Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 2008 Californie, Memphis, Florida

Discussie gestart

AnjaC

Hoi,

we hebben onze reis geboekt. We zijn, mijn man Ron, onze tweeling Ronny & Mandy van 14 jaar en ikzelf. Het schema is:

7 t/m 10 juli Los angeles
10-11 juli Lompoc
11 t/m 13 juli San Francisco
13 t/m 15 juli Oakhurst
15-16 juli Death Valley
16 t/m 19 juli Las Vegas
19 t/m 21 juli Memphis
21-22 juli Tallahassee
22 t/m 5 aug. Orlando
5 t/m 7 aug. Ft. Myers
7 t/m 10 aug. Key West
10-11 aug. Miami.

Dit zal de zesde keer zijn dat we naar Amerika gaan. De voorgaande vijf keren (2000, 2002, 2003, 2005 en 2006) zijn we naar Florida geweest. We hadden al snel besloten dat we de volgende vakantie weer naar Amerika zouden gaan. Ronny wilde weer naar Florida, Mandy wilde naar Californie, Ron wilde graag een keertje naar Graceland en ik vond het allemaal oke, als we maar gingen. Daarom hebben we het maar gecombineerd, zodat we allemaal onze zin hebben gekregen. Voor ons is Amerika HET vakantieland, omdat Ronny rolstoelgebonden is en alles zeer goed toegankelijk is. We hebben ook (via Webholiday) een offerte opgevraagd voor de huur van een rolstoelauto, zodat Ronny zijn electrische rolstoel mee kan nemen.

Groetjes Anja.
#1 - 02-01-2008, 21:36 uur

AnjaC

Hoi, ik ben in het berichtje vergeten te vragen of  er iemand suggesties heeft wat we absoluut in Californie moeten zien. Ik ben me wel bewust van de weinig tijd die we in Californie hebben. Ik hoop echter dat het voldoende is. Een andere vraag is  of het de moeite waard is om Universal Studios, Seaword en Disneyland in Californie te gaan bezoeken, aangezien we dit al een aantal keren in Florida hebben gedaan.
Groetjes, Anja
#2 - 05-01-2008, 22:50 uur

mafo

Ik zou als je de parken die je noemt al in Florida hebt gezien zeker in Californie gaan bezoeken als je weinig tijd hebt. Disneyland is stukken kleiner dan Disneyworld, met de andere parken heb ik geen ervaring. Dan zou ik eerder naar Six Flags Magic Mountain gaan.
#3 - 05-01-2008, 23:03 uur

Hans B

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar helaas weer een schema waar men heel veel wil en uiteindelijk veel te snel aan al het mooie voorbij raast. Ik begrijp dat er keuzes gemaakt moeten worden, maar waarom niet dit jaar de keuze van pa, volgende keer van ma en daarna van kind.

Een tussenstop in Memphis kan is nog wel begrijpen.

Florida is heel aantrekkelijk, maar als je er al 5x geweest bent .....
neem uitgebreider de tijd voor je eerste deel, dat is zo veel mooier.

Hans
#4 - 07-01-2008, 13:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

moniqueusa

Hoi,

we hebben onze reis geboekt. We zijn, mijn man Ron, onze tweeling Ronny & Mandy van 14 jaar en ikzelf. Het schema is:

7 t/m 10 juli Los angeles
10-11 juli Lompoc
11 t/m 13 juli San Francisco
13 t/m 15 juli Oakhurst
15-16 juli Death Valley
16 t/m 19 juli Las Vegas
19 t/m 21 juli Memphis
21-22 juli Tallahassee
22 t/m 5 aug. Orlando
5 t/m 7 aug. Ft. Myers
7 t/m 10 aug. Key West
10-11 aug. Miami.

Dit zal de zesde keer zijn dat we naar Amerika gaan. De voorgaande vijf keren (2000, 2002, 2003, 2005 en 2006) zijn we naar Florida geweest. We hadden al snel besloten dat we de volgende vakantie weer naar Amerika zouden gaan. Ronny wilde weer naar Florida, Mandy wilde naar Californie, Ron wilde graag een keertje naar Graceland en ik vond het allemaal oke, als we maar gingen. Daarom hebben we het maar gecombineerd, zodat we allemaal onze zin hebben gekregen. Voor ons is Amerika HET vakantieland, omdat Ronny rolstoelgebonden is en alles zeer goed toegankelijk is. We hebben ook (via Webholiday) een offerte opgevraagd voor de huur van een rolstoelauto, zodat Ronny zijn electrische rolstoel mee kan nemen.

Groetjes Anja.

Anja,

Wat mij niet duidelijk is ga je deze afstanden met de auto doen?

Moniqueusa
#5 - 20-01-2008, 20:27 uur

AnjaC

Hoi Moniqueusa,

We vliegen vanuit Amsterdam naar LA. Daar nemen we de auto en rijden tot Las Vegas. In Las Vegas nemen we een binnenlandse vlucht en vliegen naar Memphis en in Memphis nemen we weer de aiuto en rijden naar Florida.

gr. Anja
#6 - 20-01-2008, 21:04 uur

AnjaC

Hoi,

Mafo bedankt voor de tip.
Hans, we hebben de keus nu eenmaal gemaakt en zullen zoveel mogelijk genieten van het eerste deel. Ik heb veel reisverslagen gelezen en informatie gevonden op deze site over Californie. We zijn al af aan te tellen en kijken er echt naar uit, 

Gr. Anja
#7 - 20-01-2008, 21:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15