Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York

Discussie gestart

FreezeM

Vraag voor je tickets een offerte aan bij exit-reizen.nl. Ze hebben vaak goede tarieven voor Delta en United, meestal goedkoper dan via de Delta/United website. Je kan ook offerte vragen bij Jan Doets. Daar heb ik alleen zelf geen ervaring mee.

Lawaai en drukte? Zorg dat je de dag voor kerst in de Toys-R-Us op Time Square bent :)
Maar ook de rest van het jaar is Time Square druk. Of ga naar Macy's. De energie van New York is werkelijk enorm. Verslafend! Je zult het vast een keer meemaken dat je staat te wachten bij het stoplicht (niet door rood oversteken!!) en dat je zo om je heen en omhoog staat te kijken dat je niet doorhebt dat het al weer groen is :)
Wat ook mooi is is natuurlijk Central Park, iets minder druk maar zeker de moeite waard.

Kebab?
http://www.google.com/local?hl=en&lr=&c2coff=1&q=kebab&near=New+York,+NY&sa=X&oi=localr

Eet smakelijk!!

#16 - 15-09-2005, 18:06 uur
« Laatst bewerkt op: 15-09-2005, 18:07 uur door FreezeM »

sweatbox

-mooiste plaats van new york? (ik ben iemand die van veel lawaai en drukte houdt :-) )

De nacht voor vertrek niet of nauwelijks slapen maakt het allemaal nog intenser. Ik spreek uit ervaring.

Loop met een grote boog om Greenwich Village en East Village. Blijf weg uit Central Park. Bezoek vooral geen boekhandels. Veel te stil!

Ga designer outlet shoppen bij Loehmans en sluit aan in de rij voor de paskamer.
#17 - 15-09-2005, 18:28 uur

gungor_aga

damnnn, kijk dit is een droom die bij mij gaat uitkomen, hopelijk komt er niets tussen want kan echt niet wachten om te gaan.

en freezeM, new york is overspoeld met kebab zaken dus :-) kebab gaan we zeker niet missen.

oh ja nog iets, voor alles wat je daar koopt moet je iets betalen aan de luchthaven om dat allemaal te importeren ofzow??
#18 - 16-09-2005, 14:28 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

B-man

Ja dat geldt over het algemeen als je weer terug komt in Nederland. Stel je koopt in NY een camera en je betaalt netjes de belasting daarover dan mag je in Nederland voor E175 aan goederen belastingvrij invoeren.  Als dat bedrag hoger ligt dan betaal je invoerrechten en BTW. Koop je iets voor E100 en iets voor E80 dan betaal je alleen over die E80 de kosten. Bewaar dus in ieder geval altijd je bonnetjes om aan te tonen dat je in de VS al belasting hebt betaald. Mocht je geen zin hebben in betalen dan gooi je de doos weg en doe je net of je dat ding al een jaar hebt (en dus vanuit nederland hebt meegenomen). Mag dus eigenlijk niet natuurlijk!!!

Als je vragen hebt over goederen meenemen naar de VS, bijv. die je hebt gekocht op het vliegveld in Nederland, kan je hier terecht: http://netherlands.usembassy.gov/amerikaanse_douane.html

B-man
#19 - 16-09-2005, 16:33 uur
« Laatst bewerkt op: 16-09-2005, 16:35 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Ebelix

Tijdens de lunch zijn er heel veel stalletjes die kabab verkopen. Het is een favoriet lunchgerecht in NY. ;D
#20 - 19-09-2005, 12:36 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

gungor_aga

serieussss hahaha :-)... ideaal nu nog wachten tot eind december en dan ben ik hopelijk weg als er niets tussen komt.
#21 - 19-09-2005, 15:08 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

gungor_aga

mensen ik ben vandaag naar de  reisbureau 20 december vertrekke en de 3'de trg rechstreeks van brussel naar jfk. 495 euro??? is dat een goede prijs???
#22 - 23-09-2005, 19:27 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

Hans B

Hallo gungor_aga,
de omslag voor de prijzen ligt op 16 december. Vertrek je op of voor deze datum, dan kan het een stuk goedkoper. Voor de 20e heb je denk ik een heel redelijke prijs.
Hans
#23 - 24-09-2005, 05:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

gungor_aga

we vertrekken op de 20ste. we willen 2 weken blijven en dus nieuwjaar daar vieren.
#24 - 25-09-2005, 02:13 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

gungor_aga

ik heb nu ene op internet gevonden 19'de vertrekken en 4de trg voor 450 euro.???
#25 - 03-10-2005, 14:06 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

B-man

Niet extreem duur lijkt me. Zou nog wel iets goedkoper kunnen maar dan moet je mazzel hebben. Voor een prijs van rond de E400 a E450 zit je goed denk ik. Kijk ook goed naar vluchten op Newark en LaGuardia, die waren bij mij vaak een stukje goedkoper dan op JFK (hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk)

B-man
#26 - 03-10-2005, 18:34 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2005, 18:37 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

FreezeM

we vertrekken op de 20ste. we willen 2 weken blijven en dus nieuwjaar daar vieren.

Zorg dat heeeel vroeg bent. Wij waren vorig jaar om ongeveer 18:00 uur gegaan en dan sta je al te ver weg om iets te zien van de optredens op Time Square. En we hadden nog zo gelachen om die Japanners die er al om 15:00 uur op de stoep zaten. Probeer uit te vinden hoe laat de politie begint met de controles. Wat ze doen is Time Square leeg maken van mensen en dan iedere tas controleren van mensen die er weer op willen. Het heeft dus geen zin daar al te zitten voor de controles beginnen want dan wordt je weggestuurd, moet je een paar blokken omlopen om vervolgens achteraan de rij voor de controle aan te sluiten. Informeer je dus goed. OVerigens was het nog steeds een gave ervaring hoor :)
#27 - 28-11-2005, 12:15 uur


Pieter79

Mooie foto's Chicago!!
#29 - 02-01-2006, 19:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

sanne

Prachtige foto's chigago

zelf genomen?

groeten, Sanne
#30 - 28-11-2006, 00:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15