Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco

Discussie gestart

sweatbox

San Francisco wordt ook wel "The Baghdad by the Bay" genoemd. Hoe tijden kunnen veranderen.

Citaat
This is the “Baghdad-by-the-Bay,” as the late San Francisco columnist Herb Caen used to describe the City. He was referring to its exotic, bohemian character that has as its pedigree the Gold Rush and the roaring ‘20s. Italian immigrants in North Beach, Asians in Chinatown, adventurous mid-Westerners, African-Americans, Mexican migrants, Gays, Straights, you name it. . . come together on this Peninsula and create an urban stew that can be as energizing as the elements out on the wharf.
#16 - 30-04-2006, 12:03 uur

GoingtoCalifornie

Lijkt me echt een geweldig gave stad 8)

vraagje:
Kan ik ook kaarten voor Alcatraz daar kopen? of is dat niet te doen? (volgeboekt etc) want ik heb geen creditcard dus ik kan ze niet via internet bestellen..
#17 - 01-05-2006, 14:30 uur

Yessica


vraagje:
Kan ik ook kaarten voor Alcatraz daar kopen? of is dat niet te doen? (volgeboekt etc) want ik heb geen creditcard dus ik kan ze niet via internet bestellen..

Als het maar voor 2 personen is lukt het wel, er zijn altijd wel afmeldingen. Wij kregen vorige keer zelfs nog 6 kaarten losgepulkt. Maar het is maar zeer de vraag of het verstandig is om zonder creditcard naar Amerika te gaan. Je kunt daar eigenlijk niet zonder, het is daar een veel gebruikelijker betaalmiddel dan hier. Bij Visa kun je hem trouwens een jaar gratis uitproberen, dus je kunt je er geen buil aan vallen!
#18 - 01-05-2006, 14:39 uur



Mississippi

Ik ben deze week voor het eerst naar Twin Peaks gereden.
Dat is een heuvel aan het eind van Market St.
Je hebt daar een geweldig uitzicht over de stad. Aanrader dus.

#19 - 05-05-2006, 17:21 uur

Amsterican

Ik ben deze week voor het eerst naar Twin Peaks gereden.
Dat is een heuvel aan het eind van Market St.
Je hebt daar een geweldig uitzicht over de stad. Aanrader dus.


Dichtbij de Castro heb je ook Corona Heights, einde van 15th Street off of Market Street in de Castro, het wordt gezien als een soort Sanctuary, een plaats waar je 24 uur naar toe kan, even klimmen en een mooie view van San Francisco.  Ik ging er vaak naar toe toen ik in San Francisco woonde.  Corona Heights staat in sommige maps van SF niet aangegeven.
#20 - 05-05-2006, 22:14 uur

Mighty Maus

San Francisco is zo'n geweldige stad... wij zijn er in korte tijd helemaal verliefd op geworden. Buiten de drukke wegen (zoals b.v. Market Street) straalt deze stad zo'n rust uit. In Nederland hadden we allebei al een muni pas besteld waarmee je van al het openbaar vervoer (ook de cable cars) gebruik kunt maken, en hebben hiermee  in 4 dagen  "heel" Frisco verkend en ontdekt  (ook heel veel gelopen, goed voor de conditie met al die heuvels!). Je komt inderdaad, zoals Yessica al opperde, echt op plaatsen waar je zo zou willen gaan wonen! We hebben er hele mooie herinneringen aan over gehouden! En Twin peaks en Coit tower zijn inderdaad 2 must do's als je deze stad bezoekt! De plannen om volgend jaar terug te gaan zijn alweer in de maak!
#21 - 10-05-2006, 13:28 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2006, 13:34 uur door Mighty Maus »
Wij zijn M&M.  

uglybull

Mijn vrouw en ik  hebben vorig jaar in SF "Bike the Bridge" gedaan, dus een fiets huren op Fisherman's Wharf, met de fiets de Golden Gate over naar Sausolito, daar lekker even rond gekeken, door gefietst naar Tiburon en echt heerlijk gegeten in Sam's Cafe en weer met de ferry terug naar SF. Werkelijk een aanrader en echt iets voor een Nederlander.

Het schijnt dat de brug toch wel vaak in de mist hangt
#22 - 31-05-2006, 03:24 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

karper

Ik heb straks 2 volle dagen in SF te spenderen.

Wat is nu een handige looproute/volgorde om dingen te zien?

Karper
#23 - 03-10-2006, 23:03 uur

pyca

Citaat
Mijn vrouw en ik  hebben vorig jaar in SF "Bike the Bridge" gedaan

Dit lijkt me hardstikke leuk om te doen. Is het ook te doen met kinderen, (dan 8 + 12) iemand ervaring? Is het veilig om te fietsen? fietspaden heb ik geloof ik nog nooit gezien in de VS 1smile
#24 - 29-10-2006, 19:57 uur
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


usadutch

Ben net terug uit SF  (Oktober 2006)

Golden gate bridge video: http://usadutch.com/blips/2006/10/11/the-golden-gate-bridge-san-francisco-ca/

Zie mijn overige videos hier; http://usadutch.com/blips  (totaal 14 vakantie video's vanuit Las Vegas en California)

Geweldige stad, we komen er nog eens terug zeker weten.
#25 - 29-10-2006, 22:02 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

Lena

Citaat
Mijn vrouw en ik  hebben vorig jaar in SF "Bike the Bridge" gedaan

Dit lijkt me hardstikke leuk om te doen. Is het ook te doen met kinderen, (dan 8 + 12) iemand ervaring? Is het veilig om te fietsen? fietspaden heb ik geloof ik nog nooit gezien in de VS 1smile

Wij hebben ook de brug overgefietst, prachtig weer gehad, geen mist te bespeuren in SF toen wij er waren! (Juli 2006)
De tocht naar de brug is best vermoeiend en steil, voor zover ik weet, geen fietspaden te bespeuren. De brug zelf is een makkie, enkel heel veel wind en fietsers uit de andere richting. Je krijgt wel een helm ter beschikking indien je dit wenst.  Wij vonden het dus best een lastige tocht, maar wij hebben dan ook wel teruggefietst en niet de ferry genomen.
Het is hoe dan ook een prachtige ervaring en een fiets is eens wat anders om SF te ontdekken. Ik denk wel dat dit te doen is met kinderen van die leeftijd. Meestal zijn die nog sportiever dan wij!

Mijn tip: neem een extra trui mee als je de brug overfietst, ook al is het lekker warm in de stad zelf.



#26 - 30-10-2006, 09:49 uur



Matthijs en Rian

Citaat
Mijn vrouw en ik  hebben vorig jaar in SF "Bike the Bridge" gedaan

Dit lijkt me hardstikke leuk om te doen. Is het ook te doen met kinderen, (dan 8 + 12) iemand ervaring? Is het veilig om te fietsen? fietspaden heb ik geloof ik nog nooit gezien in de VS 1smile

Wij hebben deze tocht dit jaar ook gedaan. Het is echt super! echt een aanrader en hardstikke leuk. We hebben het niet met kinderen gedaan maar mijn vrouw was zwanger dus ook niet zo super conditioneel in orde. Het ging echter redelijk goed moet ik zeggen. Er zijn wel enkele behoorlijke kuitenbijtertjes in de route, met name het laatste stuk omhoog voor je de brug opgaat. We hebben dit stukje lopend gedaan. Het leuke is echter dat de afstand best meevalt en je er heel dag over kan doen als je wil, hierdoor is zon stijl stukje goed te doen omdat je erna gewoon even wacht voor fototjes en zo en weer even bijkomt.

Ik zeg DOEN!!!  cheerb
#27 - 08-11-2006, 11:58 uur

Yessica

Bezoekers aan San Francisco zou ik graag nog 2 restaurants willen aanbevelen.

Het ene is Millennium in Post Street (niet zo ver van Market Square) en helemaal geweldig is Greens, in Fort Mason. Vanuit dat restaurant heb je een prachtig uitzicht op het haventje en the golden gate bridge. Het zijn vegetarische restaurants maar laat je daardoor niet afschrikken. Greens bestaat al ruim 25 jaar en heeft zijn sporen inmiddels wel verdiend. Millennium is heel leuk, vrij sjiek zelfs en toen ik daar vorige keer was leek het wel alsof ik in een 'Friends"aflevering was beland. Leuk publiek en een heerlijk sfeertje!
#28 - 08-11-2006, 12:03 uur



Satin13

Wat een stad! Volgend jaar gaan we voor de derde keer. Wat we er leuk vonden?
- 49-mile drive: een prima manier om de stad te verkennen
- Fisherman's wharf
- Pier 39
- Aquarium under the bay
- Ripley's believe it or not
- Golden Gate park
- Lombard street
- Alcatraz
- USS Pampanito
- ....

Zelfs na drie, vier dagen vonden we dat we tijd tekort kwamen (Alleen het 4th of July vuurwerk was wat magertjes in die mist en het was bitter koud, zelfs met drie fleece vesten aan!!!!!)
#29 - 03-12-2006, 12:26 uur
USA rocks!




Spijks

Wij zijn in maart 2007 een week naar San Francisco geweest. En hebben daar veel gezien en gedaan.
Een absolute aanrader als steden trip. Alles is goed te doen met het openbaar vervoer. En voor de stad zelf heb je wel een week nodig als je ook nog een beetje vakantie wilt hebben.
Het complete en overzichtelijke reisverslag staat op
Spijks reisverslag San Francisco Hier heb ik ook een foto reportage gezet.

San Francisco is een van de meest relaxte steden waar ik ooit geweest ben. En je voelt je er direct thuis. Door het simpele straten plan is het bijna onmogelijk te verdwalen. En met de capitol gids in de hand en het kaartje wat ze weggeven in de tram kom je een heel eind. 

#30 - 15-05-2007, 19:14 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2007, 23:57 uur door Spijks »
Ons reisverslag San Francisco met foto'sSpijks Reis San Francisco
www.spijks.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15