb je van heel gewoon tot luxe (waarschijnlijk ook wel electrisch) en in allerlei maten. Mocht "gewoon" volstaan: die kun je bijvoorbeeld vullen met zakken ijs en die koop je overal (benzinepompen, diezelfde Walmart, enz.) voor ongeveer 1,50 per zak.

Vaak heb je in motels een koelkast op je kamer. Wat je kunt doen, als je in een keten-hotel slaapt (Super 8, Days Inn, Motel 6, Best Western, etc.) neem dan bij de balie een gids mee waar al hun motels in staan. Daar staat dan bij of er een koelkast op de kamer is. Je kunt die gidsen ook nu bestellen en thuis laten bezorgen (ik heb ze gratis thuis gekregen van Super 8, Motel 6 en Red Roof Inn).
#4 - 01-06-2008, 21:37 uur
« Laatst bewerkt op: 01-06-2008, 21:40 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Harrie

Beste Tineke,

Ivm met mijn oogproblemen moet ik mijn druppels ook gekoeld bewaren.
Ik heb hiervoor een koel of isolatie etui. Dit werkt goed en is ook niet zo groot dus makkelijk mee tenemen tijdens een (langere) wandeltocht.
Gewoon even googlen.

Succes.
#5 - 01-06-2008, 21:51 uur

pw.van.andel@hccne

>Mijn medicijnen moeten tijdens de reis gekoeld blijven tussen de 2 en de 8 graden.
Wij verstoken hoeveelheden insuline (heb geen idee hoe koel dat bewaard moet worden) tijdens reizen tot 2 maanden en bewaren dat in de motelkamer koelkast (als die er is) en verder in een koeltas waar we een tupperware doosje met ijsblokjes (in elk motel aanwezig in de US) in doen. 2 maal daags de klontjes verversen. Uit het feit dat er na 12uur nog kleine klontjes inzitten leidden we af dat het wel goed gaat. Maar nogmaals: wij hebben nooit gemeten hoe koel het in de koeltas is EN we weten niet (interesseren er ons niet voor) hoe koel insuline zou moeten zijn.     
#6 - 01-06-2008, 22:01 uur

MiamiHeat

Een vriend van ons heeft een soort van toilet tasje met daarin een klein koel elementje...hij bewaart er zijn insulinepennen erin.
#7 - 01-06-2008, 22:27 uur

TinekeUSA

Bedankt voor jullie reacties.

Ik hoopte eigenlijk op iets moderners dan een koelblokje in een tasje ;D, maar waarschijnlijk gaat het daar wel op neerkomen.
En als er inderdaad overal ijsblokjes en dergelijke te koop zijn, dan is het verder geen probleem.

Zou ik voor tijdens de vlucht kunnen regelen dat het in de koelkast van het vliegtuig kan?
Of mogen ze dat niet doen vanwege allerlei regels?

Groetjes,
Tineke

#8 - 02-06-2008, 15:04 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2008, 15:08 uur door TinekeUSA »

hdeweert

Hallo Tineke

Ik denk dat er mogelijkheden te over zijn om medicijnen gekoeld te vervoeren.
Het gebruik van de koelkast in het vliegtuig lijkt mij zeer ongebruikelijk.
( jouw medicijnen bij het eten en drinken van de andere passagiers lijkt me geen optie),
maar vragen staat vrij.
Ik denk dat de Captain hiervoor geen toestemming geeft, zit straks de koelkast
vol met andere dingen dan waar ie voor aan boord is gebracht.

Harm
#9 - 02-06-2008, 16:47 uur

TinekeUSA

Hey Harm,

Ja, dat denk ik ook hoor van dat vliegtuig, maar vragen staat vrij hè  ;)

Ik denk ook dat er mogeijkheden zat zijn, maar eigenlijk alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen is omslachtig (tweemaal daags koelblokken of ijs verwisselen) of log en onhandig (mini-koelkastje/koelbox in de auto en dan bij stoppen op leuke plek alles weer in je (koel)tasje, want als het uit de auto gejat wordt dan ook weer in de penarie etc etc).

Ben dus nog steeds op zoek naar de ideale oplossing...

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Tineke
#10 - 02-06-2008, 17:54 uur

druifje

Heb je al eens bij je apotheek gevraagd??? Ik werk zelf in een apotheek en wij hadden wel eens van die mini koeltasjes die je (als ze leeg zijn) gewoon plat kan vouwen. Deze werden toen speciaal geleverd bij bepaalde medicatie. Misschien hebben ze ze bij jou in de apotheek nog bewaard. Helaas zul je er wel iets van koelelementen bij in moeten doen. Maar ze zijn iig niet zo groot als de "normale" koelboksen.

En insuline moeten ook tussen de 2-8 graden bewaard worden (in de koelkast dus)...

Gr. Rianne!!!

P.S. regel ook op tijd een geneesmiddelpaspoort, mocht je je geneesmiddelen kwijtraken dan kun je daarmee bij een apotheek nieuwe halen (stofnaam van medicijnen zijn overal ter wereld hetzelfde)
#11 - 02-06-2008, 19:56 uur
Charmed I'm Sure

TinekeUSA

Hi Rianne,

Een opvouwbaar dingetje, dat klinkt goed, daar ga ik eens achteraan, bedankt voor de tip!

En ja, medipaspoort etc dat heb ik allemaal wel, heb ook al vaker gereisd met deze medicijnen, maar dan altijd dat we een op één plek bleven en ik de medicijnen bij aankomst in de koelkast kon doen. Dan had ik er verder geen omkijken meer naar. Dat wordt nu een beetje anders.
Groetjes en bedankt!
Tineke
#12 - 03-06-2008, 07:21 uur

Harrie

 innocent Een koel of isolatie etui, misschien ? En nog opvouwbaar ook :nana:
#13 - 03-06-2008, 19:30 uur

TinekeUSA

Hi Harrie,

Gelukkig kun je erom lachen, en dat snap ik ook wel ^-^

En toch is het een lastig iets, want die koelblokken blijven maar 8 tot 10 uur op de juiste temperatuur.

1,5 uur naar Schiphol, 3 uur van tevoren inchecken, dan de duur van de vlucht.... reken maar mee.

Als het niet hoefde, zou ik er ook niet zo over miepen, maar met medcijnen moet je niet klooien....


Groetjes,
Tineke
#14 - 07-06-2008, 17:28 uur

Harrie

Beste Tineke,

Ik ken het probleem. Moet zelf ook gekoelde medicijnen meenemen.
De keren dat ik b.v. naar Australie en Nieuw Zeeland ben geweest konden de geneesmiddelen gewoon in de koelkast van het vliegtuig. Mits de hoeveelheden niet te groot zijn. Zo wordt het bij de KLM ook wel eens toegestaan. Verder heb ik een koel etui die je met water vooraf kunt koelen. Dit is een "FRIO midden tas" die ik ook weer gekoeld bewaar in een bewaartasje afgekleed met aluminiumfolie (dus dubbel op). Hebben we vroeger bij de babyvoeding gekregen. Deze oplossing houdt de medicijnen minstens 12 uur gekoeld.

Mijn advies bel eerst even met de luchtvaartmaatschappij. Gaat heel vaak goed.
Succes.
#15 - 07-06-2008, 21:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15