Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grand Canyon

Discussie gestart

GVerschaeren

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het bezoeken van het toroweap point ( Nort Rim Grand Canyon) ?
Is het doenbaar met een gewone 4x4 ( Dodge Durango ) zonder extra reservewielen ?

Ik ben zinnes om dit wonder vlgd. jaar in augustus te bezoeken.
Alle info ( pros en contras ) zijn welkom.

Bedankt & groeten,

Gert
 
#1 - 29-06-2009, 12:21 uur

Marianne

Hallo Gert,

Ik kan je niet helpen, maar het lijkt me wel heel schitterend om er naar toe te gaan. Je hebt in elk geval een high clearance nodig. En inderdaad reservewielen! Ik neem aan dat je al wel het nodige erover hebt gelezen?

Marianne

PS Misschien handig om dit in het zuidwesten te zetten?


#2 - 30-06-2009, 22:19 uur

jerbia

Ik heb Torowheap Point ook op mijn (zeer lange) 'to-do lijstje' staan. Had je deze website al gevonden? De route staat hier mooi beschreven met foto's. Ik zou in ieder geval nooit zonder reservewiel en krik gaan!
#3 - 30-06-2009, 22:32 uur

GVerschaeren

Bedankt Bianca.

Heel interessante site.

Groeten,

Gert
#4 - 01-07-2009, 13:10 uur

Bakvet

Bedankt voor deze locatie tip, ziet er zeer aanlokkelijk uit.

Dit is mijn algemene theorie. Maak een plan wat te doen als je laatste reserveband verbruikt is *) of als je door onverwachte regen enkele dagen vast komt te zitten. Voordat je vertrekt: zorg ervoor dat dit plan daadwerklijk uitvoerbaar is. En regel 1 blijft natuurlijk: bij het ophalen van de huurauto (of de volgende ochtend) checken of je in staat bent een band te vervangen. Regel 2 is niet te hard rijden en goed sturen. Regel 3 zou zijn om je banden gedeeltelijk leeg te laten lopen en ze na afloop weer bij te pompen, maar daar begin ik zelf nooit aan.

*) Opties zijn bijvoorbeeld:
- Bij de auto blijven en niet omkomen door uitdroging. Je kan gerust een paar dagen leven op enkel wat lekkere zoutjes en snoepjes, maar je kan niet zonder je benodigde vier liter water per dag.
- Het is een populaire bestemming, de kans is groot dat je in elk geval in het weekend door iemand gevonden wordt. Ga er eventueel op woensdag of donderdag heen. (Zelf zou ik op zondag gaan en voor een week proviand meenemen). Volgens mij zit er ook een ranger station, maar dat kan 's zomers gesloten zijn.
- Raak niet in paniek, want dan ga je rare dingen doen. Op zo'n washboard weg kan je als het echt nodig is met twee lekke achterbanden rijden hebben kenners mij verteld.
#5 - 01-07-2009, 19:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15