Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Privium (Schiphol)

Discussie gestart

visuar

Zijn er mensen hier met ervaring met het Privium systeem op Schiphol? Ik heb me net aangemeld. Gereserveerde parkeer plaatsen, super snel langs de douane en inchecken bij business class balies (bij de aangesloten maatschappijen, waaronder Delta & United waar ik mee vlieg).

Helaas werkt het systeem alleen in Nederland, maar als je meerdere keren per jaar vliegt kan het de moeite waard zijn (denk ik). Ik laat wel even weten of het bevalt of niet (eind october).
#1 - 22-09-2006, 18:31 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ruud2004

Inderdaad een mooi syteem.  Maar met Douane bedoel je waarschijnlijk de paspoortcontrole van de Marechaussee.  Bij de Douane (goederencontrole) kan je het nog steeds erg slecht treffen als er net een zgn "risicovlucht" voor je is binnengekomen.  Daar zouden ze nog wat op moeten vinden.
#2 - 23-09-2006, 11:02 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

visuar

Dat bedoelde ik ja ;) Jij gebruikt het zelf ook? Bevalt dus wel?
#3 - 23-09-2006, 23:08 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Ruud2004

Nee geen gebruiker, maar wel werkzaam op Schiphol.  En dan zie je nog wel eens wat.  :o

gr Ruud
#4 - 24-09-2006, 21:08 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

visuar

Haha, dat geloof ik direct ;D
#5 - 25-09-2006, 20:02 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

MattRob

Ik ben al geruime tijd gebruiker en vind het makkelijk, niet meer dan dat. Het inchecken doe ik in principe altijd via internet, dus dat onderdeel heb ik nog niet gebruikt. Het parkeren doe ik met VIP Valet Parking, daar krijg je korting (maar goed, werkgever betaalt dit  ;D).

Maar het belangrijkste, waar het uiteindelijk om gaat, is natuurlijk de paspoortcontrole. Buiten de EU ben je zo langs de controle. Maar tegenwoordig is de controle van je bagage niet meer direct achter de paspoortcontrole (waardoor er vaak lange rijen stonden), maar direct bij de gate. De paspoortcontrole is nu dus ook zo gebeurd. Dus hier is het voordeel niet heel groot meer. Bij aankomst kan je ook zo langs de paspoortcontrole, dat kan wel schelen als je net een drukke vlucht voor je hebt.

Bij de Europese vluchten is het wel vaak handig. Ik moet vaak vliegen begin of eind van de dag (zeg maar de tijdstippen waarop veel (zakelijk) gevlogen wordt) en dan staat er een flinke rij bij de bagagecontrole voor Schengen landen. Ook hier mag je met je Privium (zonder iris-scan, want paspoort is niet nodig hier) direct doorlopen in de business class rij. Dat scheelt echt veel tijd, hier loop je bijna in 1 keer door. Dus dat is voor mij het enige echt nuttige van de pas. Verder vind ik het niet overdreven nuttig.

Overigens, mijn werkgever betaalt ook de Privium, dus ik zal het wel blijven gebruiken. Ik kreeg trouwens ook dit jaar gratis een jaar lang Privium, als Platinum Elite bij KLM. Dus ze proberen het ook een beetje te promoten. Ik vraag me af of het een groot succes is.

Ik begreep ook dat ze bij JFK op New York ook hiermee bezig zijn. Dat zou natuurlijk wel aardig zijn, dat scheelt flink tijd. Dan hoef ik niet meer te twijfelen tussen vliegen op JFK of Newark  :D !
#6 - 25-09-2006, 20:29 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15