Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco

Discussie gestart

diahar

Als je naar San francisco gaat, zeker een aanrader, laat de auto staan. Kost je een vermogen aan parkeergeld, als je uberhaupt kan parkeren en door het one way systeem raak je als buitenlander snel de weg kwijt. Koop voor minder dan $10, een openbaarvervoerticket  waarmee je de hele dag met tram bus en metro door de stad heen kan cruisen. Echt, met een eenvoudig plattegrondje waar de bus,trams en metro op staan kom je in een paar dagen op bijna alle belangrijk plekken die je als toerist moet hebben gezien.
#31 - 16-05-2007, 07:20 uur

nbraakman

Als je naar San francisco gaat, zeker een aanrader, laat de auto staan. Kost je een vermogen aan parkeergeld, als je uberhaupt kan parkeren en door het one way systeem raak je als buitenlander snel de weg kwijt. Koop voor minder dan $10, een openbaarvervoerticket  waarmee je de hele dag met tram bus en metro door de stad heen kan cruisen. Echt, met een eenvoudig plattegrondje waar de bus,trams en metro op staan kom je in een paar dagen op bijna alle belangrijk plekken die je als toerist moet hebben gezien.

Als wij van de zomer in SFO zijn, doen we dat ook ...
Helaas hebben we dan al een auto, maar die laten we (voor $25/dag, helaas) bij het hotel staan.
Week kaartje voor openbaar vervoer kost maar $25 (of iets meer?) pp, voor 7 dagen geldig, op alle openbaar vervoer (MUNI, cable cars, bussen), tenminste, als ik het goed gelezen heb.
#32 - 28-05-2007, 10:25 uur



USofA

Kan iemand mij trouwens vertellen hoeveel het kost om een dagje een fiets te huren?
#33 - 29-05-2007, 09:10 uur

jerbia

Kan iemand mij trouwens vertellen hoeveel het kost om een dagje een fiets te huren?

Hier vind je een voorbeeld van de prijzen bij Blazing Saddles:

http://www.blazingsaddles.com/bicycle_rental_rates.html

Bianca
#34 - 29-05-2007, 09:16 uur

Patrick1971

Deze zomer ook SF bezocht.
Een geweldige stad die je bijne kent na 2 h wandelen.Verloren lopen is onmogelijk.
Wij vondon Alcatraz een toffe ervaring die (persoonlijk) je toch ooit moet gezien hebben.
We  waren er 3 dagen en de Golden Gate hebben we maar (gelukkig) één dag gezien zonder mist.
Wel een geweldig plaatje om er te zijn geweest.We hebben er over gewandeld en gelukkig maar
want de vele wandelaars laten normaal fietsen onmogelijk zijn.
China town is leuk maar toch redelijk onderkomen (lees vies!).
Lombard street is tof om tot boven te wandelen.
Ook" must do" zijn Alamo square en twin peaks.
Algemeen: We zijn er 3 dagen geweest en hebben ons geen moment verveelt.
Toffe overzichtelijke stad met mooie winkels en shoppings op market street.

Groeten,
#35 - 04-09-2007, 13:52 uur

Patrick1971

#36 - 04-09-2007, 14:01 uur

nbraakman

Wij zijn er ook net geweest ...
4 nachtjes maar, helaas. Fijne stad hoor!

Fisherman's Wharf en Pier 39 e.d. is ok, maar iets te toeristisch naar mijn smaak.

Alcatraz is cool om te bezoeken, koop wel van tevoren de kaartjes online, want het is druk daar.
Wat ik verder ook zeer kan aanbevelen is om de bridge (Golden Gate) te biken, ofwel met de mountainbike oid eroverheen fietsen.

Terug neem je dan vanaf bv. Sausalito de ferry, die vaart vrij regelmatig.
Fietsen kosten ik geloof $8/uur of $32/dag, en de ferry iets van $9. Zeker doen!

We hebben ook Chinatown nog even bekeken, maar ik vond het persoonlijk een beetje 'meh' ...
Veel rommelige nep winkeltjes en cheape eetgelegenheden. We hebben overigens best lekkere dim sum gegeten in een ervan, maar de sfeer vond ik niet bepaald leuk.

In mijn Top 10 San Francisco stonden nog een hoop dingen die ik best had willen doen, maar we waren er ook om een beetje te relaxen, en hebben dus ook lekker rustig geshopt en filmpje gekeken enzo. Volgende keer doen we de rest van de dingen wel.

Het hotel waar we zaten (Comfort Inn By the Bay) was prima, niet te duur via expedia.com en op loop afstand van Fisherman's Wharf en een bushalte om de hoek. Ontbijt was geinig met DIY waffle makers (zelf beslag gieten en bakken). Lekkere kamer met uitzicht op de brug (ongeveer). Aanradertje.
#37 - 05-09-2007, 16:37 uur



Mr-Leo

Als je fietsen huurt in SF krijg je meestal kaartjes mee voor de ferry van sausolito terug naar SF. Je hoeft ze pas te betalen als je ze gebruikt. Hier even een tip. Gebruik ze NIET! Ze kosten inderdaad 9 dollar per persoon ongeacht de leeftijd. Je kunt echter ook gewoon op de boot zelf kaartjes kopen voor 7 dollar voor volwassenen en maar 3,5 voor kinderen. vooral dus met kinderen scheelt je dat een hoop geld!
#38 - 05-09-2007, 23:06 uur

Racerke

Wat is nu eigenlijk het beste?

Een ticket kopen voor een dubbeldekker tourbus om zo een gedeelte van SF hop on hop off te kunnen zien.
Of dagtickets voor het openbaar vervoer?
#39 - 19-01-2008, 09:56 uur

Fred & Emmy

I left my heart in San Francisco (Tony Bennett). Ik droomde er 45 jaar geleden al van, ben er in 2003 eindelijk voor de eerste maal geweest en zal er nog dikwijls terug naar toe gaan.

#40 - 19-01-2008, 21:41 uur

Bakvet

Wat is nu eigenlijk het beste?

Een ticket kopen voor een dubbeldekker tourbus om zo een gedeelte van SF hop on hop off te kunnen zien.
Of dagtickets voor het openbaar vervoer?

Ik ken die tourbus niet. Als er onderweg sprake is van enige "rondleiding" zou het interessant kunnen zijn. Alleen San Francisco is een stad die zich prima op eigen gelegenheid laat ontdekken. Wat gaat er nou boven een ritje met de Cable Car? De enige wereldstad waar zulke trammetjes nog rijden. Koop je een Muni dagkaart, dan kan je daarnaast nog van alle andere bussen, trolleybussen, trams, historische trams en metro's gebruik maken. Als je vast vooraf een beetje bedenkt wat je wilt gaan doen, dan kan je daarna hier opzoeken hoe je er heen reist met openbaar vervoer: www.sfmta.com
#41 - 27-01-2008, 16:12 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2008, 23:32 uur door Bakvet »

USofA

Gewoon zelf een tour verzinnen. Zie je juist de dingen die jij wilt zien. Met zo'n gemaakt tour van zo'n reis organisatie zijn er misschien toch dingen die je liever had willen overslaan.
#42 - 11-02-2008, 11:03 uur

Yessica

Wat is nu eigenlijk het beste?

Een ticket kopen voor een dubbeldekker tourbus om zo een gedeelte van SF hop on hop off te kunnen zien.
Of dagtickets voor het openbaar vervoer?

De eerste keer heb ik ook zo'n dubbeldekker tourbus gedaan. De tweede keer heb ik alles met openbaar vervoer gedaan en toen kwam ik erachter dat ik de eerste keer wel ontzettend veel gemist had!

Ik zou nooit meer iemand aanraden zo'n tour te boeken. De gratis info die je krijgt bij alle kiosks waar ze ov kaarten verkopen zijn heel nuttig, je mist niets en je ziet alles. Daar komt bij dat het vele malen voordeliger is. En geloof me, hangen aan een cablecar is ontelbaar veel leuker dan in een airconditioned bus naar het afraffelende verhaal van een tourguide zitten te luisteren, voorbijrijdend aan juist al die dingen die mooi waren om een foto van te maken....
#43 - 11-02-2008, 11:32 uur



Racerke

Ondertussen ben ik volledig overtuigd en ga ik zelf overal naartoe gaan.

Nog even drie zaken waar ik mee zit ...

1 Mijn huurauto drop ik aan O Farrel Street bij Alamo. Waar is dan dichtbij een goed hotel? (goedkoop is altijd tof maar Hotwire/priceline-tips geven mag natuurlijk ook)

2 Alcatraz, 11/5, doe ik één van de dagtrips of neem ik de nachttrip?

3 Mijn huurauto voor deel 2 van mijn reis moet ik oppikken aan de luchthaven. Ik neem dan best een ander hotel vermoed ik, dat ik zodoende niet volledig terug richting O Farrel street moet rijden. Ook voor hier iemand tips??
#44 - 19-02-2008, 12:25 uur

Yessica

1 Mijn huurauto drop ik aan O Farrel Street bij Alamo. Waar is dan dichtbij een goed hotel? (goedkoop is altijd tof maar Hotwire/priceline-tips geven mag natuurlijk ook)

Het Handelery zit om de hoek. Goed hotel, centraal gelegen, niet het goedkoopste, maar zeker niet het duurste zeker niet gezien de lokatie.

Citaat
2 Alcatraz, 11/5, doe ik één van de dagtrips of neem ik de nachttrip?

De nachttour is niet populair vanwege de kou! Het is echt ijzig koud 's avonds. Ik zou overdag gaan, ook vanwege het uitzicht op de stad.

Citaat
3 Mijn huurauto voor deel 2 van mijn reis moet ik oppikken aan de luchthaven. Ik neem dan best een ander hotel vermoed ik, dat ik zodoende niet volledig terug richting O Farrel street moet rijden. Ook voor hier iemand tips??

Hoe bedoel je precies? Waarom ophalen bij de luchthaven? SFO heeft goede luchthavenhotels hoor, ik zou gaan voor de Best Western Grosvenor. Ik heb ook ooit eens een ander goedkoop hotel gehad, maar dat stonk naar een ouwe zolder, muffig beddengoed, geen geluidsdichte ramen, je moest bovendien een halve kilometer lopen met je koffer om bij de kamer te kopen en het Grosvenor is goed, niet duur, geluidsarm met zeer nette kamers.
#45 - 19-02-2008, 12:54 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15