Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ons vertragingsverhaal

Discussie gestart

Hans B

Er is al veel geschreven over wachten door vertragingen en zelfs geen drankje aangeboden krijgen.


Wij zijn de afgelopen zomer teruggevlogen van Bozeman (nabij Yellowstone) naar Salt Lake City.
Omdat er heel erg veel branden waren, kon het eerste vliegtuig vanuit S.L.C. vanwege de dikke rookwolken 's morgensvroeg niet landen en moest uitwijken naar Billings (200 ml oost).
Ons vliegtuig, het 2e van de dag van S.L.C., kwam daardoor eerder dan het 1e vliegtuig in Bozeman aan.
Wij werden geboard en de passagiers van de 1e vlucht moesten nog langer wachten.
Dat gaf natuurlijk veel stress en scheve gezichten voor de mensen, want velen moesten een aansluitende vlucht halen.
Alles werd keurig gecheckd m.b.t. de klachten en aansluitende vluchten.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat er één passagier was die eigenlijk in 'ons' vliegtuig mee moest, waarvoor geen plek meer was.
Er werd gevraagd welke passagier vrijwillig zijn plekje wilde afstaan.
Onze wachttijd in S.L.C. was 4 1/2 uur.
Ik ben naar de balie gegaan en heb mij gemeld als 'volunteer'.
Dat vonden ze wel geweldig, er werd even gecheckd of ik de aansluitende vlucht kon halen en dat was geen probleem.
Mijn vrouw en twee dochters gingen met het 'goede' vliegtuig en ik moest 2 1/2 uur extra in Bozeman wachten.
Als compensatie kreeg ik een tegoedbon van maarliefst $400.

Nou komt het allermooiste.
Vijf minuten nadat mijn vrouw + dochters met het vliegtuig waren vertrokken, landde het verlate vliegtuig.
Deze werd supersnel uitgeladen en weer ingeladen en we vertrokken nog geen 1/2 uur na het 1e vliegtuig.
Bijna konden we de staart van het 1e vliegtuig zien.
Op S.L.C. ben ik uitgestapt en langs de vliegveldwinkeltjes gelopen, ik trof mijn vrouw en dochters jawel bij de kledingboetiek.
Hun mond viel open van verbazing toen ze me zagen.
 
Een 1/2 uurtje wachten, toch op de plek van bestemming aankomen, de aansluitende vlucht kunnen halen met $400 in de pocket.
Enige nadeel de check moet binnen 1 jaar gebruikt worden en volgend jaar hebben wij geen plannen.

Maar toch een leuk verhaal dat ik jullie niet wilde onthouden.

Hans
#1 - 12-10-2007, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2007, 21:48 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Hoi Hans,

Wat een mooi verhaal! Een collega van mij vliegt veel in Europa en veel in het weekend, en het eerste dat ze doet is bij de gate vragen of het vliegtuig toevallig overbooked is. Zo heeft ze al heel wat extra zakgeld weten te bemachtigen! Zij maakt er een beetje een sport van.

Is je voucher niet toevallig over te dragen? Ik ben van plan volgend jaar met United te vliegen en wil het best van je overnemen, als dat mogelijk is.

Groetjes, Jez
#2 - 12-10-2007, 21:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hoi Jez,

wij vlogen met Delta.
Ik weet niet of zoiets overdraagbaar is, maar wellicht zijn er anderen die hierover iets kunnen zeggen.

Hans
#3 - 12-10-2007, 21:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Och, ik had United in mijn hoofd zitten en las dat voor het gemak in jouw verhaal.........  :-[ Oeps!
Ik heb pas bericht gekregen dat we een compenstaieclaim krijgen van KLM. Daarbij kunnen we kiezen uit cash of een voucher. In de mail van KLM staat:

"De reisvoucher is één jaar geldig, te gebruiken op KLM, NorthWest Airlines en Air France vluchten en is een maal overdraagbaar."

Wellicht geldt dit dus ook voor Delta vouchers!
#4 - 12-10-2007, 22:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Als je hem kunt gebruiken is dat geen probleem hoor.
Hans
#5 - 13-10-2007, 22:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bertorelli

Hi,

Kreeg deze week ook 2 van die vouchers binnen van Delta  :D
Afgelopen zomer waren wij (mij vrouw en ik) samen met mijn ouders naar de VS.
Mijn ouders vlogen na 2 weken terug en hadden door storm geen aansluiting op JFK.

Ze moesten dus een volle dag wachten en werden niet verder geholpen door de mensen van Delta daar.
Bij thuiskomst een boze brief geschreven en via de klachtenafdeling van D-reizen.

Drie maanden niks meer van gehoord tot afgelopen weekeinde.
Lagen er ineens 2 credit vouchers in de bus van $ 400 per stuk.

En mijn ouders (67) hadden zoiets van, wij gaan toch niet naar Amerika dus nemen jullie ze maar.
Moeten we weer onze vakantieplanning voor volgend jaar omgooien en alweer naar de States  >:D

Nu nog even uitzoeken hoe we die dingen omzetten in echte tickets.
Zal binnenkort even met Delta bellen.

Wordt vervolgd...

Groetjes

Bert & Hilda
#6 - 22-10-2007, 10:38 uur

Jez

Bert, misschien kun jij dan iets met de vouchers van Hans; zit je al op $1200,- totaal  ;)
#7 - 22-10-2007, 20:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Vegas

Nou Hans, als je er niks mee doet en je kunt ze zo overdragen... ik hou me aanbevolen.
Vlieg volgend jaar, 17 september, naar Seattle.
Maakt mij niet uit met welke maatschappij ik moet vliegen.

.... lees net dat je voucher een jaar geldig is....helaas.. beter lezen vegas!
#8 - 28-10-2007, 14:35 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2007, 14:39 uur door Vegas »

sweatbox

Wij zijn de afgelopen zomer teruggevlogen van Bozeman (nabij Yellowstone) naar Salt Lake City.
Had je kunnen verwachten. >:D
#9 - 28-10-2007, 18:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15