Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

No Smoking.

Discussie gestart

heivalido

Een onderwerp wat me net even te binnen schiet is het rokers beleid op de Amerikaanse luchthavens. Ik kan me herrineren dat op Atlanta absoluut nergens gerookt mocht worden behalve in een paar schaarse "Rokershokken". Dit was voor de gemiddelde roker nog te erg. Als je dat hok binnenliep dan zag je geen hand meer voor ogen van de blauwe lucht, ventilatie was er nauwelijks en de ramen zagen geel van de aanslag van de rook. Mijn schoonvader die toch echt ff behoefte had aan een peukie hield het daar zelfs niet lang uit.
Ik ben het eens dat er in de openbare ruimtes niet meer gerookt mag worden maar om de rokers te verdoemen naar dit soort medisch onverantwoorde hokjes gaat mij toch echt te ver.
Ik ben benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen.  :)
#1 - 17-10-2004, 21:42 uur

Chiefram

Gelukkig ben ik (bijna) 2 jaar geleden gestopt met roken, maar ik heb een keer 7 1/2 uur moeten wachten na aankomst vanuit Denver in Minneapolis op de vervolgvlucht... Een rokersverbod!

Ik naar buiten en wat denk je? Ook buiten mocht je niet roken stond met allemaal borden aan de pilaren aangegeven! Grrrrrrr......

Heel in de verste was er een plaatsje voor rokers vrijgehouden. Echt zielig, maar ik heb daar bijna 7 1/2 uur in de kou doorgebracht tot ik echt kon voelen dat ik longen had, hahaha...
#2 - 17-10-2004, 21:54 uur

Bakvet

Het is voor mij in het begin altijd de dooslaggevende reden geweest om naar de VS op vakantie te gaan. Ik ben in de oude tijden een keer met Martinair naar Florida gevlogen, er waren alleen nog maar "roken" zitplaatsen over. Ik dacht dat echt dat ik dood ging! De hele nacht door waren er mensen die even nicotine bij moesten tanken, het hield geen 10 minuten op. Sindsdien ben ik alleen nog maar met Amerikaanse maatschappijen gevlogen.

Gaandeweg breidde het niet-roken beleid in de VS zich uit, wat een vakantie erheen alleen nog maar aantrekkelijker maakte. Ik vind het niet-roken beleid op Schiphol ook halfslachtig. Je mag zogenaamd nergens zomaar roken, maar probeer maar eens een echt rookvrij plekje te vinden in een restaurant of koffiecorner. Dat lukt niet. In de laatste bocht voor de G-pier zit een klein koffieshopje. Daar mag gerookt worden, maar al op 200 meter afstand ervan komen de tabakswalmen je tegemoet. En alle passagiers moeten daar doorheen lopen. Dat werkt toch niet? In de VS heeft men ten minste het lef om de niet-roker serieus in bescherming te nemen. Wie wil roken, die doet dat maar op een plekje waar anderen er geen last van hebben, is mijn mening. Ga maar even 10 minuten in zo'n blauwgrijs aquarium op de luchthaven staan bijvoorbeeld - is het nog gratis en tax-free ook.  ;D
#3 - 17-10-2004, 23:17 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 23:19 uur door Bakvet »

Chiefram

Toen ik nog rookte vond ik dat kleine koffieshopje vlak voor de G-pier juist heerlijk! Kon je toch nog even een sigaretje wegblazen, haha...

Zelf nu ik al bijna 2 jaar helemaal niet meer rook, heb ik echt nergens last van mensen die roken. Sterker nog, ik vind het wel gaaf als mensen roken. Ook bij mij thuis mag er gerookt worden, ook al rook ik zelf niet. Ik weet hoe het is al je zelf ook rookt namelijk.

Maar dat er steeds meer ruimten rookvrij worden, vind ik eigenlijk best wel logisch. Zeker in restaurants en vliegtuigen, maar soms kan het ook (net als in Amerika) wel erg ver doorslaan, dat anti-rook gebeuren.
#4 - 18-10-2004, 08:34 uur

heivalido

ik ben het eens met rookvrije ruimtes maar oneens dat de rokers als "criminelen" gezien worden. Bij de Outback mocht je dus lekker buiten gaan staan roken en bij andere zaken kon het nog binnen alleen was het altijd ijskoud in het rokers gebied om het zo alsnog te demotiveren. Ook vind ik dat op openbare gelegenheden ergens binnen een goede rookruimte moet zijn. En personeel van een bedrijf buiten op de stoep zetten om te mogen roken vind ik zelfs schandalig, bouw dan een goede rookruimte.  ::)
#5 - 18-10-2004, 21:31 uur

Sbull

Goed zo Heivalido en Chiefram,

Dat jullie gelukkig als niet rokers toch ook beseffen hoe een roker het nu heeft.
Ja ook ik sta buiten te roken, want op ons kantoor is geen rookruimte.

Ik geloof best dat mensen last hebben van de rook maar mijn vraag is rijden die ook geen auto en gaan ze ook niet met het vliegtuig (lekker hoor die kerosine) , nee deze mensen gaan zwemmend naar amerika en gaan met de rugzak een loopvacantie houden.

Als je tegen het roken bent oke maar laat dan ook je auto staan en doe alles op de fiets, want de uitstoot van de auto's en zeker de petro chemie waar die benzine/diesel vandaan komt daar is het zo schoon die lucht, mijn verzoek is aan diegene die tegen zijn ga even in pernis kijken en adem even heel diep in dan heb je gelijk voor 25 jaar gerookt.

Gewoon niet alles overdrijven, maar reeel blijven, ook ik weet hoe slecht roken is en omdat ik rook ben ik nu een crimineel geworden die iedereen uitmoord en voorzie van allerlei ziektes.
Als men opgelet heeft viel ons land onder de top 3 van de slechtste lucht hetgeen zeer schadelijk is voor de gezondheid.

Oke ik heb mijn hart gelucht,  hahahahaha
#6 - 19-10-2004, 00:07 uur

Annemiek

Jij kiest voor het roken, iemand die naast je staat niet.
Ik vindt het logisch dat de rokers nu op plekken kunnen roken waar een ander er geen last van heeft. Het is gewoon een van de dingen die je uit respect voor je medemens kunt doen. Je zou iemand een astma aanval geven.
Annemiek
#7 - 19-10-2004, 01:52 uur

Frank S

Essentie blijft dat een roker ook geen last heeft van een niet-roker, dus waarom zou dat andersom wel gelden?

Ik heb 20 jaar (stevig) gerookt en jaren gewerkt voor een grote sigarettenfabrikant. Ik ken alle smoesjes die zowel rokers als de fabrikanten bezigen. Uiteindelijk hou je jezelf voor de gek ermee. Voor mij was m.n. de beperkingen die je in Amerika als roker opgelegd krijgt de druppel die mij deed besluiten te stoppen met roken. Bijvoorbeeld: in geen enkel restaurant mochten we nog roken, waardoor we alleen maar bezig waren ons eten zo snel mogelijk naar binnen te werken om weer een peuk in je hoofd te kunnen steken. In de attractieparken planden we de wandelroute van rookpunt tot rookpunt. Op een gegeven moment ging ik daar zo van balen dat ik beter af was als niet-roker. Stoppen was dan ook geen enkel probleem voor mij.
#8 - 19-10-2004, 13:01 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Frank, ik find het bijzonder knap dat je met deze motivatie, wat overigens wel een hele goede is, zomaar kon stoppen met roken. Veel mensen lukt dit niet zomaar ff. Petje af.  :o
#9 - 19-10-2004, 14:44 uur

Frank S

Frank, ik find het bijzonder knap dat je met deze motivatie, wat overigens wel een hele goede is, zomaar kon stoppen met roken. Veel mensen lukt dit niet zomaar ff. Petje af.  :o

Om te stoppen met roken moet je 1 belangrijke mindset hebben: je moet niet het gevoel hebben dat je jezelf iets ontzegt door niet meer te roken, maar dat je jezelf verlost van een zeer onhebbelijke, dure en ongezonde verslaving. Ik geloofde vroeger ook niet in dat soort psychologische trucjes, maar deze werkt echt!
#10 - 20-10-2004, 11:14 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2004, 14:08 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Stoppen met roken is echt gemakkelijk! Geloof mij maar, ik heb 2 pakjes (a 25 stuks) sigaretten per dag gerookt en ben van de ene op de andere dag gestopt.

Wel moet je achter deze beslissing staan, dus niet stoppen met roken omdat eenander het je oplegt. Ik merkte bij mijzelf dat ik in de lift op de zaak naar rook stonk tussen de niet-rokers. Als ik praatte dan had ik het idee dat mijn bek als een stinkende asbak rook, dat mijn haren een rooklucht had en op een gegeven moment ging ik mezelf bewust afzonderen en afstand houden van mensen die met mij wilde praten en ik wist dat het niet rokers waren.

Kortom, ik walgde van mijn eigen rooklucht om mij heen. Zeker in de buurt van niet roker.

Dat was voor mij de reden om te kappen. Nu ben ik rookvrij en merk ik inderdaad dat rokers in mijn omgeving een asbaklucht om zich heen dragen en ze allemaal een behoorlijk stinkende adem hebben, ook al heb ik er absoluut geen last van als men in mijn nabije omgeving roken. Sterker nog, de lucht van een verse sigaret is niet vies, maar lekker...
#11 - 22-10-2004, 10:28 uur

heivalido

Helaas ken ik teveel voorbeelden van mensen die het net zo graag willen maar het gewoon echt niet kunnen. Het is en blijft een verslaving  :( En wilskracht of niet, niet iedereen lukt het.
#12 - 24-10-2004, 14:34 uur

Frank S

Als je eenmaal de juiste mindset hebt is het kinderlijk eenvoudig. Ik geloofde dat eerder ook niet, had diverse stoppogingen achter de rug, waar ik $%#@-chagrijnig van werd. Toen ik uiteindelijk stopte (40-50 sigaretten per dag, van Nelle zware shag) heb ik geen enkele last ervan gehad, afgezien van 8 kilo gewichtstoename...
#13 - 24-10-2004, 14:46 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Het blijft per persoon verschillend. Ik ken iemand die stopte van het een op het andere moment, zonder moeite (rookte pakje per dag, of meer) Maar na 8 jaar kwam ineens dat vervelende gevoel weer en is ie weer begonnen, nu komt ie er nooit meer vanaf  :-\
#14 - 24-10-2004, 15:13 uur

Chiefram

Dat ken ik ook! Ik ben ook al meerdere keren voor zelfs 5 jaar gestopt en dan toch ineens weer onverwachts begonnen. Dan rookte ik weer 2 a 3 jaar en stopte weer voor minimaal 1 jaar tot maximaal 5 jaar en gebon weer van voor af aan.

Eens een roker altijd een roker denk ik... Ik ben er nu 2 jaar vanaf, maar als ik er nu een op zou steken, dan ben ik morgen weer volop aan het roken... sterker nog: de schade aan het inhalen!  :-[

Ik moet mezelfs dus strak aan het lijntje houden. Maar stoppen met roken is 1000x gemakkelijker dan de meeste rokers denken. Echt waar, als je rookt lijkt het zo moeilijk, maar als je het gewoon van de ene op de ander dag doet dan valt het 1000x mee! Echt, dat is geen geintje!

#15 - 24-10-2004, 16:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15