Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisgenoot gezocht USA 31 - 10 -2008 t/m 21 - 12 - 2008

Discussie gestart

transatlanticism

Reisgenoot gezocht! USA 31 – 10 – 2008 t/m 21 – 12 -2008

Beste allen. Ik zal me even voorstellen, ik ben Cees, vanaf a.s. zaterdag 23 jaar, en ik studeer op dit moment nog rechtsgeleerdheid op de VU te Amsterdam (afstudeerrichting strafrecht). Ik ben momenteel mijn masterscriptie aan het afronden. Ik hoop daar in september helemaal klaar mee te zijn. En daarna wil ik een grote droom van mij waarmaken. Naar Amerika! Ik heb dus ook al tickets geboekt. Ik ga op 31 oktober ’08 weg en kom in de nacht van 5 op 6 januari 2009 terug. De laatste twee weken zal ik met mijn vriendin (toekomstige vrouw, we gaan in juni 2009 trouwen) in New York verblijven.

Kortom, ik zoek een reisgenoot tot 21 december 2008. Voor de gehele of een gedeelte van die periode! Ik heb een retourtje NY JFK gekocht (rechtstreeks met Delta) maar het is niet echt mijn bedoeling om lang in de stad New York te blijven; ten eerste omdat de ny marathon daar vlak daarna plaatsvindt, hetgeen de bezettingsgraad van hotels / hostels over het algemeen niet ten goede komt, en omdat ik daar dus de laatste twee weken met mijn vriendin kerst en oud & nieuw wil gaan vieren.

Mijn plannen zijn nog niet al te concreet wat betreft te bezoeken streken en plaatsen maar vooralsnog wil ik in de staat NY (niagra waterfalls, rochester, buffalo) beginnen en zo via het noorden naar LA / San franciso reizen om via de zuidelijke staten uiteindelijk weer in NY te belanden. Vervoer veel met trein maar huren van een auto lijkt me ook bijzonder leuk. Om gelijk maar even aan te geven, ik streef naar een bestedingsbudget van 100 dollar per dag. Zeker als je een slaapplek al kan delen scheelt dat enorm in de kosten.

Ik verheug me er bijzonder op bij de verkiezingen aanwezig te zijn en een college football game te bezoeken. Verder denk überhaupt aan het bezoeken van musea, national parks en steden (chicago, seattle, LA, Miami, Washington etc.). Mijn interesses liggen bijzonder breed en in een divers land als Amerika wil ik dus ook vele facetten van het land bezichtigen en ontdekken.

Ik zoek dus een reisgenoot gedurende deze periode. Iemand die een bepaalde of de gehele periode (dat ik in Amerika ben) in de US wil verblijven en ook een reisgenoot zoekt om mee te reizen en gigantisch veel leuke dingen te gaan doen! Ik sta dus ook open tegen verschillende reisgenoten na elkaar mits het allemaal een beetje te plannen is.

Mocht je interesse hebben schroom dan niet contact op te nemen via een persoonlijk bericht (PM) van het forum, of via deze thread, zodat ik je verdere contactgegevens kan verstrekken en we kunnen kijken of we onze plannen kunnen bundelen.

Ik hoop van je te horen!

Groet,

Cees van Koppen
#1 - 26-05-2008, 17:27 uur

hdeweert

Hallo Cees
Als je de dingen wilt gaan doen zoals jij aangeeft zou ik maar een flink budget in gedachten houden.
 Ik hoop dat je flink gespaard hebt want $100 is voor jouw vakantie periode ongeveer $6300 en dat kon
met jouw wensen lijstje wel eens aan de krappe kant zijn. Ik zou nog eens even een klein beetje plannen
wat je echt wilt gaan doen, op een dergelijk slecht onderbouwd verhaal zou ik al niet ingaan.
Succes
 
Harm
#2 - 26-05-2008, 18:23 uur

transatlanticism

Hallo Cees
Als je de dingen wilt gaan doen zoals jij aangeeft zou ik maar een flink budget in gedachten houden.
 Ik hoop dat je flink gespaard hebt want $100 is voor jouw vakantie periode ongeveer $6300 en dat kon
met jouw wensen lijstje wel eens aan de krappe kant zijn. Ik zou nog eens even een klein beetje plannen
wat je echt wilt gaan doen, op een dergelijk slecht onderbouwd verhaal zou ik al niet ingaan.
Succes
 
Harm


Beste Harm,  het is een uitnodiging tot... Het somt kort op waar ik over na zit te denken. Over die 100 dollar per dag. Als je verblijf kunt regelen tussen de 25 en 40 dollar heb je 60$ om van te eten en leuke dingen te doen. Niet elke dag hoeft een dure te zijn. Dagen strand etc. zijn ook gewoon ingecalculeerd. De verschillende reisgidsen lijken aan te geven dat je het zo duur kan maken als je wilt maar dat goedkopere oplossingen niet geheel uitgesloten zijn. Ik begrijp wel dat er niet overal hostels in de US aanwezig zijn. Maar nogmaals als je de kosten van een motel/hotel kan delen scheelt dit behoorlijk.

Natuurlijk heb ik mijn reis nog niet in concreto gepland maar dat wil niet zeggen dat ik niet behoorlijke ideeen over heb. Geleidelijk zal duidelijk worden wat financieel wel en niet haalbaar is.  Maar als je met een budget van ruim 7,400 $ op pad gaat moet er toch heel wat mogelijk zijn. Ik hoor overigens graag van je waar ik overheen kijk.

Het moet me wel van het hart dat ik vele andere postings in dit subforum zie die vaak niet meer behelsen dan "ik ga dan en dan... en ik zoek iemand...". Wat dat betreft vind ik het jammer dat je gelijk stellig laat weten dat jij al niet zou ingaan op een dergelijk verhaal.

Ik zoek dus iemand die erg enthousiast is over de USA en die ook lekker wil genieten van amerika en een beetje avontuurlijk ingesteld is.

Groet,

Cees
#3 - 26-05-2008, 19:45 uur

Loek

Zitten in de $100/dag ook je reiskosten?  Dat kan namelijk een behoorlijke deuk in het budget leveren.  Het verschil in kosten per vliegtuig of per trein reist (Amtrak) is eigenlijk maar klein, alhoewel de trein vaak tot wat leukere contacten kan leiden.  Het goedkoopst reis je per Greyhound bus.  Wil je toch op de mooiste plekken kunnen komen zul je zo nu en dan ook weleens een auto willen huren.  Ik zou ook eens even kijken naar de optie van CouchSurfen om het budget een beetje binnen de perken te houden.  Mocht je in de buurt zijn, kun je op mijn couch ook wel terecht.
#4 - 26-05-2008, 22:07 uur

transatlanticism

Zitten in de $100/dag ook je reiskosten?  Dat kan namelijk een behoorlijke deuk in het budget leveren.  Het verschil in kosten per vliegtuig of per trein reist (Amtrak) is eigenlijk maar klein, alhoewel de trein vaak tot wat leukere contacten kan leiden.  Het goedkoopst reis je per Greyhound bus.  Wil je toch op de mooiste plekken kunnen komen zul je zo nu en dan ook weleens een auto willen huren.  Ik zou ook eens even kijken naar de optie van CouchSurfen om het budget een beetje binnen de perken te houden.  Mocht je in de buurt zijn, kun je op mijn couch ook wel terecht.

In die 100 $ zit niet mijn ticket heen en weer naar de vs (die is al betaald) maar de reiskosten moeten er (vooralsnog) wel van betaald worden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat de trein even duur was als het vliegtuig toen ik vluchtig door wat sites van de verschillende airlines heenkeek. Bij Amtrack kun je bijvoorbeeld een 15 of 30 day pass kopen voor 469 (off peak 30 dagen) dollar hetgeen dan weer ruim 15 dollar per dag is... Maar misschien schat ik dit veel te optimistisch in. Ik kreeg niet echt het idee onder de 300 a 400 dollar te kunnen vliegen in de vs? Of heb je nog goede tips?
Overigens dat couchsurfing is helemaal nieuw voor me. Ik heb de site gisteren na jouw bericht ontdekt. Het is dus zo dat je dan als je in een bepaalde omgegeving bent die mensen kunt opbellen zodat je er een nacht kan doorbrengen? Is dat een beetje veilig systeem? Dank voor je uitnodiging! (waar woon je ergens? ;) )
#5 - 27-05-2008, 09:06 uur

hdeweert


Kijk voor goedkope Binnenlandse vluchten eens bij
http://www.southwest.com
Harm
#6 - 27-05-2008, 09:50 uur

arizona

Hoi Transatlanticum,
Dat couchsurfing is een prachtig systeem. Er is een aantal waarborgen ingebouwd die je op de site wel kunt vinden. Ik heb er in Amerika en Europa gebruik van gemaakt. Omgekeerd hebben mensen bij mij overnacht.
Ook Hospitality Club werkt ongeveer volgens dit systeem.
Dan heb je nog warmshowers, een organisatie die fietsers een warm hart toedraagt en verder dezelfde doelstelling heeft. In dit gezelschap heb ik het meest verkeerd en gebivakkeerd.

Wat de kosten betreft: ik heb in de VS weinig (en dan alleen in het zw) ervaring en voornamelijk gefietst. Wat ik zag: in hostels werd door een groepje backpackers een auto gehuurd om een highlight te bezoeken. In Flagstaff maake ik zo met een drietal anderen een detour naar het Grand Canyon. Allerlei andere besparingen vond men na een tijdje door dit soort contacten; en daar heb je al een voorschotje op genomen door te googlen, merk ik. Voorbeeld: internetten in de bibliotheek is gratis (als je tenminse tekent geen vieze plaatjes te gaan kijken..;-)
Fietsend kon ik gemakkelijk uit met 100 dollar per dag, daarbij in aanmerking nemend dat ik meestal al 40 à 60 dollar kwijt was voor een motel o.i.d. Met een partner kun je die kosten delen zoals je bedoeling is.
Mocht je in Tucson komen, dan kun je mijn daar 'gestalde' fiets lenen.


Succes en veel plezier met de voorbereiding.

Arie
#7 - 27-05-2008, 20:35 uur

Loek

In die 100 $ zit niet mijn ticket heen en weer naar de vs (die is al betaald) maar de reiskosten moeten er (vooralsnog) wel van betaald worden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat de trein even duur was als het vliegtuig toen ik vluchtig door wat sites van de verschillende airlines heenkeek. Bij Amtrack kun je bijvoorbeeld een 15 of 30 day pass kopen voor 469 (off peak 30 dagen) dollar hetgeen dan weer ruim 15 dollar per dag is... Maar misschien schat ik dit veel te optimistisch in. Ik kreeg niet echt het idee onder de 300 a 400 dollar te kunnen vliegen in de vs? Of heb je nog goede tips?

Als je een vliegticket naar de US koopt, is het mogelijk om tegen niet al teveel meerkosten (sommige periodes zelfs niets) één of meerdere stops te maken.   Enige voorwaarde is dat je dezelfde kant op blijft vliegen.  Dus bijvoorbeeld een retourvlucht naar Los Angeles en dan op de terugweg stoppen in Las Vegas, Dallas, Nashville en New York.  Ik weet uit eigen ervaring dat United dit soort aanbiedingen heeft/had.  Hoewel de luchtvaartmaatschappijen erg aan het bezuinigen zijn, lijkt me dit nog steeds een optie die het onderzoeken waard is.  Wat Amtrak betreft, het is leuk reizen maar je bent meestal erg lang onderweg.  Het netwerk van Amtrak is ook niet erg dicht, zeker niet in het westen van Amerika.  Voorbeeldje, om vanuit Denver (waar ik woon) naar New Orleans te reizen met de trein moet je via Chicago; niet echt practisch.  Zoals Harm al melde biedt SouthWest Airlines ook scherpe tarieven aan.  Vanuit Denver rekende SoutWest $39 voor een enkele reis naar Vegas afgelopen maand.  Maar er zijn wel meer van deze goedkope maatschappijen die wat meer regionaal gebonden zijn.
#8 - 27-05-2008, 21:10 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2008, 21:12 uur door Loek »

transatlanticism

In die 100 $ zit niet mijn ticket heen en weer naar de vs (die is al betaald) maar de reiskosten moeten er (vooralsnog) wel van betaald worden. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat de trein even duur was als het vliegtuig toen ik vluchtig door wat sites van de verschillende airlines heenkeek. Bij Amtrack kun je bijvoorbeeld een 15 of 30 day pass kopen voor 469 (off peak 30 dagen) dollar hetgeen dan weer ruim 15 dollar per dag is... Maar misschien schat ik dit veel te optimistisch in. Ik kreeg niet echt het idee onder de 300 a 400 dollar te kunnen vliegen in de vs? Of heb je nog goede tips?

Als je een vliegticket naar de US koopt, is het mogelijk om tegen niet al teveel meerkosten (sommige periodes zelfs niets) één of meerdere stops te maken.   Enige voorwaarde is dat je dezelfde kant op blijft vliegen.  Dus bijvoorbeeld een retourvlucht naar Los Angeles en dan op de terugweg stoppen in Las Vegas, Dallas, Nashville en New York.  Ik weet uit eigen ervaring dat United dit soort aanbiedingen heeft/had.  Hoewel de luchtvaartmaatschappijen erg aan het bezuinigen zijn, lijkt me dit nog steeds een optie die het onderzoeken waard is.  Wat Amtrak betreft, het is leuk reizen maar je bent meestal erg lang onderweg.  Het netwerk van Amtrak is ook niet erg dicht, zeker niet in het westen van Amerika.  Voorbeeldje, om vanuit Denver (waar ik woon) naar New Orleans te reizen met de trein moet je via Chicago; niet echt practisch.  Zoals Harm al melde biedt SouthWest Airlines ook scherpe tarieven aan.  Vanuit Denver rekende SoutWest $39 voor een enkele reis naar Vegas afgelopen maand.  Maar er zijn wel meer van deze goedkope maatschappijen die wat meer regionaal gebonden zijn.


Dat klinkt goed! Ik heb ook ook al een beetje onderzoek bij southwest gedaan en je ziet soms idd vliegtickets voor 60 dollar (chicago, new york). Punt is een beetje dat ik me afvraag hoe lang van te voren dergelijke tickets beschikbaar zijn. Anders wordt je wel een beetje gedwongen flink vooruit te denken. Het viel mij idd ook op dat het netwerk van amtrack niet echt dekkend is overal.
#9 - 02-06-2008, 10:10 uur

transatlanticism

Hoi Transatlanticum,
Dat couchsurfing is een prachtig systeem. Er is een aantal waarborgen ingebouwd die je op de site wel kunt vinden. Ik heb er in Amerika en Europa gebruik van gemaakt. Omgekeerd hebben mensen bij mij overnacht.
Ook Hospitality Club werkt ongeveer volgens dit systeem.
Dan heb je nog warmshowers, een organisatie die fietsers een warm hart toedraagt en verder dezelfde doelstelling heeft. In dit gezelschap heb ik het meest verkeerd en gebivakkeerd.

Wat de kosten betreft: ik heb in de VS weinig (en dan alleen in het zw) ervaring en voornamelijk gefietst. Wat ik zag: in hostels werd door een groepje backpackers een auto gehuurd om een highlight te bezoeken. In Flagstaff maake ik zo met een drietal anderen een detour naar het Grand Canyon. Allerlei andere besparingen vond men na een tijdje door dit soort contacten; en daar heb je al een voorschotje op genomen door te googlen, merk ik. Voorbeeld: internetten in de bibliotheek is gratis (als je tenminse tekent geen vieze plaatjes te gaan kijken..;-)
Fietsend kon ik gemakkelijk uit met 100 dollar per dag, daarbij in aanmerking nemend dat ik meestal al 40 à 60 dollar kwijt was voor een motel o.i.d. Met een partner kun je die kosten delen zoals je bedoeling is.
Mocht je in Tucson komen, dan kun je mijn daar 'gestalde' fiets lenen.


Succes en veel plezier met de voorbereiding.

Arie

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik ben nu zeker die opties aan het onderzoeken. Vooral het feit dat het wel te doen moet zijn om bijvoorbeeld gezamenlijk de grand canyon te bezoeken stelt iets wat gerust. Elders had ik gelezen dat amerika als backpack land sowieso moelijker was, dat je wel contact krijgt (americans love to talk) maar dat het moeilijk is gezamenlijk activiteiten te ondernemen. Maar daar hoop ik wel op. Ik moet bekennen dat ik nog nooit bij amerika aan fietsen gedacht heb, is dat een beetje te doen? Wellicht wel aan te raden dat zeker in groepen te doen?

Wel erg leuk die termen weer, couch surfing, gestalde fietsen.... Heerlijk die concepten.

ps dat van die bibliotheek had ik gelezen maar weer niet dat je een papiertje moet tekenen, dat blijft toch wel hilarisch opzich 1smile
#10 - 02-06-2008, 10:22 uur

arizona

[QUOTE TRANSATL.] Elders had ik gelezen dat amerika als backpack land sowieso moelijker was, dat je wel contact krijgt (americans love to talk) maar dat het moeilijk is gezamenlijk activiteiten te ondernemen. Maar daar hoop ik wel op [END QUOTE]
Wel, Transatlanticism, die contacten en activiteiten zijn veelal met 'allochtonen', dwz een meisje uit Berlijn vond dat ik, naar Amerikaanse standaard (afstanden) een beetje haar buurman was.
Zeker als je enkele dagen vanuit een 'standplaats' opereert.

Fietsen ervaarde ik als bijzonder veilig (qua verkeer en crime); 'k was alleen.

Op deze site staat veel goede info.

Op de site van LonelyPlanet het ThornTreeForum is de info ook van daar wonende Amerikanen en erg goed (ook verrassend objectief viel me op) en soms wat specifieker.

(Vanaf woensdag ga ik dat weer 'testen').
A.
#11 - 02-06-2008, 22:22 uur

Jenn

Elders had ik gelezen dat amerika als backpack land sowieso moelijker was, dat je wel contact krijgt (americans love to talk) maar dat het moeilijk is gezamenlijk activiteiten te ondernemen. Maar daar hoop ik wel op.

Amerika kan je als backpack land niet vergelijken met Azie en Australie, maar is nog steeds goed te doen. Als je in hostels overnacht maakt je snel contact met medereizigers, waaronder ook Amerikanen die in eigen land aan het reizen zijn. Zelf heb ik nooit problemen ondervonden om ook met de locals in contact te komen. Amerikanen houden idd van een praatje maken, en veelal blijft het daar ook bij, maar ik heb toch ook erg veel leuke contacten overgehouden met locals, die na dat vluchtige praatje ook gezamelijke activiteiten wilde ondernemen. Nu moet ik wel zeggen dat de mensen in het zuiden vaak wat sneller contact maken dan de mensen in het westen. Ze zijn net zo vriendelijk, maar iets gereserveerder. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring! Ik denk ook dat het scheelt als je je wat meer off the beaten path begeeft. Niet zozeer naar de toeristen spots gaan, maar naar de plekken waar de locals uithangen. Ik reis bijna altijd alleen en met de Greyhound, en heb op die manier de meest veelzijdige mensen leren kennen, met wie ik 12 jaar later nog steeds een leuk contact heb. Dus geef de hoop niet op, het is zeker mogelijk om met de lokale bevolking leuke dingen te ondernemen!
#12 - 04-06-2008, 01:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15