Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco

Discussie gestart

Wop


Nelleke

Waarom weet ik niet, maar San Francisco heb ik in mijn hart gesloten. Het is zo'n leuke stad! Groot maar toch ook weer knus... veel te zien, te doen, mooie Victoriaanse huizen.... ik heb de helft nog niet gezien, maar om de een of andere reden voelde ik me er gelijk thuis.

Als je gaat, sla dan Alcatraz niet over. Misschien te touristisch voor sommigen, maar ik heb nog nooit zo met kippenvel gezeten als daar. De perfectie van de Amerikanen door een rondleiding aan te bieden waarbij je met een walkman op zelf alles kunt ontdekken is zooo goed. Op een gegeven moment kwam je in de eetzaal en moest je daar gaan zitten op 1 van de bankjes aan een eettafel. En dan moet je je ogen dicht doen en dan laten ze je de geluiden horen die de gevangenen hoorden als ze daar zaten te eten. De andere gevangenen, het leven in de stad verderop... je hoorde het allemaal door die walkman... het gaf me zo'n eng idee maar ook ook juist weer zo apart omdat het net lijkt alsof je er echt zit in de tijd dat het nog een gevangenis was. Ik vond het zeer zeker de moeite waard. Wie weet zijn er dingen veranderd want ik ben er natuurlijk 10 jaar geleden geweest, maar ik ga er aankomend jaar weer naartoe terug.

Nou heb ik wat met gevangenissen (nee, niet gezeten  ;D , het intrigeert me, dus wie weet is het voor anderen niet zo heftig).
#2 - 31-12-2005, 13:14 uur

Lena

Hallo Nelleke


Moet je die kaartjes voor Alcatraz op voorhand kopen of kan je er gemakkelijk de dag zelf aangeraken. Hoeveel kosten ze ongeveer?
Die rondleiding moet inderdaad wel indrukwekkend zijn. Hoelang duurt die?


Ik ben nog nooit naar San Francisco geweest, maar moet toegeven: de stad spreekt tot mijn verbeelding, misschien nog meer dan Las Vegas.
Als kind keek ik altijd naar Full house, en nu wil ik kost wat kost naar die gekende huisjes, typisch voor San Francisco, die ze steeds in de statics van Full house toonden. De naam ontsnapt me nu, maar ze liggen aan een groot plein.

San Francisco wordt toch ook door de Amerikanen zelf gezien als their sweetheart, of vergis ik me daarin?

Groetjes

Lena
#3 - 01-01-2006, 14:26 uur



Kinneret

Alamo square is de naam. ;)



Ik ben zelf ook 2 jaar geleden in San fransisco geweest en vond het ook een erg mooie stad.
#4 - 01-01-2006, 15:13 uur

Nelleke

Hoi Lena, wij hebben toen (praat dus wel over 10 jaar geleden) de kaartjes een dag vantevoren gekocht, maar dat was omdat we bij ons hotel toen een rondtocht gingen maken en aan het eind zat daar Alcatraz bij.... Ik hoor wel van mensen dat het er erg druk kan zijn en dat je een paar dagen vantevoren beter kaartjes voor kunt hebben, maar dat zal ook wel weer afhangen van het hoogseizoen.

Hoe land de rondleiding duurt... jemig... dan moet ik diep graven... je kon um in ieder geval zo lang maken als je zelf wilde, als je maar zorgde dat je de laatste boot terug had... als we ergens langer wilde kijken dan zette je gewoon die walkman uit en ging daarna weer verder. Ik denk dat het een half uur tot drie kwartier was als je gewoon de walkman aan zou laten en niet af zou wijken van de route. Maar dat is wie weet wel allemaal veranderd nu.

Wat de stad betreft, ik hoor van de meeste mensen die in Amerika zijn geweest dat ze San Francisco 1 van de leukste steden vinden, maar oke, da's mijn omgeving... misschien zijn er wel andere meningen over.

Groetjes,
Nelleke
#5 - 03-01-2006, 14:35 uur

MiamiHeat

Das inderdaad wel leuk.............ik vond Alcatraz dus echt niet de moeite waard. Hoop geld om niets.............toen ik mijn vrouw meenam naar SF hebben we de veerboot gepakt naar Sausolito. Kost geloof ik 5 dollar voor een retour en je komt vlak langs Alcatraz............handig om alsnog de foto's te nemen.

Sausolito is echt een leuk dorp aan de baai met vele leuke winkeltjes en mocht je van muziek houden.............in dit dorp bevind zich de opname studio waar het legandarische Album van Fleetwood Mac genaamd Rumours is opgenomen.

Opgenomen in The Plant Recording Studios http://www.yelp.com/biz/4vDqUkfevx8UplU_sjd5lg, zelf ben ik er 8 jaar geleden geweest en werden er tours gedaan. Nu weet ik niet of dat nog kan (de link zegt van wel).............het heeft echt iets magisch. Kijk voor meer info op http://www.plantstudios.com/

Hierbij ook nog een linkie naar Saosolito http://hugo.losgaan.nl/usa37.htm

HAve Fun  ;D
#6 - 03-01-2006, 14:56 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2006, 14:58 uur door The Grove »

XcIsIoN

Toen ik de titel las werd ik weer week van binnen.   :'(

5 Jaar geleden heb ik 4 dagen in San Francisco door gebracht. Golden Gate is nog steeds mijn favoriet. Voor als je over de brug heen gaat 's ochtends en in de bergen gaat zitten. En vervolgens kijken hoe de mist langzaam door de zon wordt verdreven uit de baai.
Als ik over 1,5 jaar weer in amerika ben ga ik zeker weten weer een paar dagen cruizen door San Francisco
#7 - 03-01-2006, 15:13 uur

Vegas

Helemaal mee eens.
SF is (na Vegas) mijn favorite stad in amerika.
Je voelt je er erg op je gemak en er is veel te zien.
#8 - 10-01-2006, 19:53 uur

aliencook

ff eeen respons voor Lena

Kaartjes voor de gevangenis MOET je van te voren reserveren af gelopen zomer in SF geweest was de wachttijd drie dagen!!!! Drie dagen dat kan je plenning behoorlijk verstoren! http://www.nps.gov/alcatraz/ Als je naar die site gaat dan moet je even naar more info en dan kun je van te voren je kaartjes boeken! Is een aanrader zker als je een strake planning hebt.
#9 - 13-01-2006, 09:08 uur

Lena

ff eeen respons voor Lena

Kaartjes voor de gevangenis MOET je van te voren reserveren af gelopen zomer in SF geweest was de wachttijd drie dagen!!!! Drie dagen dat kan je plenning behoorlijk verstoren! http://www.nps.gov/alcatraz/ Als je naar die site gaat dan moet je even naar more info en dan kun je van te voren je kaartjes boeken! Is een aanrader zker als je een strake planning hebt.

thanx voor de info!!!  :)
#10 - 14-01-2006, 10:13 uur



marby

.....toen ik mijn vrouw meenam naar SF hebben we de veerboot gepakt naar Sausolito. Kost geloof ik 5 dollar voor een retour en je komt vlak langs Alcatraz............handig om alsnog de foto's te nemen.


Als je dan toch met de veerpont gaat, kun je ook leuk naar Angel Island en Tiburon gaan met de Angel Island Ferry http://www.angelislandferry.com/. Veel dezelfde soort winkeltjes als Sausalito, maar niet zo touristisch en druk en je kunt daar zalig bij Sam's Cafe (http://www.samscafe.com/tiburon.html) naast de veerpont op het  terras eten.

Als je dan toch liever naar Sausalito wilt gaan, loop dan op Bridgeway naar het noorden. Kijk even rond in Caledonia Street en eet bij Margaritaville op het terras buiten. Niet zo druk als bij de tenten rond de ferry building, en erg lekker Mexicaans (family style, dus niet formeel) eten. Als je wilt ontbijten, dan kan ik Fred's op 1917 Bridgeway aanbevelen. Decadent lekker.

Margaret


Margaret
#11 - 15-01-2006, 03:55 uur

Jur

San Fran, nu 2 keer geweest! En straks een jaar heen :D 2006-10
#12 - 08-03-2006, 21:03 uur

Yessica

In 2004 was ik wat met mijn vriendin op de bonnefooi aan het rondwandelen in SF, toen de straat ineens ophield vanwege een grote berg, rots, ravijn, whatever. Je kon wel met een trap naar boven. Dat deden we en dat was zo geweldig! Dit zijn de Greenwich steps en de Filbert steps en ze komen uit bij Coit Tower (die toren zie je ook in die prachtige stuiterballenreclame). De trapjes komen langs piepkleine steegjes en huisjes met prachtig aangelegde tuinen. Om hier te wonen, daar zou ik een moord voor doen!

Eenmaal boven aangekomen bij Coit Tower heb je een prachtig uitzicht over de stad. Niet alleen Bay Bridge, The Golden Gate en Alcatraz zijn goed te zien, wat vooral leuk is is het stratenplan. Al die kaarsrechte straten en dan in de verte ineens een gekke kronkel: Lombard Street.

Echt, je moet dit doen! Ik was gelijk verliefd op Napier lane; een steegje, straatje wat niet meer is dan een houten veranda, maar zo lief en schattig. Not to be missed!

Zie ook: http://www.mistersf.com/high/index.html?highfilbert.htm
#13 - 21-03-2006, 09:35 uur



bertus

september 2005 Ben ik daar met m'n vriendin ook op de bonnefooi terecht gekomen, en ik deel je enthousiastme voledig.
En wat betreft het wonen daar . Dat worden dan 2 moorden


In 2004 was ik wat met mijn vriendin op de bonnefooi aan het rondwandelen in SF, toen de straat ineens ophield vanwege een grote berg, rots, ravijn, whatever. Je kon wel met een trap naar boven. Dat deden we en dat was zo geweldig! Dit zijn de Greenwich steps en de Filbert steps en ze komen uit bij Coit Tower (die toren zie je ook in die prachtige stuiterballenreclame). De trapjes komen langs piepkleine steegjes en huisjes met prachtig aangelegde tuinen. Om hier te wonen, daar zou ik een moord voor doen!

Eenmaal boven aangekomen bij Coit Tower heb je een prachtig uitzicht over de stad. Niet alleen Bay Bridge, The Golden Gate en Alcatraz zijn goed te zien, wat vooral leuk is is het stratenplan. Al die kaarsrechte straten en dan in de verte ineens een gekke kronkel: Lombard Street.

Echt, je moet dit doen! Ik was gelijk verliefd op Napier lane; een steegje, straatje wat niet meer is dan een houten veranda, maar zo lief en schattig. Not to be missed!

Zie ook: http://www.mistersf.com/high/index.html?highfilbert.htm
Citaat
#14 - 22-03-2006, 11:17 uur

Bart Benz

Super stad!

Alleen dat eenrichtingsverkeer is wel even wennen  ???
Vooral als je een straat in rijdt en er komen ineens 3 banen verkeer op je af...

Verder vond ik Alcatraz geweldig om een keer te zien.
#15 - 02-04-2006, 18:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15