Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe voorbeeldroute door Arizona en New Mexico.

Discussie gestart

Cees A

Beste forumgenoten.
Misschien hebben jullie het al gezien, maar er is weer een nieuwe voorbeeldroute bijgekomen.
------>  Dit is de link naar die route
Als jullie fouten zien, zoals taal- en typefouten of niet werkende links hoor ik dat graag, dan verander ik dat zsm.
Ook als jullie aanvullingen hebben v.w.b. bezienswaardigheden of things to do op de route kunnen jullie dat hier melden.

Ik hoop dat deze voorbeeldroute velen zal inspireren tot een roadtrip door deze regio.
Groetjes en een fijn weekend,  Cees
#1 - 01-04-2017, 12:53 uur
« Laatst bewerkt op: 02-04-2017, 09:22 uur door Cees A »

Dirc

Cees, ben je nu ook schitzofreen?  :dansbanaan:
dan gaan we dat zsm verbeteren
#2 - 02-04-2017, 09:14 uur

Cees A

 ;D ;D 
Is gewijzigd.
#3 - 02-04-2017, 09:19 uur

maryde

Sowieso bedankt Cees, je route is voorbeeldig. Omdat wij op dit moment in Tempe zijn en vandaar uit trips maken ( alleen in Arizona) hebben we een aantal van jou tips al gedaan. Bedenk ik nog must sees zal ik ze toevoegen.  Groeten van Mary
#4 - 03-04-2017, 01:03 uur

Cees A

 :afro:
Nog veel plezier daar in Arizona.
#5 - 03-04-2017, 09:49 uur

Wop

Ziet er super uit @Cees A:afro: :afro:
#6 - 04-04-2017, 08:27 uur

Dirc

Nu ik wat delen van je voorbeeldroute heb gereden wat ervaringen die je wellicht wel of niet wilt posten bij je voorbeeldroute.
Het gaat dus om deze route:

Tucson - Saguaro:
Wij vonden in het Westen de 8 mile route mooi omdat je dicht bij de cactussen komt. Echter, als je ook naar het Desert Museum rijdt kom je in het oostelijke deel. Daar heb je juist hele berghellingen vol met cactussen. Om deze reden zijn we het park zelf in het oosten dan ook niet ingereden. Onderweg naar het Desert Museum kom je er vanzelf deels langs.

Tucson - Desert Museum:
Dit is dus geen museum zoals wij dat kennen maar echt een natuurpark. Zeer goed onderhouden met mooie routes om het park te verkennen. Je ziet de wildernis, de lokale dieren in een enorm groot afgezet stuk. Ook houdt men hier alleen dieren die in de wildernis niet (meer) kunnen overleven en worden ze niet gevangen genomen.
Daarnaast zijn er insecten, reptielen, roggen en nog veel meer. Voor kinderen ook zeker een leuk park. Voor 1 dollar kun je een boekje kopen waar je in het park gedurende de routes stempels in kunt zetten van pootafdrukken van de verschillende dieren. ook staan er feitjes in.
Lang de route staan diverse vrijwilligers om het e.e.a. te vertellen over gesteente of dieren die ze vast hebben. Wij konden bijvoorbeeld een slang aaien en een kleine uil van dichtbij zien (zo leerde wij dat een uil zijn hoofd 270 graden kan draaien omdat zijn ogen vast zitten in de kassen).

Catwalk:
De Catwalk is een leuke afwisseling maar meer omdat er in Silver City vrij weinig te doen is. Ik zeg vrij weinig, hieronder haal ik nog wat aan. De Catwalk is zeker 1 uur en 20 minuten rijden. De wandeling zelf heb je in een uurtje gedaan. In tegenstelling tot wat overal geschreven staat kun je deze WEL rond lopen. Er is namelijk een brug over het water geplaatst. Een deel van de Catwalk is tot 2018 afgesloten trouwens. Tenslotte, waar je vroeger ofwel 3 dollar ofwel 1,50 (als je een park pass hebt) moest betalen is het nu voor park pass houders gratis. Anders moet je $3 in een envelopje doen die je daar kunt pakken en wat zaken invullen zoals je kenteken. Je scheurt een strookje af voor in je auto, je neemt een strookje mee en de enveloppe gooi je in de donatie bus. Alledrie voorzien van hetzelfde nummer voor de sjoemelaars.
Ik vind de Catwalk zelf niet de moeite waard om helemaal vanuit Silver City naar toe te rijden. Het is ook een saaie weg.

Silver City:
Vaak worden de Catwalk en de Gila Cliff Dwellings aangeraden. Beide toch op behoorlijke afstand. Dichterbij heb je ook nog het e.e.a:
-Old Town Silver City. Goed voor een wandeling van maximaal een half uurtje. Wellicht te combineren met een lunch.
-De Chino en Tyrone mine. Beide kopermijnen waarvan de Chino een van de grootste open-pit kopermijnen is. Dat is dus een mijn in de openlucht waarbij ze gesteente afgraven i.p.v. diep de grond in.
Tenslotte een tip voor mensen die uit Tucson komen: Ik zou de voorbeeldroute van Cees aanhouden en niet in 1 keer doorrijden naar Silver City. Dit is een erg lange route. Ook zou ik niet snel een extra dag Silver City plannen maar deze dag elders indelen. Wellicht komt dit ook omdat wij niet iedere trail en wandeling hoeven te lopen maar liever gaan voor een goede indruk en een mooie wandeling.

Just my 2 cents. Wellicht volgt er later meer.
#7 - 13-05-2017, 04:43 uur

Cees A

Mooie aanvullingen.   :afro:
Ik wacht even de rest van je reis af en verwacht daarover nog wel meer aanvullingen.  innocent
Daarna zal ik e.e.a. eens op m,n gemak bekijken, maar ik zie nu al dingen die zeker aan de voorbeeldroute zullen worden toegevoegd
#8 - 13-05-2017, 05:38 uur

Chris RTA

Dit gebied staat voor 2018 op de planning. Fijn om alvast een basis te hebben.
#9 - 13-05-2017, 10:51 uur

Cees A

Mooi plan Christian.    :afro:   
Als je een liefhebber bent van de Amerikaanse zuid-westelijke woestijn zal dit gebied je zeker aanspreken.
Mijn 1e reis naar die regio was onder het motto "daar moeten we toch ook een keer geweest zijn"
Inmiddels zijn we al 3X teruggegaan ....................
Ik hoop wel dat je die reis in het voorjaar hebt geplanned en niet in de zomer. 
Maar jou kennende heb je daar natuurlijk allang rekening mee gehouden.
#10 - 13-05-2017, 14:25 uur

Chris RTA

We gaan waarschijnlijk in juni of september ofzo. In ieder geval niet in juli of augustus.
#11 - 13-05-2017, 22:15 uur

Cees A

@Pipo Chris
Christian,

Misschien ben je aan die periode gebonden, maar bedenk wel dat het in juni al flink warm kan zijn in zuidelijk Arizona / New Mexico
Hetzelfde geldt voor sept.
40 + graden nodigt niet bepaald uit om iets te gaan ondernemen.
Kun je echt niet anderhalve maand eerder? 
Weer is en blijft natuurlijk onvoorspelbaar, maar normaal gesproken is de temperatuur van half april tot half mei 25-30 graden en dat is, mede door de lage luchtvochtigheid, toch een stuk aangenamer dan 40 of 45 graden
Bovendien staat in die periode de woestijn in bloei en dat geeft ook al een heel andere indruk van die woestijn.
Ik zou je willen adviseren om je reisperiode nog eens te overwegen.
Succes met plannen,  Cees
#12 - 14-05-2017, 15:19 uur

Dirc

Las Cruces - Alamogordo
Van Las Cruces ben je in principe zo in Alamogordo heb ik ervaren. Let er wel even op dat de White Sands Missile Range op zondag gesloten is. Helaas liepen wij hier tegen aan.
De White Sands NM was wel gewoon open. Je kunt daar van de zandduinen glijden op een slee die je kunt kopen bij het visitors center voor 18 dollar. De entree is $5 per persoon en met een park pass mag je gratis. Je rijdt dan een route van 8 mijl waar de weg eindigt in een loop. Het laatste stukje rij je onverhard, maar is gewoon prima te doen voor iedere auto.
Het sleeën is 1 of 2 keer leuk om te doen, maar dan begint de 30 graden (bij ons in ieder geval) je op te breken en ben je blij dat je weer in de auto zit. Dus lekker airco aan rijden en af en toe stoppen om een foto te maken en een paar meter te lopen, meer niet  :).

Ben je dan in Alamogordo dan denk je als je binnen rijdt: hier is ook geen klap te beleven. Zeker als je uit Silver City komt want je rijdt ook hier binnen langs de Denny's, Wendy's McDonalds enz.. Echter, er zit hier een Walmart Superstore voor degenen die boodschappen moeten doen.
Daarnaast heb je Alameda Park Zoo. Een echte aanrader als je hier nog een middag te slijten hebt. Een kleinschalige dierentuin waar je in een uurtje rond loopt. De entree is dan ook slechts $2,50 per persoon. Het zal je verbazen dat dit park groter is dan het lijkt.

Naast de fastfood ketens heb je hier ook de Applebee's, Chili's maar ook diverse grill restaurants. Het voordeel van Alamogordo is dat alles aan 1 straat ligt. Bij Silver City en Las Cruces was dit wat meer verspreid.

Wij verblijven in de super 8. Prima hotel. Netjes, schoon, goede douche (dat zie je ook niet vaak). Enig minpuntje zou kunnen zijn dat er geen zwembad is.

Toevoeging op mijn eerdere bericht over Silver City. Verblijf hier NIET in het Drifter Motel. Ik zou eerder aanraden de Copper Manor aan de overkant te nemen. Bij de Drifter was het restaurantje aan de overkant (waar je complementary breakfast kon bestellen) wel aardig. De kamers waren helaas verre van schoon. Wij hebben onze dochter van 1 bij en die had na 2 seconde kruipen zwarte voetzolen,
 knieën en handjes. Wij betaalde hier ongeveer 65 dollar.


Toevoeging over Las Cruces. Wij verbleven in The Big Cili Inn. Prima groot hotel. Zwembad, binnentuin en eigen parkeerplek. Het enige minpuntje is de badkamer die wat onhandig is ingedeeld, maar je kan niet alles hebben.
Wij betaalde hier ook maar 62 dollar.


En als we dan toch bezig zijn: Zoals Cees al aangeeft, de temperaturen zijn hier vaak tussen de 80-100F. Dus 25-30+ graden. Wij hebben dan nog een baby bij, dus flinke ondernemingen doen wij niet. Maar goed ook want dan zweet je je kleren uit.
#13 - 15-05-2017, 01:17 uur
« Laatst bewerkt op: 15-05-2017, 01:19 uur door Dirc »

Chris RTA

@Cees A
Qua planning staat er nog niks vast. Alles moet nog bekeken worden.
Wij kunnen op zich redelijk goed tegen de warmte, maar het is altijd slim om er goed rekening mee te houden.
Dus, ja we kunnen ook een maand eerder of zelfs 2.

Bedankt voor de tip.
#14 - 15-05-2017, 09:06 uur

Dirc

Goed, nu ik toch e.e.a. aan het spammen ben hier nog maar een aanvulling.

Alamogordo - Artesia - Carlsbad
Vandaag begin de rit naar Artesia. Na de redelijk saaie weg naar Silver City is dit een hele verademing. Je rijdt door prachtige bossen en bergen. Wij overnachten in de La Quinta in Artesia wat een aanrader is.
Als je je navigatie instelt op de Carlsbad Caverns zul je je afvragen hoe je in hemelsnaam zo lang kunt doen over die kilometers. Dat is vrij eenvoudig; in Artesia en Carlsbad, waar je dwars doorheen rijdt, staat het vol met verkeerslichten. En een groen golf is er zeker niet.

Maarrrrr, dan kom je in de Caverns. Dat is toch wel een hoogtepuntje. Ik kan iedereen die niet slecht te been is de wandeling omlaag te nemen en de lift aan het einde omhoog. De wandeling hebben wij met onze 1 jaar oude dochter gedaan en was prima te doen. Gewoon korte broek en t-shirt. Eventueel een vestje mocht je het toch koud hebben maar wij vonden het niet nodig. Dichte schoenen is wel handig, de paden (allemaal verhard) kunnen nat en soms glad zijn.
Entree is op dit moment $5 pp of gratis als je een Park Pass hebt.

En dan.....de keuze waar je overnacht. Tja. Carlsbad is een stuk groter dan Artesia en dichterbij de caverns. Maar wij rijden daarna al een vrij lange route naar Santa Fe. Dus wij besloten om Alamogordo - Artesia - Carlsbad - Artesia te rijden. Prima te doen op 1 dag. Let wel, de grotten kun je maar tot een bepaalde tijd (2:30 of 3:30 afhankelijk van het seizoen) afdalen.
De La Quinta in Artesia is een prima aanrader. Ruime kamers, betaalbaar, schoon en een binnen zwembad.

Qua eten werd ons de Pecos Diamond Steakhouse aangeraden. Dit is een paar minuutjes rijden. Aan de buitenkant ziet het er niet heel gezellig uit en van binnen heb je het idee dat je een huiskamer in komt. Maar dan bestel je de steak......en wordt je bordje bezorgd......en vraagt de ober of je hem even door wilt snijden om te zien of hij wel goed gebakken is. En dan eten maar, een perfecte steak. En dan denk je natuurlijk die zijn $100 dollar kwijt. Welnee, $64 inclusief 20% fooi voor 2 maal de New York Strip Steak, 3 drankjes en een kindermenu.


#15 - 16-05-2017, 04:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15