Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mogelijkheden reis in 2013

Discussie gestart

Dirc

Hoi,

Ik heb al een aantal keer een topic geplaatst voor een tripje New York of andere rondreizen maar nog geen knopen doorgehakt. Nu bedacht ik me dat ik nog niet algemeen de vraag gesteld heb. Buiten dat ik zelf het hele forum kan rond zoeken ben ik benieuwd welke mogelijkheden er naar voren gaan komen in dit topic.

Wat wij zoeken:
-Een reis tussen februari en het hoogseizoen met als voorkeur februari
-Reisduur 3 weken
-Grote voorkeur voor zon en temperaturen tussen de 20-30 graden (ruwweg)
-Kleine reisafstanden, d.w.z. geen uren in de auto maar een uitzondering kan
-2 weken rondtrekken en 1 week relaxen (als in Vegas of vergelijkbaar) heeft de voorkeur
-Vegas is dus een goede optie (eventueel via binnenlandse vlucht)

Ik besef wel dat Yellowstone en dat soort bezichtigingen niet passen bij het eisenpakket vanwege het klimaat. We zullen het dus zuidelijker moeten zoeken willen we in deze periode iets kunnen vinden.
#1 - 15-10-2013, 16:44 uur

Hans B

Ik denk dat je jezelf al zo ongeveer het antwoord gegeven hebt.  ;)
Buiten Las Vegas / Arizona / Zuid Californië blijft in mijn ogen i.v.m. de temperatuur alleen Florida over.

#2 - 15-10-2013, 16:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Haha dat klopt. Zelfs Vegas is nu niet echt 'the place to be' in Februari met die temperaturen.
Dan blijft bijna alleen Florida (Keys) over om ons 3 weken te vermaken.
#3 - 15-10-2013, 16:55 uur

Hans B

De temperaturen in het voorjaar stijgen hard.
Ik ben zelf bezig voor voorjaar 2015 om naar Arizona te gaan.
Na ½ april wordt het daar al behoorlijk heet.

Ongeving Tucson en richting New Mexico is erg mooi.
#4 - 15-10-2013, 17:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dan is de doorslag of het februari wordt of later
#5 - 15-10-2013, 17:03 uur

jhbechthum

Mogelijkheden reis in 2013
...
-Een reis tussen februari en het hoogseizoen met als voorkeur februari

Ik denk dat dat niet meer gaat lukken  ;D

Johan.
#6 - 15-10-2013, 18:19 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2013, 19:13 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Jez

Eerst lekker door Florida touren en dan relaxen tijdens een cruise naar de Cariben!
#7 - 15-10-2013, 20:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Eerst lekker door Florida touren en dan relaxen tijdens een cruise naar de Cariben!

Tell me more!
Budget is trouwens niet enorm. Een weekje caribean klinkt goed.
#8 - 17-10-2013, 23:22 uur

Jez

Eerst lekker door Florida touren en dan relaxen tijdens een cruise naar de Cariben!

Tell me more!
Budget is trouwens niet enorm. Een weekje caribean klinkt goed.

Cruisen is niet zo duur als je waarschijnlijk denkt. Een snelle blik: 5 dagen Cariben heb je onder de 300,- pp, 8 dagen onder de 500,-. Dat is dan volpension, dus als je het vergelijkt met 5 dagen hotel, vervoer, eten & drinken heb je een beeld wat dit meer/minder kost. Tijdens de cuise leg je op verschillende plaatsen aan. Ter plaatse kun je allerlei excursies doen. Of niet. Dat ligt natuurlijk aan jezelf en aan je budget en kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Op mijn website staan een aantal reisverslagen van cruisevakanties. In 2006 gingen we naar de Bahama's, in 2010 naar Mexico en in 2012 naar Alaska.

Voor cruises zijn er verschillende websites, bijvoorbeeld:
Captain Cruise
Cruisetravel

Je kunt ook kijken bij de rederijen zelf. Een aantal: Royal Caribbean, Princess Cruises, Carnival, Norwegian, Holland America Line.
Zelf vind ik de 1e twee prettige rederijen. Carnival noemen ze ook wel de party-line, wat volgens onze ervaring vooral op de hoeveelheid te nuttigen drank slaat. Van HAL heb ik het beeld dat die nog wel voor de iets oudere reiziger is (Lees: 60+).
#9 - 18-10-2013, 08:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Ik heb al even rondgekeken naar mogelijkheden. Omdat wij in februari/maart willen gaan zijn er globaal gezien 2 favoriete opties:

1.) Thailand
2.) Florida en omgeving

USA ben ik natuurlijk al 2 keer eerder geweest. Hierdoor weet ik precies hoe ik daar alles zelf moet regelen en boeken en is het alleen de vraag hoe de route gaat zijn.
Thailand wordt backpack of deels georganiseerd.

Stiekem heb ik met vriendin lief al overlegd over Thailand voordat Florida om te hoek kwam. Maar het blijft USA natuurlijk........

In ieder geval. Even ervan uitgaande dat we USA kiezen dan wordt het inderdaad Florida.
We hebben dan 2 weken om daar rond te trekken en 1 week voor een cruise / relaxweek. Dit kan ook 2 dagen cruise en 5 dagen relax zijn bijvoorbeeld.

Ik zal eens inlezen over Florida.
#10 - 18-10-2013, 08:36 uur

Hans B

USA is favo 1, maar Thailand (in 2012 geweest) is ook erg bijzonder.
#11 - 18-10-2013, 12:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TondeG

maar Thailand (in 2012 geweest) is ook erg bijzonder.

Ja daar ligt mijn focus ook op voor 2014/2015 :afro:
#12 - 18-10-2013, 16:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15