Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overstappen binnen europa

Discussie gestart

androb

Ik heb even een vraagje. Ik heb op dit forum regelmatig gelezen hoe het gaat met overstappen in Amerika op de heen en op de terug weg.
Nu vliegen wij heen via Frankfurt en dan rechtstreeks naar Miami. Moet ik nu in Frankfurt zelf mijn koffers oppikken en weer ergens afgeven of is het binnen europa normaal als het gewoon doorgelabeld wordt. En hoe werkt het eigenlijk verder met overstappen. Ik ga al voor de 6e keer naar de VS maar voor het eerst stappen we ergens over hi hi.
Groetjes
Andrea
#1 - 23-10-2006, 11:32 uur

thornberrys


androb

ja daar had ik dus al gekeken maar daar kom ik niet ver mee.  ;)
ze zijn een van de grootste en doen er alles aan om het me zo makkelijk mogelijk te maken ::)
bij het onderwerp hoe vind ik mijn connecting flight. kan ik opzoeken dat ik aankom in terminal 1 en daar ook weer vertrek. Interessant natuurlijk maar dat stond ook al bij de vluchtgegevens toen ik de vlucht boekte. ;D
De volgende zou mij de info moeten geven die ik wil. how your luggage is reylayed zo toch een antwoord moeten geven op mijn vraag maar helaas staat daar alleen wat ik wel en niet mee mag nemen in een vliegtuig. Of te wel 2 koffers per ticket (wat veel!!!!) :D
Vandaar dat ik dus naar ervaringen vroeg.  embarressed
#3 - 23-10-2006, 12:18 uur

daantje

2 jaar geleden heb ik ook met Lufthansa via Frankfurt naar Amerika gevlogen.
In Amsterdam checkte ik in en heb mijn koffers niet eerder weer terug gezien dan in San Fransisco. En volgens mij kreeg ik in Amsterdam al voor beide vluchten mijn boarding passes, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Maar je kunt het tzt altijd navragen op Schiphol bij het inchecken.
#4 - 23-10-2006, 14:53 uur

androb

daantje, bedankt voor het antwoord.
Ik zal het tegen die tijd zeker nog op schiphol navragen maar ik weet graag dingen ver van tevoren.
#5 - 23-10-2006, 15:47 uur

Ruud2004

In 2005 via Frankfurt met Lufthansa en Air India naar Chicago gevlogen.  Wij kregen alle instapkaarten keurig in Amsterdam verstrekt omdat deze maatschappijen in dezelfde "Alliance" zitten.
Het ligt er dus aan of de in Frankfurt aansluitende vliegmaatschappij enige vorm van samenwerking heeft met de maatschappij die je naar Frankfurt vliegt. (Codesharing of in dezelfde Alliance)  Is dat het geval, dan krijg je in Amsterdam ook je instapkaarten voor Frankfurt. 
Vlieg je bijvoorbeeld met KLM naar Frankfurt en ga je vandaar met Lufthansa verder, kan je in Frankfurt eerst weer nieuwe instapkaarten halen bij een "Transferdesk".

Zorg wel voor voldoende "overstaptijd" in Frankfurt.  Het is allemaal niet zo overzichtelijk en centraal als op Schiphol.

#6 - 23-10-2006, 16:05 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

androb

Ruud,
Ook jij bedankt voor dit duidelijke antwoord. wij vliegen met United dus waarschijnlijk zal ik hier in Amsterdam dus de instapkaart voor daar ook al krijgen als ik je verhaal goed begrijp. We hebben 1 uur en 3 kwartier de tijd en ik weet al dat het vliegtuig vanuit Amsterdam bij Terminal 1 aankomt en de vlucht naar Miami ook weer vanaf Terminal 1 vertrekt dus ik gok dat dit voldoende is.
#7 - 23-10-2006, 16:12 uur

Ruud2004

Hallo Androb,

United Airlines vliegt niet van Amsterdam naar Frankfurt, dus waarschijnlijk vlieg je dan met één van de partners uit de "Star Alliance".  (Ik gok dat je Lufthansa naar Frankfurt vliegt)  Dan wordt inderdaad al je bagage doorgelabeld en krijg je in Amsterdam al je instapkaart voor de volgende vlucht.
Aankomen en vertrekken in/uit dezelfde terminal is inderdaad een voordeel.  Mag dus geen probleem zijn. 
#8 - 23-10-2006, 22:19 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Buba

Adrob,

Bij mij eveneens het zelfde:

Brussel - Frankfurt met Lufthansa en daarna Frankfurt - Chicago met United.

Bagaga werd automatisch overgeladen en ik had mijn ticket Frankfurt - Chicago reeds in Brussel gekregen.

Bij mij was de wachttijd in Frankfurt ruim voldoende en relaxed.

Hopelijk bij jou ook!

Jurgen
#9 - 24-10-2006, 11:22 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


Verelle

Het voordeel van het overstappen in Europa is dat je bagage direct wordt door gestuurd naar de plaats van bestemming. Als je in Amerika overstapt dan moet je je bagage in de eerste "Port of Call" je bagage oppikken en zelf weer inchecken. Daarom probeer ik altijd een directe vlucht te boeken of een overstap in Europa.
#10 - 11-11-2006, 21:21 uur
In april terug naar Amerika

Elisa

ik ben dit jaar via Rome gevlogen en en de koffers gingen direct door naar het volgende vliegtuig, althans dat was de bedoeling, in New York JFK waren mijn koffers niet meegekomen.Er stonden wel 40 koffers van de vorige vlucht voor het kantoortje van Alitalia op JFK en dit ging volgens de verder erg behulpzame medewerker elke dag zo... Is het zo dat overstappen in Europa dat risico vergroot? Hebben jullie daar ervaring mee?

Nu heb ik wel iets opgevangen dat Italie de bermudadriehoek is voor koffers  ;)

#11 - 16-11-2006, 19:30 uur

Mrjn

Wij zijn gevlogen via IJsland (heen en terug), geen probleem, via Frankfurt en terug via DC, geen probleem en via Londen en terug via Manchester. Alleen in Manchester is het bij mijn vriend"misgegaan", maar dat kwam omdat de vlucht uit de VS vertraging had en in Manchester een overstaptijd van 1 uur was, die door de vertraging dus al bijna voorbij was. Hij had dus wel de vlucht gehaald, maar er was niet genoeg tijd om zijn koffer ook het vliegtuig in te krijgen. Die is dus een dag later keurig thuisbezorgd. Ik vloog zelf 4 weken later terug, ook via Manchester maar nu met een overstap van 5 uur en mijn bagage is keurig met mij meegevlogen.
Het risico is er natuurlijk altijd en misschien zelfs percentueel iets groter, omdat anderen jouw bagage van plek a naar plek b moeten brengen. Maar je weet ook niet zeker of je koffers wel aankomen als je rechtstreeks vliegt. Je zou dus pech kunnen hebben gehad met Italië, of het is inderdaad de Bermudadriehoek...  :D
#12 - 17-11-2006, 11:42 uur

Robert

ik stap liever over in Europa, dan in de usa......doorsturen van mijn bagagge is makkelijk en nooit geen problemen mee gehad.....Ik vlieg liever in 1 ruk van london of frankfurt naar LA in 10/11 uur, dan eerst 9 uur naar chicago, daar een paar uur wachten en de stress van koffers ophalen opnieuw inchecken, alle controlles en dan nog 4 uur doorvliegen naar LA......mijn bescheiden mening  wink
#13 - 09-12-2006, 23:38 uur

Hans B

ik stap liever over in Europa, dan in de usa......doorsturen van mijn bagagge is makkelijk en nooit geen problemen mee gehad.....Ik vlieg liever in 1 ruk van london of frankfurt naar LA in 10/11 uur, dan eerst 9 uur naar chicago, daar een paar uur wachten en de stress van koffers ophalen opnieuw inchecken, alle controlles en dan nog 4 uur doorvliegen naar LA......mijn bescheiden mening  wink
Persoonlijk vlieg ik het liefst een zo kort mogelijk stuk over de Atlantische Oceaan.
Na een uurtje of 8 even de benen strekken en dan vaak het laatste stuk binnenland naar de "andere kant".
Bij de eerste tussenstop moet ik dan wel de koffers van de band halen en langs de douane en immigration.
Het is vaak maar enkele stappen en er is genoeg tijd voor, bovendien heb je even wat te doen.
Maar dat hoef ik dan op de eindbestemming niet meer, dan is het koffers afhalen en wegwezen.
De enige keer dat het is misgegaan is dan ook van AMS via Londen Heathrow, mijn 45 minuten vlucht was 30 minuten te laat en dus konden de koffers niet zo snel meer worden overgeplaatst. Via Chicago naar eindbestemming Tulsa kwamen mijn koffers twee dagen later aan.
Dus voor mij Amsterdam rechtstreeks Amerika, dan zelf de koffers inklaren en doorgeven.
Hans
#14 - 10-12-2006, 11:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MissCali

Nieuw!
Ik heb een reis geboekt waarbij ik op de heenreis moet overstappen in Frankfurt. Ik heb 1.35 min overstaptijd, waarbij de aankomst en vertrek naar de andere vlucht beide in terminal 1 zijn.
Op de terugreis moet ik in Munchen overstappen met een overstaptijd van 1.05 min. Ook dan zijn de aankomst en het vertrek naar de andere vlucht in dezelfde terminal (terminal 2).
Hebben jullie enig idee of 1.35 min en 1.05 min voldoende zal zijn?

En wat gebeurt er als mijn aankomst vertraging heeft en ik mijn aansluiting mis? Ben ik dan zelf verantwoordelijk en moet ik dan een nieuw ticket kopen?
#15 - 09-02-2009, 14:44 uur
« Laatst bewerkt op: 09-02-2009, 16:47 uur door MissCali »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15