Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Routeplanner

Discussie gestart

Ebelix

Er is niks relaxer om met een automaat in Nederland te rijden. Na elke vakantie in Amerika moest ik elke keer weer wennen aan het schakelen en de frustaties van de koppeling in de file. Ik rij nu 3 en half jaar met automaat in Nederland en ik wil nooit meer iets anders.

Dat geldt overigens ook voor de lederen bekleding en de cruise control.  ;D
#31 - 10-04-2005, 14:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Raden... Een Bentley Azur?

 :D ;)
#32 - 10-04-2005, 16:28 uur

Ebelix

Was het maar waar.  ;D Ik heb nu een Peugeot 307 2.0 automaat van de zaak en prive een Honda Civic automaat van lang geleden.  ;D
#33 - 10-04-2005, 21:56 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Je bent iedergeval mobiel, toch!  ;)
#34 - 11-04-2005, 03:08 uur

jbe

Deze zomer ga ik ook eenmalig naar Amerika.  We maken een rondreis met de wagen.  Ik heb reeds gekeken voor Tom Tom navigatie. We beschikken reeds over een pda, maar de kaarten voor Amerika en Canada lijken mij wat te duur voor een eenmalig reis van 3 weken.
Zou ik deze ergens in 2de hands kunnen bekomen ? Of zijn er goedkopere manieren om zich via gps te verplaatsen in Amerika ?
Zouden de kaarten eventueel gehuurd kunnen worden voor 3 weken? ...
#35 - 15-04-2005, 00:37 uur

Ebelix

Ik weet niet waar je naartoe gaat in Amerika maar als toerist zijnde heb je het navigatiesysteem niet echt nodig. Ik geef toe dat het erg handig is in de grote steden (LA, San Franisco, etc) maar buiten die steden heb je het echt niet nodig.

Een goede kaart van Rand Mcnally helpt je ook goed.

Wil jet het echt hebben dan kan je altijd bij Hertz of Avis een auto huren met navigatie.
#36 - 15-04-2005, 07:15 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 15:57 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

visuar

Je kan natuurlijk ook een GPS nav. systeem bij je (huur) auto huren...
#37 - 15-04-2005, 13:30 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Ik heb sinds een week dan ook eindelijk een navigatie systeem in de auto, een GARMIN.

Werkt echt fantastisch, echter het is mij in de afgelopen dagen toch nog overkomen dat ik totaal verkeerd ben gereden, terwijl het systeem toch echt wel de juiste weg had aangewezen!

Je ziet het: Ik kan zelf nog verdwalen MET een navigatie systeem!

 :-[ :-X :-\
#38 - 16-04-2005, 17:53 uur

Jez

Welkom bij de blondjes, Cheif!  ;D ;D ;D
Het lijkt me dan zo leuk, als je niet goed nar het GPS-mokkel luistert, dat ze dan eens zegt "Ik zei toch RECHTSAF, sukkel! Zoek het verder lekker zelf uit, als je niet wilt luisteren".
Oh nee, dat zijn meer de gesprekken bij ons in de auto, zonder gps, woehahaha.
#39 - 24-04-2005, 12:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hahaha... Ik ken die gesprekken! LOL!

 ;D ;D ;D
#40 - 24-04-2005, 16:47 uur

Frank S

Ik gebruik nu in Nederland ca. 1 jaar TomTom Navigator (op een HP PDA). Het werkt erg relaxed, óók als je de weg goed kent. Het waarschuwt n.l. ook voor flitspalen en veel mobiele controles (zodat je niet "ineens"vol op de rem moet omdat je dat %#$%@-ding te laat ziet) en geeft ook altijd inzicht in de afstand tot de volgende afslag. Handig als je tóch nog even die reeks vrachtwagens wil inhalen, maar niet zeker weet of die afslag nu over 2 of 5 kilometer is. Daarnaast is het handig als er omleidingen zijn, want de route wordt automatisch en snel herberekend.

Ik heb nu ook een map van Florida gedownload via een P2P-netwerk om te kijken of het daar ook een beetje lekker werkt. Niet helemaal legaal natuurlijk, maar zodra de lottery gunstig uitpakt en we verhuizen zal ik zeker de Amerikaanse kaarten offcieel kopen.
#41 - 21-06-2005, 15:29 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2005, 15:29 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Wij hebben Garmin en de 'updates' van de kaarten zijn GRATIS !!

Wij krijgen dan een email toegezonden met de link die wij moeten aanklikken, die ons de nieuwere vesie laat downloaden en installeren. In die korte tijd dat wij dat 'ding' hebben, hebben we al 2x een update gekregen.
#42 - 22-06-2005, 01:17 uur

Frank S

Ik heb TomTom-3, maar versie 5 is nu net uit. Daarvoor moet ik wel betalen (€59), maar dan krijg ik niet alleen de nieuwe versie van de software en de kaarten, maar ook de volledige detailkaarten van Europa, terwijl die voorheen voor €189 gekocht moesten worden. Toch ook geen slechte deal.
#43 - 22-06-2005, 11:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

visuar

Chief: dat komt omdat je die kaarten al hebt/had, en je krijgt er meestal "gratis" voor een jaar updates bij. Dat blijft echt niet zo ;)

Frank had nog geen USA map gekocht... ;)
#44 - 23-06-2005, 12:10 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Derrek

Microsoft "Streets and Trips" is een zeer betaalbare landkaart/routeplanner voor op de PC (lap-top) van heel USA en Canada. Kost ongeveer $35,- in US (niet in NL te koop maar ik heb hem).

Vorig jaar gebruikt in Canada voor een rondrit. Je kunt eenvoudig een plaats, adres, postcode of een plek die je zoekt invoeren (al is het midden in New-York) en het programma laat een lijstje van de mogelijkheden zien waaruit je dan nog kan kiezen. Je kunt inzoomen tot op straatniveau en je kunt bovendien punten/adressen opnemen en het programma kan dan de route plannen, afstanden aangeven etc.

Ik heb een BlueTooth GPS-muis die ik voor mijn TomTom in Europa gebruik) aangesloten op de lap-top en op de kaart wordt aangegeven waar je exact rijdt. Zo ben ik in Vancouver-eiland naar familie in een "ouderenpark" gereden (met allemaal straatjes in dit park die er zelfs ook op staan) en op het aangegeven punt gestopt en..... oom stond daar zijn auto te wassen!

Je kunt de route die je rijdt op de kaart "life" volgen op de lap-top (je medepassagier of in mijn geval mijn kinderen), maar het programma roept niet "links-af, rechts-af" etc. (dat deden mijn kinderen) We hebben in die drie weken nooit de weg hoven vragen naar de hotels onderweg en we konden altijd zien waar we waren.

Over TomTom (nu met de nieuwe versie 5) ben ik overigens ook zeer tevreden.
#45 - 03-07-2005, 21:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15