Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overstapen london /lax

Discussie gestart

Terpies

Ik weet natuurlijk wel dat SAS een Scandinavische maatschappij is, maar toch vliegen ze regelmatig via ijsland naar de westkust van de USA. Ik heb al eens bijna zo'n reis geboekt, maar kon toch voor een paar euro meer non-stop vliegen.

Iig zijn de kortere routes naar de westkust via de bovenkant van de aardbol, en niet zoals op de platte kaart over heel de USA .
#16 - 27-06-2015, 21:41 uur

Dirc

@Wop Ik weet het, een erg late reactie. Is het niet slim om dit artikel iets te nuanceren?
https://www.verenigdestaten.info/bagage-amerika/

Volgens mij is het zo:
Overstap in Europa
Je koffers hoef je in Europa (bv. Londen, Madrid o.i.d.) niet zelf op te halen als ze doorgelabeld zijn.
Enige uitzondering is wanneer je een wissel van luchthaven hebt zoals Londer Gatwich naar Heatrow.

Natuurlijk moet je dan op je eindbestemming wel je koffer door customs halen.

Overstap in USA
Wanneer je overstap in de USA plaatsvindt dien je zelf je koffers op te halen, door customs te wandelen en weer af te droppen.

Op je eindbestemming kun je dan zo doorwandelen.


Als iemand aanvullingen heeft hoor ik het wel.
#17 - 26-06-2017, 15:04 uur

Wop

Wat klopt er dan niet aan dit verhaal @Dirc ?

Citaat
Wat gebeurt er met uw bagage als u moet overstappen?
Vaak worden uw koffers door gelabeld naar de eindbestemming, dit betekent dat u deze pas op de eindbestemming hoeft op te halen. Als u  in de Verenigde Staten overstapt dient u zelf uw koffers op te halen. U kunt u deze, nadat u door de douane bent geweest, na niet al te lange afstand vaak alweer kwijt om deze vervolgens naar het juiste vliegtuig te transporteren. Om de terugreis is dit niet nodig. Uw koffers zullen pas op de bagageband verschijnen op de eindbestemming.
#18 - 26-06-2017, 21:32 uur

Dirc

Het stukje "als u in Europa overstapt..." en het geldt alleen voor de heenweg toch. Als ik bijvoorbeeld Phoenix - Chicago - Amsterdam vlieg dan hoef ik in Chicago mijn koffers niet op te halen.

Eigenlijk is het volgens mij zo dat je je koffers door de douane moet brengen zodra je van continent gewisseld bent. Toch?
#19 - 26-06-2017, 21:39 uur

Wop

Dat klopt. Echter in het artikel wat jij aankaart staat niets over overstappen in Europa.
#20 - 26-06-2017, 21:43 uur

Dirc

True, maar omdat het gaat om baggage amerika dacht ik wat breder aan de hele amerika reis.
Ik moest namelijk zelf ook even zoeken nadat ik 4 keer in het Westen geweest ben via Atlanta / Chicago / Houston enzo en nu naar Florida vlieg via Madrid. Voordat ik in Madrid op mijn koffer sta te wachten   :P
#21 - 26-06-2017, 21:45 uur

Wop

Als u  in de Verenigde Staten overstapt dient u zelf uw koffers op te halen.

Was niet voldoende  ;D

Ik snap wat je bedoelt. Het kan inderdaad een waardevolle aanvulling zijn. Tx.
#22 - 28-06-2017, 15:07 uur

Dirc

Haha het was ruim voldoende maar het kon gewoon nog uitgebreider  >:D
#23 - 28-06-2017, 15:10 uur

Dirc

Om even mijn eigen stellingen aan de tand te voelen, kijken of ik het goed heb.

Heen
Dusseldorf - Madrid
Madrid - Miami

Koffers gaan door tot aan Miami. Dan ben je immers pas gewisseld van continent, daar haal je ze van de band en loop je ze door de customs heen.

Terug
Miami - London
London - Dusseldorf

Koffers moet je in London van de band halen, door customs lopen en droppen. Je bent immers in London al van continent gewisseld.

Correct toch?
#24 - 22-08-2017, 20:00 uur

Cees A

Terug
Miami - London
London - Dusseldorf
Koffers moet je in London van de band halen, door customs lopen en droppen. Je bent immers in London al van continent gewisseld.
Correct toch?   
Ik denk het niet.    Volgens mij zie je je koffers pas weer op je eindbestemming,  in Dusseldorf
#25 - 23-08-2017, 07:48 uur

Dirc

Ow serieus? Dat zou beter zijn, scheelt een hoop gedoe in de toch al korte overstaptijd.
#26 - 23-08-2017, 17:56 uur

Wop

Terug, altijd pas op de eindbestemming..
#27 - 24-08-2017, 22:44 uur

Dirc

Wederom late reactie maar ik las dit net nog eens door.
Op de heenweg moet je dus bij de eerste keer dat je land in de USA je koffers zelf door de customs halen, daar waren we het over eens.
Als ik terug vlieg naar Europa dan doe ik dit dus pas bij mijn eindbestemming en niet de eerste keer dat ik land.
#28 - 07-03-2018, 11:10 uur

Wop


Als ik terug vlieg naar Europa dan doe ik dit dus pas bij mijn eindbestemming en niet de eerste keer dat ik land.

Klopt @Dirc
#29 - 09-03-2018, 10:17 uur

Ruud2004

Klopt, die omslag (kofferlabel) die aan je koffer wordt bevestigd zal niet zijn voorzien van een groene rand. Zo kan de Douane op de luchthaven van bestemming (in dit geval DUS) vaststellen dat je van buiten de EU komt en in voorkomend geval een controle uitoefenen.
#30 - 10-03-2018, 12:32 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15