Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Navigatie

Discussie gestart

ronaldstark

Er zijn al meerdere discussies geweest over wel of niet gebruik maken van een navigatiesysteem in Amerika, dus daar wil ik niet weer over beginnen.   :-\

Ik sta voor de keuze tussen een TomTom of een Garmin. wie kan zijn of haar ervaringen met een van beide systemen met ons delen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd of je een systeem a la TomTom 910 moet kopen met de kaart op de harde schijf, of een goedkopere TomTom met als uitbreiding een kaart op SD. En is zit er verschil in snelheid tussen een kaart op de harde schijf of op een SD kaart.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Ronald
#1 - 02-10-2007, 21:25 uur

jerbia

Wij hebben afgelopen zomer onze TomTom op de pda meegenomen. De derde dag was er echter iets mis met de kaart, en hebben wij bij Best Buy's een TT One gekocht met de kaart van de VS/Canada. We hebben er ontzettend veel plezier van gehad, zelfs de kleinste weggetjes gaf hij aan. Er is geen verschil met een kaart op SD of op harde schijf.
#2 - 02-10-2007, 21:38 uur

Loek

Ik gebruik alweer enige jaren hier de Garmin Street Pilot 2620 met een ingebouwde harde schijf van 10 GB.  De route wordt tijdens het rijden uitgesproken en het is in mijn ervaring zeer nauwkeurig.  Ik kan het zelfs instellen om nederlands (of vlaams) te spreken.  De eerste kaart update heb ik afgelopen zomer gekocht voor $100.  Ik heb het systeem inmiddels ruim 4 jaar dus een update was wel nodig; hier in Denver wordt er veel gebouwd.  Met die kaart update voldoet deze weer prima, dus ik had geen reden een nieuwe te kopen.  Maar als ik een nieuwe zou kopen zou het weer een Garmin worden, ditmaal een Zumo 450 of 550 omdat ik die ook op de motor kan gebruiken.

#3 - 03-10-2007, 16:54 uur

Old Faithful

TomTom en Garmin zijn beide leidinggevende merken in de navigatiewereld en bieden beide goede kwaliteit.
De meeste toestellen berekenen eenvoudige routes van A naar B, eventueel via één tussenpunt C.
Garmin kent enkele toestellen die routes met veel meer tussenpunten kunnen berekenen.Je kunt de route dan veel nauwkeuriger aan je eigen wensen aanpassen. Bovendien krijg je bij deze toestellen het kaartmateriaal op dvd, samen met het programma MapSource. Hiermee kun je thuis de routes op de pc plannen en die dan overzetten naar je toestel. Deze toestellen registreren ook waar je geweest bent, de z.g. tracklog. Ook die kun je naar je pc sturen en dan de tocht in Google Earth nog eens terugzien. Let wel: niet alle toestellen van Garmin hebben die mogelijkheid. Voorbeelden van toestellen die dit wel kunnen zijn de Zumo en Quest. De populaire Nüvi reeks van Garmin kon dit tot nu toe niet, maar binnenkort komt een toestel op de markt dat wel over die mogelijkheden beschikt.

Ikzelf ga binnenkort kaartmateriaal van Noord Amerika kopen en dat op mijn Garmin GPSmap 60CSx zetten. Een prachttoestel, maar in eerste instantie niet bedoeld voor autonavigatie omdat hij/zij niet praat.

Een schat aan informatie vind je hier http://forum.gps.nl/.
Kopen zou ik in ieder gval doen bij een zaak waar ze er echt verstand van hebben.

Succes.
#4 - 03-10-2007, 18:57 uur
Groet,

Old Faithful

Loek


Kopen zou ik in ieder gval doen bij een zaak waar ze er echt verstand van hebben.


Ik kijk en stel vragen bij een zaak die er verstand van heeft.  Ik koop het echter meestal op de web.  Als je een merk koopt maakt het niet uit waar je het koopt wat garantie betreft, maar wel wat prijs betreft.  Er zijn (betrouwbare) internet sites die 100'en dollar/euri goedkopere apparatuur aanbieden dan in de winkel (bijv. J&R, NewEgg etc.)
#5 - 03-10-2007, 19:54 uur

DennisH

Misschien kan ik helpen. Ik gebruik namelijk beide. Ik heb een PDA met TomTom 6 en een Garmin Nuvi 660 voor in de auto.
Qua routering geef ik de voorkeur aan de Garmin omdat die routes kiest die ik zelf ook zou rijden, het routeringsalgoritme is iets slimmer maar het blijft een apparaat.
De keren dat ik in Amerika ben geweest heb ik toch de TT gebruikt. De TT is VEEL beter in het vinden en zoeken van POI (Point Of Interests), lijkt triviaal nu, maar is ontzettend handig om een restuarant/starbucks/etc te vinden, zowel in een drukke stad maar ook zeker op het platteland. Garmin kan dit ook, maar is hier veel minder gebruikersvriendelijk in.
De TT heeft nog een handige feature, namelijk routeplanning, een TT kan een route plannen van een andere locatie naar een andere locatie dan waar je nu bent. Je kan dus bij het ontbijt even kijken hoever het vanaf je bezienswaardigheid waar je heen wilt nog rijden is naar het hotel, zo kun je beter beslissen waar je heen wilt, een functie die wij veel gebruiken. Garmin kan dit uiteraard ook, maar op een zeer complexe wijze, die je dus nooit gebruikt.

Ik heb de Garmin gekocht vanwege de platte vorm en de routering, maar voor Amerika zweer ik bij TomTom.

Succes !
#6 - 04-10-2007, 08:37 uur

Mr-Leo


De meeste toestellen berekenen eenvoudige routes van A naar B, eventueel via één tussenpunt C.


Alle versies van TomTom kunnen routes berekenen met meer tussen punten dan het alfabet :) (stuk of 40 dacht ik). Er zijn zelfs mensen die bijvoorbeeld de hele route 66 ingebracht hebben (ongeveer 30 routes van 40 tuseen punten bij elkaar). Hier hebben wij dankbaar gebruik van gemaakt (alleen als we verdwaald waren, de rest gedaan op de oude "here is it" maps.
#7 - 04-10-2007, 08:56 uur

Old Faithful

Ik meen begrepen te hebben dat de nieuwste modellen van TomTom de mogelijkheid van tussenpunten niet meer hebben,  http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=16204&highlight=tomtom+geen+routes, terwijl Garmin die mogelijkheid bij het nieuwste model in de Nüvi reeks juist introduceert.

Groet, Old Faithful
#8 - 05-10-2007, 11:52 uur
Groet,

Old Faithful

Mr-Leo

Op de nieuwste versie van Tomtom Navigator (versie 6) zit het in ieder geval, want die heb ik gebruikt.
#9 - 05-10-2007, 12:58 uur

Loek

Zo te horen zijn ze vergelijkbaar.  Dan is er allen no de vraag wil je bij de aanschaf een Nederlands bedrijf financieel steunen (TomTom) of een Amerikaans bedrijf (Garmin)
 ;)
#10 - 05-10-2007, 20:50 uur

MiamiHeat

Ik heb zelf nu een Nokia N73 met TomTom Navigator 6 West Europa en met een geweldige GPS ontvanger , www.minigps.nl, werkt dit als een tierelier.

Maar heeft iemand ervaring met zo'n opstelling in de US? Of moet ik dan een "gewone" Tom meenemen?

Thanxxx

Ps. natuurlijk gaat er dan wel een US & Canada kaart in
#11 - 07-10-2007, 13:10 uur

Mr-Leo

als het werkt in europa werkt het ook in de VS (met de juiste kaarten). Wij hadden een andere smartphone (HTC) mee met ingebouwde GPS en TomTom6 en werkte prima!
#12 - 07-10-2007, 18:44 uur

Mississippi

Ik heb zelf nu een Nokia N73 met TomTom Navigator 6 West Europa en met een geweldige GPS ontvanger , www.minigps.nl, werkt dit als een tierelier.

Met een Nokia E50, kaart 'North America' v650.1052 werkt het prima!



#13 - 07-10-2007, 19:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15