Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Minimale tijd rijbewijs voor huurauto

Discussie gestart

SandyenJos

Hallo allemaal,

Wij gaan in september en oktober 2007 (bijna) vier weken naar Amerika. Eerst ongeveer drie weken rondje parken in het westen en daarna een weekje New England voor de herfstkleuren. We willen een auto huren. Wij zijn allebei 34. Sandy heeft geen rijbewijs en ik, Jos, heb hem sinds 10 oktober 2006. Als wij daar zijn, heb ik hem dus nog geen jaar. Als ik naar de sites van de verhuurbedrijven zelf kijk (Dollar, Hertz en Alamo), dan vind ik niets terug over hoe lang je een rijbewijs moet hebben om een auto te huren in Amerika. Als ik echter het via een Nederlandse site probeer, kom ik die eis wel tegen. Weet iemand hoe dit zit?

#1 - 23-03-2007, 19:38 uur

Jez

Hoi,

Ik heb ook even zitten zoeken, maar zie het ook niet bij de Amerikaanse verhuurders.
Vraag het in geval van twijfel even na bij degene waar je gaat boeken (vanuit NL is dat
het goedkoopst).

Ik vraag me ook af of dit wel gecontroleerd wordt; ik ben het nog nooit tegen gekomen.
Ik kan me ook niet herinneren dat we dit ooit op hebben moeten geven. Heb je al
zo'n mooi nieuw rijbewijs of nog zo'n roze vodje? Want uit zo'n roze vodje wordt geen
enkele buitenlander wijs  ;)
#2 - 23-03-2007, 21:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jerbia

Ik kan er ook niets over vinden op de verschillende sites van de verhuurders. Volgens mij is de leeftijd belangrijker dan de tijd dat je een rijbewijs hebt. Onder de 25 jaar betaal je altijd een toeslag.
#3 - 23-03-2007, 22:03 uur

Bakvet

Aansluitend op de voorgaande antwoorden zou ik nog willen zeggen:

Volgens mij heb ik dit eens uitgezocht voor iemand anders, kan het alleen niet terugvinden. In mijn herinnering was het zo:
- In het buitenland stelt men bij autohuur over het algemeen als eis dat je 1 jaar een rijbewijs hebt.
- Behalve in de VS, waar er maar 1 verhuurder is die deze eis stelt, de naam weet ik niet meer.

Als je helemaal op safe wilt spelen zou ik zeggen: huur bij een partij in Nederland waarbij je al van tevoren weet met welke verhuurder in Amerika ze in zee gaan. Check vervolgens de website van die verhuurder en/of bel de huurlocatie op.

De reden dat ik dat zou aanraden is omdat de voorwaarden die ze stellen verschillen per verhuurmaatschappij en in sommige gevallen zelfs per verhuurlocatie. Om een voorbeeld te geven: de minimum leeftijd is meestal 21 jaar, maar bij Budget, op locaties die eigendom van van Budget zelf zijn (dus niet op franchises), is de minimumleeftijd voor mensen van overzee 19 jaar. Je betaalt dan wel de gebruikelijke $25 toeslag per dag. Behalve in New York State, waar het 18 jaar is plus een niet misselijke toeslag van $110 per dag. Terwijl het bij Hertz in New York ook 18 jaar is, maar 'slechts' de helft aan toeslag.
#4 - 25-03-2007, 23:12 uur

hollandranch

Hoorde pas dit verhaal: Nederland verhuisd naar Amerika, haalt in Amerika zijn rijbewijs, moet zijn Nederlandse rijbewijs inleveren en krijgt een Amerikaans bewijsje. Gaat 2 maanden later voor familiebezoek naar Nederland wil zijn huurauto oppikken en krijgt deze niet mee omdat hij een vrij recent rijbewijs heeft  embarressed  Dus wordt wel naar gekeken.
#5 - 14-05-2007, 20:05 uur

ned in MO

Dat klopt niet Hans
Als je in Amerika je rijbewijs haalt mag je je nederlandse gewoon houden. Ik heb hem zelfs vanuit de VS als eens verlengd.
Daarbij heeft mijn Am rijbewijs geen issue date, alleen een expiration date
#6 - 14-05-2007, 23:33 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Dat klopt niet Hans
Als je in Amerika je rijbewijs haalt mag je je nederlandse gewoon houden. Ik heb hem zelfs vanuit de VS als eens verlengd.
Daarbij heeft mijn Am rijbewijs geen issue date, alleen een expiration date


uhh, Mark, dit is misschien hier in het Zuiden normaal, maar niet  bijvoorbeeld in de Staat New York waar je je Nederlandse rijbewijs moet inleveren en heb begrepen dat dit in meer Staten gewoon is. Mocht je weer terug verhuizen naar Nederland krijg je hem weer terug, als ze hem niet kwijtgeraakt zijn.
#7 - 14-05-2007, 23:39 uur

petratimmer

Hoorde pas dit verhaal: Nederland verhuisd naar Amerika, haalt in Amerika zijn rijbewijs, moet zijn Nederlandse rijbewijs inleveren en krijgt een Amerikaans bewijsje. Gaat 2 maanden later voor familiebezoek naar Nederland wil zijn huurauto oppikken en krijgt deze niet mee omdat hij een vrij recent rijbewijs heeft  embarressed  Dus wordt wel naar gekeken.

Dit is mijn echtgenoor dus vorige week overkomen. In NY moet je je NL rijbewijs inleveren. Bij het verhuur bedrijf zeggen ze dood leuk:' meneer u heeft het rijbewijs korter dan 1 jaar.'  Dat hij al 20 jaar een rijbewijs heeft kon hij niet aantonen. Je krijgt hier een bewijsje van inlevering en als je terug naar NL verhuisd mag je de NY licence weer omruilen voor je (verlopen) NL exemplaar.
#8 - 16-05-2007, 04:27 uur

hollandranch

Hoorde pas dit verhaal: Nederland verhuisd naar Amerika, haalt in Amerika zijn rijbewijs, moet zijn Nederlandse rijbewijs inleveren en krijgt een Amerikaans bewijsje. Gaat 2 maanden later voor familiebezoek naar Nederland wil zijn huurauto oppikken en krijgt deze niet mee omdat hij een vrij recent rijbewijs heeft  embarressed  Dus wordt wel naar gekeken.

Dit is mijn echtgenoor dus vorige week overkomen. In NY moet je je NL rijbewijs inleveren. Bij het verhuur bedrijf zeggen ze dood leuk:' meneer u heeft het rijbewijs korter dan 1 jaar.'  Dat hij al 20 jaar een rijbewijs heeft kon hij niet aantonen. Je krijgt hier een bewijsje van inlevering en als je terug naar NL verhuisd mag je de NY licence weer omruilen voor je (verlopen) NL exemplaar.

Wilde geen namen noemen  2006-04
#9 - 16-05-2007, 05:25 uur

Hans B

Zouden ze ook een internationaal rijbewijs die je bij de ANWB kunt verkrijgen accepteren?


Hans
#10 - 16-05-2007, 15:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

Dan schrijf je naar het RDW of bureau rijvaardigheids bewijzen dat je je rijbewijs bent kwijtgeraakt en dat je een nieuwe wilt 2006-01
Of je ontkent gewoon in new york dat je een ned rijbewijs hebt 2006-01 2006-01
Of je haalt je rijbewijs in een staat waar ze niet moeilijk doen en wisselt het daarna om
#11 - 16-05-2007, 20:17 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

ned in MO

Heb ook wel eens gevraagd of ik niet mijn E bij kon halen in ned ivm lenen auto met caravan van ouders waarvoor E vereist is, maar dat kan dus niet want ik ben niet in ned woonachtig.
Dan maar gewoon met amerikaanse rijbewijs als ik ooit eens ga caravannen in europa ::)
#12 - 16-05-2007, 20:21 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Heb ook wel eens gevraagd of ik niet mijn E bij kon halen in ned ivm lenen auto met caravan van ouders waarvoor E vereist is, maar dat kan dus niet want ik ben niet in ned woonachtig.
Dan maar gewoon met amerikaanse rijbewijs als ik ooit eens ga caravannen in europa ::)


Zie al rijden met een Kip caravan achter de Touraeq  2006-10
#13 - 16-05-2007, 21:39 uur

ned in MO

Mijn ouders hebben inderdaad een chicken rig 8)

Alleen was het de bedoeling om dan met hun auto te rijden. Gaan ze maar een paar weekjes op de fiets.
Ik ga mijn auto niet verschepen om er daar mee op vakantie te gaan. Dan kan ik de benzine niet betalen (omgerekend nu $7.80 per gallon las ik)
Mijn gorgelmonster slikt dat elke 15 mijl weg 2006-10
Mijn ford doet dat trouwens elke 12 mijl ???
#14 - 16-05-2007, 23:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Chicken Rig  2006-10  mooie vertaling, lig bijna krom, maar is het te warm voor  2006-20
#15 - 17-05-2007, 00:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15