Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New Orleans

Discussie gestart

Sjak

Wij gaan 30 april naar Amerika en we wilden eigenlijk ook New Orleans aandoen. Maar heeft iemand enig idee hoe het daar nu is i.v.m. Katrina? Op het reisbureau werd ons in januari verteld dat het waarschijnlijk niet zo'n goed idee is om daar al naartoe te gaan, ook omdat de sfeer die daar (iig in het toeristische gedeelte) normaalgesproken heerst nu een stuk anders (saaier?) is en je dan toch geen goed beeld van de stad / de sfeer krijgt. Daar kan ik me op zich iets bij voorstellen. Ik wil ook geen ramptoerist zijn. Maar van andere mensen hoor je juist weer dat men in NO juist graag wil dat je komt. Tja, da's natuurlijk ook weer goed voor de plaatselijke economie.
Nu zitten we dus toch wel in dubio. Toen we de reis voor het eerst uitstippelde gingen we uit van minstens anderhalve dag in New Orleans. Toen Katrina zoveel schade aanrichtte besloten we NO over te slaan, maar nu zitten we toch te denken er wel naartoe te gaan, maar dan bijv. een (half) dagje, eind van de ochtend aankomen en eind van de middag/begin van de avond doorrijden naar Baton Rouge.
Iemand enig idee of evt. tips??? embarressed
#1 - 07-04-2006, 16:31 uur

Mississippi

Het is daar nog lang niet helemaal normaal.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=3689.0

#2 - 07-04-2006, 17:41 uur

Sharky

Hoi Sjak,

zoals Mississippi al aangeeft met de link zitten wij met hetzelfde 'probleem'. Wij hebben inmiddels besloten om het links te laten liggen en ik heb 'de route' inmiddels aangepast. Maar het is maar net wat voor waarde je er aan hecht. We doen wel een paar steden aan, maar we zijn beide (ik ga samen met een vriend) meer natuur/omgeving/buitengebied liefhebbers dus de keuze was vrij snel gemaakt na het lezen van diverse berichten over de stand van zaken in N.O.
We hebben besloten om wél het zuiden mee te pakken omdat ons dat allebei wel aanspreekt. Maar het is maar afwachten hoe het daar is. Wij gaan vanuit Memphis de oude bluesroute 61 volgen langs de Mississippi (Memphis-Vicksburg-Baton Rouge) New Orleans laten we dus schieten en gaan nu dan via Lafayette richting Nederland,TX.
#3 - 07-04-2006, 22:04 uur

Loek

De meeste bezoekers van New Orleans gaan daar naartoe om de French Quarter te bekijken, of een van de swamp tours te doen.  De French Quarter is al weer een tijdje voledig open for business.  Het deel van New Orleans wat het meest is getroffen door Katrina, is meer het residential deel van de stad, waar voor de toerist weinig valt te beleven.  Ik zou dus gewoon een bezoek brengen aan het New Orleans van de toerist: The French Quarter.  Ze kunnen ook het inkomen van toeristen op dit moment daar best gebruiken.
#4 - 08-04-2006, 04:22 uur

PetraVS

Ik ben het met Loek eens, ga wel!  Het French Quarter is inderdaad zoals het "altijd" was en verder zie je toch echt wel interessante dingen.  Juist van het toerisme, ramp of niet, moet de economie het hebben.  Als iedereen nu zo'n gebied (geldt ook voor Zuid-Oost Azie) gaat mijden lijden de mensen des te meer.  Het zal niet zijn als tevoren, maar het is nog steeds Louisiana met zijn speciale flair.
#5 - 08-04-2006, 04:59 uur

Sjak

Wij hebben het er ook nog over gehad, en we gaan toch, maar dan maar voor een paar uurtjes en dan weer doorrijden. De broer van een van onze medereizigers heeft toevallig vrienden die nu in de buurt van New Orleans wonen en die zeggen ook dat de French Quarter gewoon goed te bezoeken is en dat ze daar ook zeker graag hebben dat de toeristen komen want dat zijn toch een hoop inkomsten.
#6 - 09-04-2006, 13:24 uur

Mississippi

Als het een beetje mee zit gaat het ons lukken om dit jaar 2007 rond 19 Februari in New Orleans te bezoeken.
Dat valt toevallig samen met Mardi Gras !

Wie heeft daar ervaring mee?
Kan je dan de stad nog in?
Is het verstandig om een hotel buiten de stad te nemen?

Alvast bedankt voor de tips  1smile
Hans


#7 - 24-01-2007, 20:59 uur

Mississippi

Ik kan inmiddels zelf het antwoord geven.
Tijdens Mardi Gras is alleen een deel van het centrum (Canal street) en 1 afslag van de I10 afgesloten.
New Orleans blijft verder goed bereikbaar.

Wij hadden niets gereserveerd en zijn naar het Louisiana Welcome Center langs de I55 gegaan.
Hier hebben ze een hotel vlakbij Bourbon street (O'Keefe Plaza Hotel)
voor ons geregeld voor $109 + $18 parking fee. Dit is een hele strakke prijs tijdens Mardi Gras

Mijn conclusie is dat New Orleans weer leeft sinds Katrina. In het centrum althans.
Aan de oostkant van de stad ziet het er nog treurig uit.
Hier zie je nog veel verlaten en half ingestorte huizen.
Sommige mensen wonen nu in een trailer voor huis.

#8 - 21-02-2007, 02:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15