Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reismogelijkheden inventariseren

Discussie gestart

Cees A

Nou, die route is wel heeeeeel erg grof weergegeven.

Iets meer gedetailleerd zou het zoiets worden:
1: Amsterdam - Denver
2: Van Denver naar Estes Park en verkenning deel van Rocky Mts. Nat Park (Moraine park en Bear Lake.  Zie kaart)
------ Kaart Rocky Mts NP : http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/rocky_mountain_park99.pdf
------ Info Rocky Mts NP : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/rockymountain/rockymountain.html
3: Van Estes Park via de Trail Ridge Road en Granby naar Colorado Springs
4: Colorado Springs:  Garden of the Gods, Air Force Academy, Pike's Peak, Calhan Paint Mines
------ Air Force Academy: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/air-force-chapel/air-force-academy-chapel.html
------ Calhan Paint Mines:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/calhan-paint-mines/calhan-paint-mines.html
5: Naar Great Sand Dunes:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/colorado/greatsanddunes/greatsanddunes.html
6: Via Taos Pueblo naar Santa Fe (zie pag. 1)
7: Santa Fe
8: Via Kasha Katuwe naar Albuquerque. (zie pag. 1)
9: Van Albuquerque via Roswell naar Carlsbad. In de avonduren bekijken van uitvliegen vleermuizen bij Carlsbad Caverns
10: In de ochtend bezoek aan Carlsbad Caverns met afdaling in de grotten  (zie pag 1) In de middag naar Alamogordo
11: Van Alamogordo naar White Sands NM en White Sands Missile Range en dan door naar Las Cruces (in de avond diner in Old Mesilla)  (zie pag.1)
12: Van Las Cruces via City of Rocks (zie pag. 1) naar Silver City.
13: Silver City - Catwalk en/of Gila Cliff Dwellings - Silver City (zie pag 1)
14: Van silver City via Chiricahua (zie pag. 1) naar Tucson
15: Tucson (zie pag. 1)
16: Tucson
17: Met een omwegje via Globe en Apache trail naar Phoenix
18: Via Sedona naar Grand Canyon.
19: Grand Canyon naar Las Vegas
20: Las Vegas
21: Las Vegas
22: Van Las Vegas naar Amsterdam
#31 - 22-04-2014, 15:20 uur

Dirc

21 dagen minus vliegtijd is 19 dagen op locatie  ;)
#32 - 22-04-2014, 17:28 uur

Cees A

Je hebt echt voor iedere oplossing een nieuw probleem is het niet ? Ben je misschien ambtenaar van beroep ?
Maar goed, het toverwoord is SCHRAPPEN.

Misschien vind je 1 dag Rocky Mts NP genoeg ?
Misschien vind je 1 dag Tucson genoeg ?
Vind je schrappen van die dagen RMNP of Tucson zonde, dan schrap je Carlsbad en rij je van Albuquerque rechtstreeks naar Alamogordo.
Mogelijkheden genoeg. Bekijk eerst de info eens want ik krijg het idee dat je nu alleen maar naar het aantal dagen hebt gekeken.
#33 - 22-04-2014, 17:44 uur

Dirc

Ik ben momenteel al aan het kijken naar de mogelijkheden. Het zal inderdaad hier en daar wat inperken worden. Mede omdat we soms ook een dagje langer ergens willen blijven en niet iedere dag rijden. Zodra ik beide voorbeeldjes in Excel heb post ik ze  >:D

Edit: Uhhh ik ben geen ambtenaar
#34 - 22-04-2014, 18:22 uur

Dirc

Ik ben al met de reis van Cees aan de slag gegaan. Als ik tucson/phoenix schrap en de reis in vrouw vriendelijke brokjes knip, kom ik globaal op het volgende.

1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park (Via rocky)
3. Estes Park - Kremmling (Via trail ridge road, 140 km)
4. Kremmling - Buena Vista (170 km)
5. Buena vista - Alamosa (Great sand dunes (162 km))
6. Alamosa - Santa Fe (225 km)
7. Santa Fe - Albuquerque (100 km)
8. Albuquerque - Roswell (318 km)
9. Roswell - Carlsbad (123 km)
10. Carlsbad - Alamogordo (235 km)
11. Alamogordo - Silver city (287 km)
12. Silver city - Safford (185 km)
13. Safford - Globe (125 km)
14. Globe - Payson (128 km)
15. Payson - Sedona (139 km)
16. Sedona - Grand Canyon (183 km)
17. Grand Canyon - Williams (95 km)
18. Williams - Las Vegas (311 km)
19. Las Vegas
20. Las vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Optie 2 (de round trip)  ga ik na het eten uitwerken  >:D
#35 - 22-04-2014, 19:15 uur

Cees A

Hmm, je schrijft:  Mede omdat we soms ook een dagje langer ergens willen blijven en niet iedere dag rijden
Vreemde opmerking, want volgens mij ben je in jouw schema alleen op het eind, in Las Vegas, meer dan 1 nacht op dezelfde plaats.

In mijn schema daarentegen kreeg je:
2 nachten in Colorado Springs.
2 nachten in Santa Fe
2 nachten in Silver City
3 nachten in Tucson
3 nachten in Las Vegas

Dan heb ik, gewoon uit nieuwsgierigheid, nog een paar vraagjes over je route
Je schreef eerder in dit topic dat je niet van plan was om veel of grote wandelingen te gaan maken.
Op dag 3 rij je via de TRR naar Kremmling.  Een afstand van slechts 140 km.
Naar verwachting ben je dus redelijk vroeg in Kremmling. Wat ga je daar de rest van de dag doen ?

Dezelfde vraag voor dag 4.

Dag 7:  Aan het aantal km te zien ga je niet naar Kasha Katuwe. Klopt dat ? Waarom niet ?

Dag 12:  Je gaat, ook weer aan de km te zien, ook niet naar Catwalk of Gila Cliff Dwellings. Waarom dan overnachten in Silver City ?
En wat ga je in Safford doen ? En wat dag 14 in Globe. En in Payson ?  BTW, als je van Globe naar Payson rijdt mis je de Apache Trail

Ik ben benieuwd naar je antwoorden op mijn vraagjes.
#36 - 22-04-2014, 20:01 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2014, 20:20 uur door Cees A »

Dirc

Ha Cees,

Zo snel kan ik me natuurlijk niet verdiepen in alle plaatsen. Ik heb nu de route opgeknipt in stukjes om een eerste overzicht te krijgen. Ik moet het kunnen vergelijken met de andere optie natuurlijk.
We houden juist wel van wandelen trouwens:

Citaat
-Wij zijn beide niet de personen die uren gaan kijken bij een monument. Wij bezoeken graag dingen en kijken veel rond. Een picknick of wandelingen zijn zeker aan ons besteed, maar uren in een museum niet.

Een updateje met jouw tips verwerkt (alleen Tucson kreeg ik niet in de 19 dagen verwerkt, of kan ik dan beter iets anders laten vervallen?). Paar wat langere afstanden maar inderdaad ook paar keer 2 dagen op 1 plek:

1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park (Via rocky)
3. Estes Park - Colorado Springs (Trail ridge road & Grandby (342 km))
4. Colorado Springs - Great Sand Dunes (272 km)
5. Great Sand Dunes - Santa Fe (Via Taos (287 km))
6. Santa Fe
7. Santa Fe - Albuquerque (via kasha katuwe (152 km))
8. Albuquerque - Carlsbad (via roswell (442 km))
9. Carlsbad - Alamogordo (236 km)
10. Alamogordo - Las Cruces (via white sands NM & white sands missile range (110 km))
11. Las Cruces - Silver city (via City of Rocks (196 km))
12. Silver city
13. Silver city - Globe (310 km)
14. Globe - Phoenix (apache trail (154 km))
15. Phoenix - Sedona (186 km)
16. Sedona - Grand Canyon (183 km)
17. Grand Canyon - Williams (95 km)
18. Williams - Las Vegas (311 km)
19. Las Vegas
20. Las vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)


#37 - 22-04-2014, 20:54 uur

Dirc

De vergelijking van beide mogelijkheden

One wayRound trip
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park (Via rocky)
3. Estes Park - Colorado Springs (Trail ridge road & Grandby (342 km))
4. Colorado Springs - Great Sand Dunes (272 km)
5. Great Sand Dunes - Santa Fe (Via Taos (287 km))
6. Santa Fe
7. Santa Fe - Albuquerque (via kasha katuwe (152 km))
8. Albuquerque - Carlsbad (via roswell (442 km))
9. Carlsbad - Alamogordo (236 km)
10. Alamogordo - Las Cruces (via white sands NM & white sands missile range (110 km))
11. Las Cruces - Silver city (via City of Rocks (196 km))
12. Silver city
13. Silver city - Globe (310 km)
14. Globe - Phoenix (apache trail (154 km))
15. Phoenix - Sedona (186 km)
16. Sedona - Grand Canyon (174 km)
17. Grand Canyon - Williams (95 km)
18. Williams - Las Vegas (311 km)
19. Las Vegas
20. Las vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)
1. Amsterdam - Las Vegas (Vliegen)
2. Las Vegas  - Hurricane (via Valley of Fire (219 km))
3. Hurricane - Bryce (Via Zion (208 km))
4. Bryce - Torrey (180 km)
5. Torrey  - Moab (251 km)
6. Moab
7. Moab  - Mesa Verde (201 km)
8. Mesa Verde - Pagosa Springs (152 km)
9. Pagosa Springs - Santa Fe (246 km)
10. Santa Fe
11. Santa Fe
12. Santa Fe - Albuqueque (via kasha katuwe (152 km))
13. Albuqueque - Gallup (225 km)
14. Gallup - Holbrook (156 km)
15. Holbrook - Sedona (190 km)
16. Sedona - Grand Canyon (174 km)
17. Grand Canyon - Williams (95 km)
18. Williams - Las Vegas (311 km)
19. Las Vegas
20. Las vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Bij de round trip zou de extra dag Santa Fe ook ergens anders kunnen vallen.
#38 - 22-04-2014, 21:14 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2014, 08:23 uur door Dirc »

Cees A

Voordat ik gisteravond m'n reactie op de route van 20.54 kon plaatsen stond er alweer een geheel andere route onder.  :o
Gelukkig zijn er vannacht geen nieuwe meer bijgekomen, dus ik probeer 't opnieuw.

Beide routes zijn haalbaar.
De route van 21.14 uur vind ik vooral in het begin wat gehaast, maar dat komt waarschijnlijk omdat je daar al bent geweest.
Dat je 1/3 deel van je reis besteedt aan plaatsen die je eerder bezocht zal wel een reden hebben en daar is ook niks mis mee. (doe ik zelf ook regelmatig)

Bij de route van 20.54 uur zou ik de dagen 13 en 14 anders doen.
Ik neem aan dat je dag 12 besteedt aan Catwalk en/of Gila Cliff Dwellings ?
Op dag 13 zou ik van Silver City naar Tucson rijden.  je kunt daar dan Saguaro NP (en misschien nog iets anders)  meepikken.
Anders zit je een halve dag in Globe en zo'n flitsend dorp is dat nou ook weer niet.
Op dag 14 kun je dan via Globe en de Apache trail naar Phoenix / Scottsdale rijden
Je kunt op dag 14 nog een dag winnen (mocht dat nodig zijn) door de Apache Trail over te slaan en rechtstreeks over de interstate van Tucson naar Sedona te gaan.

De voorbeeldroute die ik op pagina 1 plaatste was er een voor 27 dagen en als je alle uitbreidingen in rode letters meetelde nog veel meer.
Dat je hierin voor een 21 daagse route flink moest gaan schrappen was vanaf het begin duidelijk.
Filosoferen over diverse mogelijkheden is nooit verkeerd en je doet er altijd nieuwe ideeën op, maar je moet je realiseren dat het van de hak op de tak springen dit topic wel een beetje onoverzichtelijk maakt
Misschien zou je eerst de informatie eens goed moeten lezen, kijken waar je interesse ligt en dan duidelijke keuzes maken.
Kies je voor een rondreis vanaf het  Las Vegas met een stuk route waar je al eerder geweest bent of ga je voor iets geheel nieuws.

Edit: Potverdorie.  Bij plaatsen van dit stukje kreeg ik even het idee dat er plotseling weer 2 nieuwe routes waren bijgekomen . :o 
Maar het was gelukkig slechts een aanpassing. (toegevoegde routekaartjes en zo)  ;D 


#39 - 23-04-2014, 09:11 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2014, 09:14 uur door Cees A »

Dirc

hahaha,

Er is in principe niet veel gewijzigd hoor in bovenstaande posts. Het enige wat ik gedaan heb ik de round-trip en one-way naast elkaar gezet. Deze twee opzetten zijn degene waaruit ik waarschijnlijk zal kiezen.

De round trip neem ik een bekend stuk mee inderdaad. Valley of Fire is nieuw voor mij, maar Zion / Bryce / Moab is reeds bekend. Mijn vriendin heeft dat echter nog niet gezien. Daarnaast leek haar het einde Grand Canyon en Vegas leuk.

De one way had ik eerst opgeknipt in kleine stukje om de afstanden in kaart te brengen. Nu heb ik deze aangepast en de meeste tips verwerkt.

Ik wilde eigenlijk, zodra ik beide globaal in kaart had, hier een apart topic van maken. Dit topic is inderdaad wat van de hak op de tak. Mede omdat ik nog geen idee had. Ik kan alles wel zelf uitzoeken en met een compleet uitgewerkt voorstel komen, maar daarvoor is het forum toch juist handig?
#40 - 23-04-2014, 11:10 uur

Cees A

Dat is ook zo, maar voor de overzichtelijkheid zou, als je plannen wat meer concreet worden, een nieuw topic niet verkeerd zijn.
Overigens, jou inmiddels een beetje kennende vrees ik dat dat "concreet worden" nog wel even zal duren.  ;D
#41 - 23-04-2014, 12:45 uur

Dirc

Whahaha dat zaql je tegenvallen Cees. Ik heb momenteel al eenbeperking tot 2 mogelijke routes. Hier moet ik inderdaad nog even over beslissen.
Nogmaals, omdat NM en het zuiden voor mij onbekend is, is het beslissen best lastig.

Als toelichting voor jou:
-De reis naar Yellowstone wil ik nog steeds ooit doen, maar mijn vriendin wilt graag naar een warm gebied en de Grand Canyon zien, dus vandaar.
-De reis naar Florida staat ook zeker nog op de planning, maar deze kan ook een keer in 2 weken.

Daarnaast vind ik het wel leuk om veel input te krijgen, zeker over het onbekende. Ik zie vaak dat mensen bij het reisbureau kijken of op 1 advies afgaan. Mijn eerste reis was ook zo. Zeker geen verkeerde reis, maar als ik geweten had wat ik nu weet had ik andere keuzes gemaakt.
#42 - 23-04-2014, 14:56 uur

Dirc

Als toevoeging:

-De reisperiode zal mei / juni 2015 zijn
-Vanzelfsprekend met een huurauto
-Over de temperatuur is niet te klagen in die periode als je van warm weer houdt

Het voordeel van de one way, gebaseerd op Cees zijn route is dat het ook voor mij allemaal nieuw is op het stuk vanaf Phoenix na, maar hier zijn vast andere routes te verzinnen.
Totale afstand: 3250 km

Het voordeel van de round trip is dat er in Zion, Bryce, Moab nog zoveel te zien is wat ik niet gezien heb
Totale afstand: 2750 km
#43 - 24-04-2014, 11:54 uur

Dirc

Wat nog een leuke oplossing kan zijn is het volgende, maar daarover ben ik nog in conclaaf  :dansbanaan:

Eind september een weekje of maximaal 2 naar Las Vegas. Dan de Grand Canyon meenemen.
Voorjaar 2015 mooi het rondje doen van Cees.

2 vliegen in 1 klap.
#44 - 28-04-2014, 10:49 uur

Dirc

Ha Cees,

Aan jou als ervaringsdeskundige: Kun je mij eens vertellen wat jouw ervaringen zijn met bovenstaande voorbeelden? Ik kan wel een reis pakken en uitwerken maar ben bevooroordeeld omdat ik een stuk van de ene reis al gedaan heb. Ik weet dus wat Moab en de sfeer erom heen is, welke parken er zijn en hoe mooi het is. Van New Mexico heb ik geen flauw idee.
Zoals ik al zei: wandelingen, watervallen, natuur en andere dingen bezichtigen is zeker aan ons besteed. Stadjes, dorpjes ook, maar musea weer niet. Ik zie ons ook niet uren luisten naar een uitleg van een ranger.

Wellicht kun je hiermee iets beter adviseren wat handig is in ons geval?
#45 - 01-05-2014, 21:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15