Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York met Kerst 2007

Discussie gestart

Gert

Dit jaar in mei in het westen van Amerika geweest. Het virus aardig te pakken. We hebben plannen om dit jaar Kerst in New York te vieren. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vermoed dat alle bezienswaardigheden dicht zijn op 1e kerstdag. Zou het te doen zijn om "gewoon" een restaurant binnen te lopen op die dag? Nog tips voor een onvergetelijke kerst in New York?

Gert
#1 - 19-07-2007, 14:27 uur

DennisH

Ik lees even mee want ik ga de week voor kerst :)
#2 - 20-07-2007, 09:41 uur

Gert

Nou, Dennis

Ik denk dat wij de enige zijn rond Kerst in New York!

Veel plezier daar.

Gert
#3 - 31-07-2007, 14:37 uur

B-man

Nou, Dennis

Ik denk dat wij de enige zijn rond Kerst in New York!

Veel plezier daar.

Gert

Heren wees gerust jullie zullen absoluut niet de enige zijn in NYC tijdens de kerstperiode!  :D

Een aantal restaurants zal gesloten zijn op kerstdag maar er zijn er meer dan genoeg open. New Yorkers (vooral niet religieuze) gaan als uitje vaak een filmpje pakken en Chinees eten op eerste kerstdag, in Chinatown is alles dus sowieso open en druk. Ook in en rondom The Village zal je veel restaurants kunnen vinden die gewoon open zijn. Probeer het liefts vantevoren iets te reserveren anders kan je wel eens moeite hebben iets te vinden (kijk anders eens op www.opentable.com)

Verder zijn vele musea geopend op eerste kerstdag en kan je volgens mij ook gewoon het Empire State Building op. Zeker ook een aanrader is om even binnen te lopen bij St. Patrick's Cathedral, ook als je niets met kerst hebt is het zeker de moeite waard.

Plan op kestdag dus dingen die je normaal ook wilt doen maar waar je zo terecht kunt zoals Central Park, Rockefeller C. (zeker de moeite rond kerst met zijn schaatsbaantje), Staten Island Ferry langs het Vrijheidsbeeld, St. Patrick's Cath., Battery Park, etc.

Have fun!

B-man

#4 - 31-07-2007, 18:05 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

DennisH

B-Man,

Dank je. Ik was niet echt bang dat we alleen zouden zijn in NY  ;D

Zelf ben ik niet met kerst in NY omdat we dat toch het liefst met familie vieren.
Maar ook de week (weken) ervoor zal er zat te doen zijn.
Ik had ergens een schema gevonden van jou dacht ik met activiteiten voor een bezoek aan NY in 4 dagen, daar gaan we zeker gebruik van maken.
Verder hebben we nog wat tijd gereserveerd voor slecht weer en winkelen.
Eventueel wil ik nog een dag met de trein naar Philadelphia. Maar daar ben ik nog niet uit, ik weet niet wat er te zien is in Philly (most historic square mile dacht ik) en of we daar zonder auto wel kunnen komen.

Overigens kan ik qua reisboeken het boek van ANWB uit de Navigator reeks over New York aanbevelen. De boeken van Capitool zijn altijd geografisch ingedeeld en het boek van de ANWB per activiteit, dus waar kunnen we eten, wat is er te doen, hoe kom ik ergens, etc. Heel handig en mooi vormgegeven.
#5 - 01-08-2007, 08:32 uur

USofA

Lijkt mij een zeer dure aangelegenheid
#6 - 01-08-2007, 11:39 uur

B-man

Lijkt mij een zeer dure aangelegenheid

Wat, de treinreis naar Philly of de kerstperiode in NYC (of beide tegelijk)?
#7 - 01-08-2007, 14:42 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Gert

Bedankt voor de tips!

Gert
#8 - 02-08-2007, 13:21 uur

frankiers

hoi, ben al eens in Philly geweest, ik vond het een hele leuke niet zo'n typisch Amerikaanse stad. Met name liberty bell vond ik indrukwekkend. Maar Manhattan, wow that is the place to be!
Wij zijn o.a. in één van de musea geweest die ze gemaakt hebben van de huizen waar in veel europeanen hun eerste amerikaanse stappen hebben genomen. Ik vond het zeer indrukwekkend om te zien hoe ze moeten hebben geworsteld om uit die rotzooi te komen. Ben alsmaar aan het denken hoe het ook alweer werd genoemd. volgens mij het tennants museum. Gaf mij in ieder geval echt even een ander gevoel over NY. Verder zijn we naar long island geweest met de trein, ook daar zie je een heel andere (arme) kant, het is prima te doen met de trein, maar het zal ook wel weer koud zijn, dus bewaren voor een volgende keer misschien.
veel voorpret!  en oh ja, vergeet niet te shoppen!!
franca
#9 - 20-08-2007, 21:41 uur
T.L.C.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15