Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York City

Discussie gestart

usaxtreme

New York City, officially the City of New York, is the most populous city in the United States and the most densely populated major city in North America.

The city is at the center of international finance, politics, entertainment, and culture, and is one of the world's four primary global cities (along with London, Paris, and Tokyo) with a nearly unrivaled collection of museums, galleries, performance venues, media outlets, international corporations, and financial markets. It is also the global headquarters of the United Nations.

Located in the state of New York, New York City has a population of 8.2 million[1] within an area of 321 square miles (approximately 830 km˛)[2]. It is at the heart of the New York Metropolitan Area, which at a population of almost 22 million is among the largest urban areas in the world. The city proper consists of five boroughs: The Bronx, Brooklyn, Manhattan, Queens, and Staten Island — all except Staten Island contain over a million people and independently would be counted among the largest cities in the United States.

New York City attracts large numbers of immigrants from over 180 countries, as well as people from all over the United States, who come to the city for its culture, energy, cosmopolitanism, and economic opportunity. Currently the city is notable for having the lowest crime rate among major American cities.[3]

 
Nickname: "The Big Apple"
 
Government
Counties
(Boroughs)
Bronx (The Bronx)
New York (Manhattan)
Queens (Queens)
Kings (Brooklyn)
Richmond (Staten Island)
Mayor Michael Bloomberg (R)

Geographical characteristics

Area 
Total 468.9 mi˛
    1,214.4 km˛
Land 309 mi˛
    800.31 km˛
Water 159.88 mi˛
    414.09 km˛
Population 
Total (2004) 8,168,338
Metro area 21,923,089
Density 27,228/mi˛
    10,292/km˛



Meer te lezen @ http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City








#1 - 03-03-2006, 01:14 uur

usaxtreme

#2 - 03-03-2006, 01:23 uur

usaxtreme

Misschien kijk ik er wel overheen, maar ik kan eigenlijk geen topic vinden met tips over NYC ???

In NY zijn verschillende aanbieders van de zogenaamde "hop on - hop off"-bussen. Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt? Op zich vind ik het een hele handige mogelijkheid (al vaker in andere steden gebruik van gemaakt), maar aangezien een kaartje in vergelijking met Europese steden best prijzig is, wil ik natuurlijk wel waar voor mijn geld............

Is er een maatschappij die de voorkeur verdient?

En dan de rondvaarten. Zijn die de moeite waard, of is een (gratis) ritje met de ferry naar Staten Island minstens zo interessant?

Heeft iemand nog andere tips, om onze 2 dagen NY zo optimaal mogelijk te benutten?

Groetjes, Jez
#3 - 17-03-2006, 12:16 uur

usaxtreme

jez kijk is op deze sites :

http://www.theinsider.com/nyc/attractions/attractions.htm
http://www.travelnewyork.com/new_york_city_guide.htm
http://www.usatourist.com/english/places/newyork/nyctips.html

Verder kan ik nog niet uit persoonlijke ervaringen tips geven. Ik ga 20 april  2006-01

#4 - 17-03-2006, 12:20 uur

B-man

Jez,

Ik heb gebruik gemaakt van de "hop on hop off" bus maar ik was eerlijk gezegd niet echt onder de indruk. Ik kreeg het kaartje gratis dus ik heb er toen natuurlijk wel gebruik van gemaakt maar mijn mening is dat je zelf beter op pad kunt gaan en vooral veel lopen want dan zie je ontzettend veel. Gewoon veel lezen voordat je gaat en je kunt je eigen tour guide spelen, veel beter dan die bus.

De Staten Island ferry is best leuk om te doen maar ik kan je echt de cruise van Circle Line aanbieden en dan vooral de "Harbor Lights-tour". Je vertrekt dan in het begin van de avond en vaart om Manhattan heen terwijl de zon ondergaat, heel mooi!

B-man
#5 - 18-03-2006, 14:31 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Wat doe je eigenlijk graag Jez? Ik kan je honderden tips geven maar het is misschien wat makkelijker als ik weet welke ik het beste kan geven.

B-man
#6 - 18-03-2006, 14:35 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

Jez......koop de Lonely Planet van NYC

4th Edition
Beth Greenfield,  Robert Reid
Published November 2004
ISBN: 1741041236
402 pp / 58 pp colour / 54 maps
US$18.99 - AUS$32.90 - UKŁ11.99

#7 - 18-03-2006, 16:30 uur

Marjol

Ik ben ook maar twee hele dagen in New York (plus een avond wanneer we aankomen) en zit ook al een hele tijd te worstelen met wat ik precies wil gaan doen.
Ik zat ook te denken aan de hop on, hop off bus, want ik wil graag zoveel mogelijk zien. Maar 't is wel prijzig en ik zou er graag wat meer over horen.
Verder wil ik in ieder geval de volgende dingen bezoeken:
- Empire State Building (of Top of the Rock... wat is leuker? Alletwee vind ik weer zo veel..en duur!)
- Ground zero
- Central Park
- Circle Line 3 uur tour langs Manhattan
- Times Square

Wat is verder aan te raden?
We willen ook graag een musical bezoeken. Heeft iemand ervaring met de TKTS booth, waar je kaartjes voor de dag zelf voor de helft van de prijs kan kopen? We zijn er op een zaterdag en een zondag, dus ik verwacht dat er dan weinig kaartjes zijn. Is het dan verstandiger om van tevoren te reserveren? En heeft iemand nog tips voor goede musicals?  The Producers lijkt me wel iets, heeft iemand die toevallig gezien?

Kortom, ik kan ook wel wat tips gebruiken om de twee dagen volledig te benutten!
#8 - 18-03-2006, 16:59 uur

Jez

Wij kunnen helaas niet veel/ver lopen, dus daarom lijkt me de hop-bus zo handig. Dan kom je ook automatisch bij alle bezienswaardigheden. De metro zie ik niet zo zitten, want ben o.a. liever boven de grond. We zijn wel typische toeristen, denk ik, beetje als "de Amerikaan in Europa" (sorry voor de generalisering  ;))
We hebben een aantal wensen, die ook wel overeen komen met die van Marjol:

- Ground Zero - klopt het dat je daar gratis kaartjes voor moet halen?
- Op het Empire State Building
- Met de ferry naar Staten Island
- Misschien een rondvaart
- De huizen met de bekende brandtrappen zien

We maken graag foto's, maar houden niet van iets heel lang bezichtigen. Ook niet van musea, maar wel van gebouwen.

Ik ben al flink wat boeken aan het doorwerken (werk nu nog in een boekhandel  ;) ) dus ik weet wel een beetje wat ik wil gaan bekijken.
Nu nog de ervaringen van de mensen die er werkelijk zijn geweest/ de dingen hebben gedaan!

Groetjes, Jez
#9 - 18-03-2006, 21:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Ok dan mijn ervaringen in NYC............(toen WTC er nog stond)

Ik kwam rond 18.00 uur aan bij mij hotel en ging direct naar Times Square. Ga in het mini parkje op een bankje zitten en adem NYC in. Je bent in Amerika maar dit is NEW YORK CITY..........Wat heb ik allemaal gedaan:

- Empire State Building bezocht (zowel s' avonds als overdag)
- Little Italy en China Town gedaan (Super)
- Financial Disctrict bekeken
- Brooklyn Bridge over gelopen
- Ferry naar Staten Island gepakt.......spot goedkoop en prachtig mooi uitzicht op Manhatten en Statue of Liberty
- Baseball Game van Yankee's gezien
- Central Park bezocht
- Virgin Mega Store
- Giga grote speelgoed winkel bezocht.....ben de naam kwijt maar die moet je bezoeken.
- Chrysler Building en Fifth Avenue natuurlijk

Ik ben vast nog wel dingen vergeten.............ik heb juist geen Hop On - Hop Off gedaan...............alles te voet of per taxi. Oh ja............maak korte nachten en lange dagen. Ik heb Manhatten aan het werk zien gaan door om 06.00 uur al aan de wandel te zijn geweest. Ik heb ook de absolute rust mee mogen maken door op een stralende zondagmorgen om 09.00 uur bovenop Tower Two van het WTC te staan. Het was windstil dus we konden echt in de buitenlucht staan...........TOP of the WORLD.................helaas nu rest alleen Ground Zero nog......

Laters
#10 - 18-03-2006, 21:55 uur

Marjol

Oh ja, Little Italy en China Town wil ik ook graag zien.
Het vrijheidsbeeld wil ik wel graag zien, maar ik hoef er niet in (mijn vriend zegt dat je ontzettend lang moet wachten en dat het eigenlijk behoorlijk tegenvalt).

Die speelgoedwinkel wil ik ook zeker bezoeken, F.A.O. Schwarz heet die :) Sowieso hou ik wel van grote warenhuizen, dus de Virgin megastore en Macy's lijken me ook wel leuk om te bekijken.

Ideeen genoeg dus, nu nog een globale dagplanning, maar daar heb ik nog ruim drie maanden voor  8)
#11 - 19-03-2006, 12:00 uur

Marjol

http://www.fao.com/home.jsp, de website van de mega-speelgoedwinkel :)
#12 - 19-03-2006, 12:01 uur

MiamiHeat

http://www.fao.com/home.jsp, de website van de mega-speelgoedwinkel :)

Jaaaa........dit is idd de winkel. In SanFran zit er ook een vlakbij Union Square maar die is echt een stuk kleiner
#13 - 19-03-2006, 12:12 uur

Marjol

http://www.fao.com/home.jsp, de website van de mega-speelgoedwinkel :)

Jaaaa........dit is idd de winkel. In SanFran zit er ook een vlakbij Union Square maar die is echt een stuk kleiner

Voor mij is het volgens mij niet verstandig om die winkel te bezoeken (ik ben juf en koop al veel te veel speelgoed... en bovendien is New York het startpunt van onze reis en kan ik dus niet al te veel spullen inslaan..mijn koffer is niet al te groot ;)), maar ik zal er toch zeker wel even rondlopen :)
#14 - 19-03-2006, 12:18 uur

sweatbox

De moeite waard om te bezoeken zijn ook Greenwich Village (rond Bleecker str. & Hudson str.) en East Village (ten zuiden van Union sqr.). Veel restaurantjes en een divers winkel aanbod. Bovendien stukken goedkoper dan rond 5th. Ave.

Pier 17 is een leuke plek langs het water (East River) om een beetje bij te komen. Het ligt in een gerestaureerd 18/19e eeuws buurtje naast de Brooklyn Bridge.

Een paar winkels: Loehmann's (designer outlet), Stand Books (2e hands boekwinkel), The Original Firestore (winkel van de firedepartment op Lafayette street)

Ook zou ik de metro niet te snel afschrijven als vervoermiddel. De metro is veilig, snel, heeft geen last van de drukte boven de grond en is een belangrijk onderdeel van het stadse leven.


#15 - 19-03-2006, 14:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15