Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

openbaar vervoer / taxi San Francisco

Discussie gestart

gyatso

Hoi, wij hebben weinig tot geen ervaring met het openbaar vervoer en al helemaal niet in het buitenland. Wij hebben voor een paar dagen/nachten een hotel centraal in San Francisco, maar vraag mij af hoe ik van het vliegveld het beste naar San Francisco kan komen. Er zijn wat sites met info, niet echt duidelijk maar, o.a. shuttle's (16 dollar pp, schijnt een irritante wachttijd op te kunnen leveren totdat het busje vol zit) taxi  ongeveer 37 dollar van vliegveld naar centraal San Francisco. Of zijn er nog andere mogelijkheden, bv metro/trein, maar heb geen zin om in de avonduren moe met mijn koffers ergens op een station te staan en dan nog mijn hotel te moeten gaan zoeken.

Vraag 1: wat is de beste of de  makkelijkste optie. Als ik de prijzen zie, denk ik dat een taxi wellicht de beste mogelijkheid is. Shuttle = 2 x 16 dollar ook al 32 dollar, taxi is dus een tikkeltje duurder (en wat is duurder?  37 dollar is altijd nog maar 25 euro)

Vraag 2: kom er op de sites niet uit, is er een soort drie dagen kaart voor het openbaar vervoer, zodat we van bv bus naar bus kunnen hoppen?  Of is dit niet nodig? (alles op loopafstand?)

Vraag 3:  heb ik eigenlijk niet, maar alle tips zijn welkom

Het aftellen is begonnen, nu over twee maandjes, zitten we er!

#1 - 24-03-2008, 16:44 uur

Bakvet

Nieuw!
Als de prijzen die je noemt de actuele prijzen zijn, zou ik zeker een taxi nemen. Vergeet niet om de chauffeur nog een paar dollar fooi te geven.

Daarnaast kan ik een openbaar vervoer kaart absoluut aanraden. Al is het alleen maar om 's avonds weer thuis te kunnen komen, het valt niet mee al die heuvels de hele dag op en af lopen. Ze worden o.a. verkocht bij het informatieloket bij de Bagage Claim op San Francisco Airport.

Informatie over die kaart vindt je hier: www.sfmta.com/cms/mfares/passports.htm

Dit toeristen-abonnement is wel geldig op de Cable Cars (normale enkele reis prijs $3), maar niet op de BART-treintjes die van San Francisco Airport naar de stad rijden. De ervaring leert dat toeristen het heel leuk vinden om met de Cable Car te reizen.
#2 - 24-03-2008, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2008, 16:47 uur door Bakvet »

Harry

Ik zou gewoon een taxi nemen, dat is toch echt de op één na makkelijkste manier, auto huren is natuurlijk nog makkelijker.
In 1997 zijn we ook met een shuttlebus vanaf het vliegveld naar het hotel gegaan (op aanraden van het reisburo), wat een ellende, uren onderweg om mensen op te halen en weg te brengen, en natuurlijk waren wij als laatste, dat doen we dus echt nooit meer.
We zijn inmiddels nog vijf of zes keer in San Francisco geweest, en ik zou er echt niet meer zonder (huur)auto willen zitten, de driehoek tussen Market street en van Ness-avenue is goed te doen met de cablecar of lopend, maar ook daarbuiten zijn nog zoveel leuke dingen te zien en te doen.

Harry
#3 - 25-03-2008, 14:44 uur

sweatbox

De makkelijkste oplossing is een privé taxi nemen, de goedkoopste is met BART naar Powell St. (moet je waarschijnlijk zijn).
#4 - 25-03-2008, 19:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15