Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road Bear en of Tioga tours

Discussie gestart

Veffie

Wij zijn van plan om onze 7 de reis in Juli 2009 met een camper te maken vanaf San Fransisco Eindigend in Las Vegas . :afro:
Nu heb ik verschillende positieve reakties over Road Bear gelezen .Heeft er iemand ervaring met het online boeken bij RoadBear of boeken wij beter bij Tioga Tours .  ???
Wij zijn ook vanzinnens om een redelijk grote Camper te huren  +- 32 Voet .
Is daar een speciaal rijbewijs voor nodig ?

Groeten


#1 - 28-09-2008, 22:25 uur

Pieter79

Zover ik weet mag je elke RV met je autorijbewijs rijden. Wel kunnen verhuurmaatschappijen restricties opleggen zoals bijvoorbeeld een leeftijdsgrens. Meer daarover zul je denk ik op de site van de verhuurder kunnen vinden.

Gr. Pieter


Btw, ik zie dat je een modelhelicopter-vlieger bent??! Ik bestuur geregeld vliegtuigen, ook vanaf de grond :) Ik heb ook wel eens in de USA willen modelvliegen maar ik ben geen lid van de AMA dus toen ging dat dus niet. Heb jij wel je AMA lidmaatschap?
#2 - 29-09-2008, 19:06 uur
« Laatst bewerkt op: 29-09-2008, 19:08 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Veffie

Neen ik ben ook geen lid van AMA   , enkel hier in Belgie mag ik vliegen . :'(
Zowel Heli als vliegtuigen .. dus een Heli daar vliegen is wel nog één van de doelstellingen .   >:D

Gr  Sven
#3 - 29-09-2008, 22:52 uur

nieuwenoord

Wat betreft de A-klasse van Road Bear: heerlijke camper, wij zijn nu drie reizen achter elkaar er mee op stap geweest. Absolute aanrader. Boeken nooit rechtstreeks bij Road Bear, dat is veel en veel duurder dan via een Nederlandse touroperator, omdat de verzekeringen dan in Amerika worden geregeld. Alle Europeesche verhuurders regelen dat hier en dan mag je ook gewoon met je B-rijbewijs met die camper rijden.

Wij boeken via Tioga Tours en doen dat al voor de vijfde keer voor de komende reis.
#4 - 03-10-2008, 21:16 uur

peter verhoeven

Hoi,

Ik heb vorige week onze vluchten naar Dever en Roadbear 26 ft voor juli/augustus 2009 via Tioga geboekt.
Ik ben zeer te spreken over de service van Tioga.
Vragen worden per ommegaande via de mail beantwoord.
Ik heb onlangs bij Jan Doets andere ervaringen opgedaan; mijn verzoek om een offerte bleef gewoon onbeantwoord; wegens te druk was de reactie!

succes met je afwegingen


Peter

#5 - 03-10-2008, 22:08 uur

Veffie

Citaat
Alle Europeesche verhuurders regelen dat hier en dan mag je ook gewoon met je B-rijbewijs met die camper rijden.

Wil dit zeggen als je op hun website rechtstreeks boekt je niet met een B rijbewijs deze 32 Voet mag rijden ?
..

 :-\

Groeten

Sven
#6 - 04-10-2008, 00:32 uur

Veffie

Ook nog gevonden op volgende website
http://www.rvusa.com/rvnewcomer.asp ???


Do I need a special license to drive a motorhome?


Driving the vast majority of RVs requires no special license and is easier than many newcomers think. In some states, the very largest motorhomes may require a special driving test or written test for a different class of drivers license. Regardless of size, personal use recreation vehicles do not require a commercial drivers license. Experienced automobile drivers already have the skills to drive a motorized RV. With proper attention to the size, height and weight differences, experienced drivers find it fun to take the wheel.
#7 - 04-10-2008, 00:51 uur

nieuwenoord

Als je huurt via een Europese tussenpersoon wordt je verzekering ook hier ondergebracht. Dat is niet alleen stukken goedkoper, je weet dan ook zeker dat je met een B-rijbewijs kan rijden (ook in de 32 ft.). Dat is trouwens een afspraak die de verhuurders met de verzekeraars hebben gemaakt.
#8 - 15-10-2008, 20:04 uur

Robert P.

Wij zijn in september via Tioga Tours op vakantie geweest en overwegen dat de volgende keer zeker weer. Alles was prima geregeld en ook de prijs was erg goed.
#9 - 24-10-2008, 22:09 uur
"De wereld is een boek en wie niet reist, leest slechts één bladzijde" (Augustinus)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15