Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisbureau eigenlijk wel nodig?

Discussie gestart

Skydriver

Dat vragen wij ons eigenlijk af...Hebben we voor een reis naar de USA eigenlijk wel een reisbureau nodig? Ik bedoel, autohuur kun je vanuit Nederland regelen, hotels en tickets idem dito! Of is boeken via een reisbureau goedkoper? (dat lijkt ons eigenlijk sterk)
#1 - 17-09-2006, 12:29 uur
The USA....What else?

pw.van.andel@hccne

>Hebben we voor een reis naar de USA eigenlijk wel een reisbureau nodig?
Nee! Zonde van de tijd en de moeite. Vluchten? Zat info op Internet (en wij vliegen zo mogelijk: Non Stop en met KLM), Auto: goedkoper dan USAreizen.DE vonden wij het niet (maar vooruit betalen) . Hotels: wij hebben een volgorde van voorkeur en hebben nog nooit een lagere prijs gezien dan wij met vroegboeken betalen. Cancellen meestal tot op dag van aankomst en betalen bij CheckOut (Tenzij Advanced Purchase).   
#2 - 17-09-2006, 14:46 uur

sweatbox

>Hebben we voor een reis naar de USA eigenlijk wel een reisbureau nodig?
Nee! Zonde van de tijd en de moeite. Vluchten? Zat info op Internet (en wij vliegen zo mogelijk: Non Stop en met KLM), Auto: goedkoper dan USAreizen.DE vonden wij het niet (maar vooruit betalen) . Hotels: wij hebben een volgorde van voorkeur en hebben nog nooit een lagere prijs gezien dan wij met vroegboeken betalen. Cancellen meestal tot op dag van aankomst en betalen bij CheckOut (Tenzij Advanced Purchase).   


Je bedoelt vast http://www.usareisen.de/
Boek je de hotels bij dezelfde site?
#3 - 17-09-2006, 15:01 uur

pw.van.andel@hccne

>Je bedoelt vast http://www.usareisen.de/
Dank voor de correctie.
>Boek je de hotels bij dezelfde site?
Nee, maar meer uit onnozelheid dan principe.  Wij boeken in volgorde van wat wij prettig vinden en dat is: marriott.com voor de Fairfield of Courtyard bij weekendrate (ook Springhill Suite), ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/home?ref=true voor Holidayinn (Express), choicehotels.com voor de Comfort Ins etc (ze discrimeren wel met non-USA frequent slapers) en deze winter een nieuwe: microtelinn.com Wel gereserveerd maar nog nooit geslapen. Al deze boekingen kun je tot minimaal 24 uur tevoren cancellen en soms nog op de dag van aankomst tot 16 of 18 uur. En ze geven allemaal een laagste prijs garantie, voor wat dat waard is.     
#4 - 17-09-2006, 19:31 uur

Bertorelli

>Hebben we voor een reis naar de USA eigenlijk wel een reisbureau nodig?
Nee! Zonde van de tijd en de moeite. Vluchten? Zat info op Internet (en wij vliegen zo mogelijk: Non Stop en met KLM), Auto: goedkoper dan USAreizen.DE vonden wij het niet (maar vooruit betalen) . Hotels: wij hebben een volgorde van voorkeur en hebben nog nooit een lagere prijs gezien dan wij met vroegboeken betalen. Cancellen meestal tot op dag van aankomst en betalen bij CheckOut (Tenzij Advanced Purchase).   


Je bedoelt vast http://www.usareisen.de/
Boek je de hotels bij dezelfde site?

Hoe bereken je daar de prijzen voor een huurauto ?
Als ik via http:/www.hertz.nl/anwb kijk, ben ik een stuk goedkoper uit en daar moet ik ook vooruit betalen.

Groetjes

Bert
#5 - 17-09-2006, 19:31 uur

pw.van.andel@hccne

>Hoe bereken je daar de prijzen voor een huurauto ?
>Als ik via http:/www.hertz.nl/anwb kijk, ben ik een stuk goedkoper uit en daar moet ik ook vooruit betalen
Met een voorbeeld zou het makkelijk worden. Ik probeerde F-size in Miami,FL voor 1 week vanaf 26Dec06. USAReisen=245 Euro en ANWB= 224. Dat is goedkoper!!!! Ga ik daar boeken. Dank voor de tip
#6 - 17-09-2006, 19:48 uur

antoniong

Citaat
Hoe bereken je daar de prijzen voor een huurauto ?
Als ik via http:/www.hertz.nl/anwb kijk, ben ik een stuk goedkoper uit en daar moet ik ook vooruit betalen.
In de VS betaal je naast de huurprijs een groot scala van belastingen en verzekeringen. Die worden meestal niet of onduidelijk op de sites van de Amerikaanse verhuurders vermeld en dus kom je daarachter bij het ophalen of (erger) als je schade hebt.

De meeste nederlandse organisatie verhuren de auto inclusief al deze kosten en zijn uiteindelijk goedkoper dan een ter plaatse gehuurde auto. Kijk eens bij www.holidaycars.nl.
#7 - 17-09-2006, 20:20 uur

pw.van.andel@hccne

> Ik probeerde F-size in Miami,FL voor 1 week vanaf 26Dec06. USAReisen=245 Euro en ANWB= 224. Dat is goedkoper!!!! Ga ik daar boeken.
Eerste gewin is kattegespin. Als ik alle data inklop (ophalen MIA, inleveren FLL na 1 week, 4 deurs FullSize) wordt de stand: usareizen.de Hertz: e245 en Alamo e215, Hertz/ANWB = e300. Makkelijk kiezen voor Alamo waar ook de additional drivers inbegrepen zijn. Bij Hertz/ANWB zwijgt men daarover. Gratis? Zal wel niet.

2e huur van 12 januari voor 10 dagen, FLL naar MIA: usareizen.de Hertz: e374 + $45 2nd driver,  Alamo e348 incl 2nd drivers, Hertz.nl/anwb e271 (+ drivers?).

Conclusie: probeer altijd meerdere verhuurders en verbaas je. Wie heeft ervaring met Hertz.nl/anwb en additional drivers? Op mijn zakelijke CDP zijn collegae en spouse gratis toegestaan maar bij Hertz.nl/anwb weet ik het niet. Wie wel?    
#8 - 25-09-2006, 00:07 uur

hollandranch

> Ik probeerde F-size in Miami,FL voor 1 week vanaf 26Dec06. USAReisen=245 Euro en ANWB= 224. Dat is goedkoper!!!! Ga ik daar boeken.
Eerste gewin is kattegespin. Als ik alle data inklop (ophalen MIA, inleveren FLL na 1 week, 4 deurs FullSize) wordt de stand: usareizen.de Hertz: e245 en Alamo e215, Hertz/ANWB = e300. Makkelijk kiezen voor Alamo waar ook de additional drivers inbegrepen zijn. Bij Hertz/ANWB zwijgt men daarover. Gratis? Zal wel niet.

2e huur van 12 januari voor 10 dagen, FLL naar MIA: usareizen.de Hertz: e374 + $45 2nd driver,  Alamo e348 incl 2nd drivers, Hertz.nl/anwb e271 (+ drivers?).

Conclusie: probeer altijd meerdere verhuurders en verbaas je. Wie heeft ervaring met Hertz.nl/anwb en additional drivers? Op mijn zakelijke CDP zijn collegae en spouse gratis toegestaan maar bij Hertz.nl/anwb weet ik het niet. Wie wel?    

Bij Hertz zijn extra bestuurders altijd gratis en ze hebben een veel betere service san Alamo (mijn ervaring). Wij boeken altijd een fly-drive bij Jan Doets, bleek tot nu toe de goedkoopste oplossing en vooral ook makkelijk.
#9 - 25-09-2006, 09:07 uur

Bertorelli

> Ik probeerde F-size in Miami,FL voor 1 week vanaf 26Dec06. USAReisen=245 Euro en ANWB= 224. Dat is goedkoper!!!! Ga ik daar boeken.
Eerste gewin is kattegespin. Als ik alle data inklop (ophalen MIA, inleveren FLL na 1 week, 4 deurs FullSize) wordt de stand: usareizen.de Hertz: e245 en Alamo e215, Hertz/ANWB = e300. Makkelijk kiezen voor Alamo waar ook de additional drivers inbegrepen zijn. Bij Hertz/ANWB zwijgt men daarover. Gratis? Zal wel niet.

2e huur van 12 januari voor 10 dagen, FLL naar MIA: usareizen.de Hertz: e374 + $45 2nd driver,  Alamo e348 incl 2nd drivers, Hertz.nl/anwb e271 (+ drivers?).

Conclusie: probeer altijd meerdere verhuurders en verbaas je. Wie heeft ervaring met Hertz.nl/anwb en additional drivers? Op mijn zakelijke CDP zijn collegae en spouse gratis toegestaan maar bij Hertz.nl/anwb weet ik het niet. Wie wel?   

Bij Hertz zijn extra bestuurders altijd gratis en ze hebben een veel betere service san Alamo (mijn ervaring). Wij boeken altijd een fly-drive bij Jan Doets, bleek tot nu toe de goedkoopste oplossing en vooral ook makkelijk.

Heb vorige week eens met Hertz gebeld en ze gevraagd wat er nog aan extra kosten bijkomen als ik via de 'Hertz.nl/anwb' link boek.
Ze gaven aan dat er GEEN extra kosten voor verzekeringen en belastingen en dergelijke bijkomen.
Alleen voor de extra bestuurders zijn wel extra kosten (ik dacht iets van $10 per dag met een max van $45 per huur, per extra bestuurder)
Dit is ook weer afhankelijk van de staat waar je de auto oppikt, want in Californie is het geloof ik wel gratis.

Dus bij die € 271 kan alleen nog de kosten voor de extra bestuurder komen.

Tot nu toe de goedkoopste oplossing die ik heb kunnen vinden voor wat betreft de losse autohuur.
LET OP, Dit is wel een PRE-PAID tarief dus als je een half jaar van te voren boekt, betaal je ook een half jaar van te voren.

Groetjes

Bert
#10 - 25-09-2006, 09:53 uur
« Laatst bewerkt op: 25-09-2006, 10:20 uur door Bertorelli »

hollandranch

> Ik probeerde F-size in Miami,FL voor 1 week vanaf 26Dec06. USAReisen=245 Euro en ANWB= 224. Dat is goedkoper!!!! Ga ik daar boeken.
Eerste gewin is kattegespin. Als ik alle data inklop (ophalen MIA, inleveren FLL na 1 week, 4 deurs FullSize) wordt de stand: usareizen.de Hertz: e245 en Alamo e215, Hertz/ANWB = e300. Makkelijk kiezen voor Alamo waar ook de additional drivers inbegrepen zijn. Bij Hertz/ANWB zwijgt men daarover. Gratis? Zal wel niet.

2e huur van 12 januari voor 10 dagen, FLL naar MIA: usareizen.de Hertz: e374 + $45 2nd driver,  Alamo e348 incl 2nd drivers, Hertz.nl/anwb e271 (+ drivers?).

Conclusie: probeer altijd meerdere verhuurders en verbaas je. Wie heeft ervaring met Hertz.nl/anwb en additional drivers? Op mijn zakelijke CDP zijn collegae en spouse gratis toegestaan maar bij Hertz.nl/anwb weet ik het niet. Wie wel?   

Bij Hertz zijn extra bestuurders altijd gratis en ze hebben een veel betere service san Alamo (mijn ervaring). Wij boeken altijd een fly-drive bij Jan Doets, bleek tot nu toe de goedkoopste oplossing en vooral ook makkelijk.

Heb vorige week eens met Hertz gebeld en ze gevraagd wat er nog aan extra kosten bijkomen als ik via de 'Hertz.nl/anwb' link boek.
Ze gaven aan dat er GEEN extra kosten voor verzekeringen en belastingen en dergelijke bijkomen.
Alleen voor de extra bestuurders zijn wel extra kosten (ik dacht iets van $10 per dag met een max van $45 per huur, per extra bestuurder)
Dit is ook weer afhankelijk van de staat waar je de auto oppikt, want in Californie is het geloof ik wel gratis.

Dus bij die € 271 kan alleen nog de kosten voor de extra bestuurder komen.

Tot nu toe de goedkoopste oplossing die ik heb kunnen vinden.
LET OP, Dit is wel een PRE-PAID tarief dus als je een half jaar van te voren boekt, betaal je ook een half jaar van te voren.

Groetjes

Bert

Wel weer verwarrend dat het per Staat verschillend, vandaar dat wij nooit hoeven te betalen, in California niet en ook niet in Texas  2006-05 Dat pre-paid verhaal is makkelijk, maar kost je wel geld lang voordat je iets krijgt en daar heb ik een beetje een hekel aan. Good Luck and drive safely
#11 - 25-09-2006, 10:15 uur

Bakvet

>Boek je de hotels bij dezelfde site?
Nee, maar meer uit onnozelheid dan principe.  Wij boeken in volgorde van wat wij prettig vinden en dat is: marriott.com voor de Fairfield of Courtyard bij weekendrate (ook Springhill Suite), ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/home?ref=true voor Holidayinn (Express), choicehotels.com voor de Comfort Ins etc (ze discrimeren wel met non-USA frequent slapers) en deze winter een nieuwe: microtelinn.com Wel gereserveerd maar nog nooit geslapen.

Mircotel Inn heeft standaardkamers en suites. De standaardkamers van Mircrotel Inns zijn niks voor Europeanen. Het doet een beetje denken aan Etap hotels, container-achtig. Klein, een heel klein tv-tje, een zitje in de vensterbank. Dat is dus niks voor ons, in Amerika verwacht je niet zo'n type kamer. De suites, die zijn wel redelijk luxe, maar kosten twee keer zoveel. Microtel zit op goedkope en dure lokaties. Op die dure lokaties vind ik die legbatterij-kamers echt het geld niet waard. (M'n oordeel is gebaseerd op 1 bezoek met ongetwijfeld te hoge verwachtingen.)

***

Verder mis ik In je rijtje van hotel-sites nog Hilton.com. Hilton en z'n zustermerken is op veel plaatsen een prima lokatie om in het weekend redelijk goedkoop te overnachten (60 tot 80 dollar AAA-rate). Je moet daarbij dan wel denken aan Airport en zakenwijk-hotels, op plaatsen buiten het uitgaanscentrum. Maar goed, je hebt toch een auto? Op doordeweekse dagen rekenen ze twee tot drie keer zoveel voor diezelfde kamers.

Terwijl ik op doordeweekse dagen m'n budget krap hou, door op een mooie camping in een National Park te gaan kamperen of desnoods een Motel 6 te nemen. In het weekend, wanneer alle alcohol-pubers van Amerika weer actief worden - en dan de halve nacht gaan herrie maken op campings en in goedkope motels - slaap ik heerlijk in een luxe hotel.
#12 - 30-09-2006, 01:51 uur
« Laatst bewerkt op: 05-05-2007, 08:51 uur door Bakvet »

pw.van.andel@hccne

>Mircotel Inn heeft standaardkamers en suites. De standaardkamers van Mircrotel Inns zijn niks voor Europeanen. Het doet een beetje denken aan >Etap hotels, container-achtig. Klein, een heel klein tv-tje, een zitje in de vensterbank. Dat is dus niks voor ons, in Amerika verwacht je niet zo'n type >kamer. De suites, die zijn wel redelijk luxe, maar kosten twee keer zoveel. Microtel zit op goedkope en dure lokaties. Op die dure lokaties vind ik die >legbatterij-kamers echt het geld niet waard. (M'n oordeel is gebaseerd op 1 bezoek met ongetwijfeld te hoge verwachtingen.)

***

>In je rijtje van hotel-sites mis ik nog Hilton.com. Hilton en z'n zustermerken

Dank. We hebben Microtel Orlando,FL geannuleerd (ook al hadden we een suite) en er Residence Inn van gemaakt. Daar hebben we op tegen dat de manshoge koel/vriescombinatie meestal lawaai maakt. Wat een gezeur voor een vacantie. Hilton? Vergeten. Doen we als alle andere mislukken. Slapen er wel weer in Embasy Suites. Lijkt duur maar bevat volledig breakfast en unlimited drinks (als je er bent op die tijd). Dan is het goed te doen.   
#13 - 30-09-2006, 03:41 uur

AngelHarold

Heb vorige week eens met Hertz gebeld en ze gevraagd wat er nog aan extra kosten bijkomen als ik via de 'Hertz.nl/anwb' link boek.
Ze gaven aan dat er GEEN extra kosten voor verzekeringen en belastingen en dergelijke bijkomen.
Alleen voor de extra bestuurders zijn wel extra kosten (ik dacht iets van $10 per dag met een max van $45 per huur, per extra bestuurder)
Dit is ook weer afhankelijk van de staat waar je de auto oppikt, want in Californie is het geloof ik wel gratis.

Dus bij die € 271 kan alleen nog de kosten voor de extra bestuurder komen.

Tot nu toe de goedkoopste oplossing die ik heb kunnen vinden voor wat betreft de losse autohuur.
LET OP, Dit is wel een PRE-PAID tarief dus als je een half jaar van te voren boekt, betaal je ook een half jaar van te voren.

Groetjes

Bert

Bert,

Weet je ook tot hoe lang vantevoren hun pre-paid tarief geldt? Als ik de voorwaarden bekijk lijkt dat tot 24 uur vantevoren zijn, enige probleem is dat je dan niet meer kosteloos kunt cancellen (als je dat zo kort vantevoren nog wilt). Aangezien de USD-EUR koers erg gunstig is zou ik momenteel voor 22 dagen autohuur vanaf Las Vegas € 693 betalen (een maand geleden was dat nog € 730).

Maar omdat je dus meteen je credit card gecharged krijgt, wil ik zo lang mogelijk wachten, maar hoe lang.......?
#14 - 12-12-2006, 07:56 uur

Bakvet

Als je zeker een bepaald type auto wilt hebben, wacht dan niet te lang. Het kan opeens "uitverkocht" zijn of  dermate schaars leverbaar in die periode dat de prijs ineens enorm omhoog gaat.
#15 - 05-05-2007, 08:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15