Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Navigatie

Discussie gestart

Ben2USA

Wie heeft ervaring met welke navigatie in de USA?
Zoals eerder aangegeven wil ik rond heel de USA heen rijden, zo ongeveer.
Ik denk goed uit de voeten te kunnen met de TomTom GO app op mijn mobiel.
Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2016/10/25/   voor mijn overwegingen.
#1 - 25-10-2016, 12:49 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Chris RTA

Wij nemen een stand alone TomTom mee met kaarten van Amerika.
Daarnaast download ik kaarten voor offline gebruik op mijn iPhone voor "Here Maps" en "Google Maps".
Omdat de kaarten op de TomTom al wat ouder zijn. Dan heb ik altijd een alternatief.
#2 - 25-10-2016, 14:07 uur

Cees A

Omdat ik regelmatig naar de VS ga heb ik, net als Chris, al vele jaren een eigen, Amerikaanse gps. Geen Tomtom, maar een Garmin Nüvi.
Omdat ze in Amerika zijn gekocht zijn ze automatisch voorzien van de juiste, Noord-Amerikaanse, kaarten.
Ben inmiddels aan m'n 3e Amerikaanse Nüvi bezig.   Kosten: Momenteel rond de de 100 $.
Zie: http://www.bestbuy.com/site/gps-navigation/portable-gps/abcat0301014.c?id=abcat0301014
Die laatste Nüvi heeft "lifetime map updates" wat de mogelijkheid biedt om steeds voor vertrek de nieuwste kaarten te installeren.

Off topic:
Ik kocht vorig jaar bij de Aldi een Teasi Pro fiets gps met, volgens de beschrijving, EU fiets/wandelkaarten.
Na downloaden van de benodigde kaarten (dat veel tijd kostte) bleek dat niet alleen Europa, maar tevens Zuid en Noord-Amerika waren gedownload.
Een onverwachte bonus ......
Heb het ding dit jaar meegenomen naar de VS en ik werd aangenaam verrast door de mogelijkheden.
Ook de volledigheid en nauwkeurigheid van het kaartmateriaal was perfect.
Alle hikingtrails zowel in als buiten de parken stonden er gewoon op (incl. de namen van de trails)
Volgend jaar mag die Teasi weer mee ...........
#3 - 25-10-2016, 14:29 uur

Chris RTA

Wij hebben in dit geval gewoon een Nederlandse tomtom en heb daar het kaart materiaal van Amerika op gezet.
Maar ik zit inderdaad ook te denken om er een in Amerika te kopen met lifetime updates. Voor dat geld is dat een hele goede optie.

Het komt de laatste tijd te vaak voor dat als we een Denny's zoeken uit de POI's dat als we aankomen dat er geen Denny's meer zit bijv. Of dat we ergens in een woonwijk uit komen. Dat gebeurt 1 of twee keer per vakantie, dus valt het nog wel mee. Maar je gaat steeds vaker aan dat ding twijfelen of het wel klopt wat hij doet. Als je op de kaart kijkt en zelf een andere route zou hebben gekozen, vraag je je altijd af waarom hij juist die route kiest. Missen wij iets? of mist de TomTom iets? Dat is soms best lastig.

#4 - 25-10-2016, 17:20 uur

Cees A

@Pipo Chris  :
Ook ik met mijn nieuwe kaart kom nog wel eens bij hotels die van eigenaar en naam zijn veranderd of bij restaurants/winkels die er niet meer zijn.
Helemaal foutloos is dus zelfs de nieuwste kaartversie niet.
Het duurt nu eenmaal enige tijd voor dergelijke wijzigingen zijn doorgevoerd op digitale kaarten.

Vorig jaar stuurde de Nüvi me bijvoorbeeld nog vrolijk naar de Holiday Inn Expres in Holbrook.
Terwijl dat hotel toen al meer dan 1 jaar geleden van eigenaar was veranderd en een Lexington Inn was geworden.
Toen ik na de volgende kaartupdate begin dit jaar nog eens op de Nüvi naar dat hotel zocht had het wel de juiste naam.
#5 - 25-10-2016, 18:31 uur

Wop

Ik gebruik Tom Tom op mijn Iphone, werkt altijd prima!
#6 - 25-10-2016, 20:46 uur

Jez

Manlief gebruikt een JannekeJanneke  :D
#7 - 25-10-2016, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Terpies

Ik gebruik zelf Sygic (die ook de kaarten van StomStom gebruikt overigens) en die kaarten zijn per staat offline te gebruiken. Handig vind ik dat er (bij internet verbinding) ook Wikipedia, trip advisor en Yelp info is geïntegreerd alsmede de content van reisgidsen.

Ik vind deze app makkelijker en vollediger dan de TomTom app die ik ook heb gebruikt.

Dit jaar ook wel Google Maps gebruikt, maar geen internet verbinding betekent ook geen route (al kun je wel de kaarten offline downloaden (als je dat niet vergeet dan,..).

@Ben2USA : ik weet niet hoe groot je camper is, waarmee je gaat rondrijden, maar als je hoogte en lengte overeenkomen met een formaat bus is de speciale RV edition van TomTom misschien een te overwegen versie, aangezien dat navigatie systeem bij het plannen van de routes ook rekening houdt met de specifieke beperkingen van een RV. Zo kom je iig niet voor verrassingen te staan met als gevolg dat je misschien ineens 100en km's moet omrijden,....
#8 - 26-10-2016, 21:16 uur

Dirc

Ik gebruikte altijd sygic omdat deze ook op de windows mobile phone kan.
Inmiddels zit ik weer op android. Je zou in deze tijd verwachten dat het niet nodig is om voor ieder doel een aparte device te hebben maar zoals @Cees A hierboven al beschrijft zijn de losse navi en Teasi uiteindelijk handiger gebleken dan een app.

@Terpies Is Sygic nog gratis of moet je per kaart betalen o.i.d.?
Edit: Ik download net de app en zie dat ik premium moet kopen om spraakbegeleiding te hebben. Premium navigatie wereld levenslang betaal je 30e voor. Premium navigatie en verkeer wereld (maar goed dan moet je wel internet hebben) kost je 34,99 eenmalig.
https://help.sygic.com/en/sygic-gps-navigation-for-android/why-sygic/difference-between-premium-and-free-usage
#9 - 27-10-2016, 08:38 uur
« Laatst bewerkt op: 27-10-2016, 09:08 uur door Dirc »

Skydriver

Wij hebben een TT op marktplaats gekocht met de kaarten van europa en Noord Amerika, hebben we al jaren plezier van, en is uiterst nauwkeurig!
#10 - 30-10-2016, 09:47 uur
The USA....What else?

Terpies

Wij hebben een TT op marktplaats gekocht met de kaarten van europa en Noord Amerika, hebben we al jaren plezier van, en is uiterst nauwkeurig!

Tom Tom is ook altijd erg prettig, maar heb een hekel aan extra devices (Met kans op inbraak in geparkeerde auto), en een TomTom zou ik alleen maar in de usa gebruiken.

Aangezien ik mijn telefoon toch altijd bij me heb, en ik Sygic zelfs op een tablet kan installeren verkies ik dit boven een los device die alleen maar als navigatie dient.
#11 - 21-11-2016, 20:31 uur

Terpies

Ik gebruikte altijd sygic omdat deze ook op de windows mobile phone kan.
Inmiddels zit ik weer op android. Je zou in deze tijd verwachten dat het niet nodig is om voor ieder doel een aparte device te hebben maar zoals @Cees A hierboven al beschrijft zijn de losse navi en Teasi uiteindelijk handiger gebleken dan een app.

@Terpies Is Sygic nog gratis of moet je per kaart betalen o.i.d.?
Edit: Ik download net de app en zie dat ik premium moet kopen om spraakbegeleiding te hebben. Premium navigatie wereld levenslang betaal je 30e voor. Premium navigatie en verkeer wereld (maar goed dan moet je wel internet hebben) kost je 34,99 eenmalig.
https://help.sygic.com/en/sygic-gps-navigation-for-android/why-sygic/difference-between-premium-and-free-usage


Je kunt in de gratis versie van Sygic alles navigeren, behalve begeleide navigatie die je wel hebt in de premium versie.

De verschillen staan op de website www.sygic.com

Ik heb ook de premium versie voor Europa en Noord Amerika, maar geen traffic nodig. In Nederland gebruik ik de flitsmeister app of de file info van mijn navigatie systeem in de auto in de rest van Europa.
#12 - 21-11-2016, 20:36 uur

Skydriver



Tom Tom is ook altijd erg prettig, maar heb een hekel aan extra devices (Met kans op inbraak in geparkeerde auto), en een TomTom zou ik alleen maar in de usa gebruiken.
Wij halen hem er ook altijd uit aan het eind van de dag.
#13 - 23-11-2016, 17:44 uur
The USA....What else?

maryde

Wij kochten vorig jaar een TT op Marktplaats, was prima. Omdat we dachten dat het echt de laatste keer USA was, verkochten we 'm voor dezelfde prijs, prima . Gaan nu toch weer   En kochten er maar weer één op M. Hoe verslaafd kun je zijn?
#14 - 03-12-2016, 14:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15