Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechte ervaring douane / customs?

Discussie gestart

visuar

Citaat
If you are one of the very few travelers selected for a search, you will be treated in a courteous, professional, and dignified manner. If you are searched and you believe that you were not treated in such a manner, or if you have any concerns about the search for any reason whatsoever, we want to hear from you. For contact information, please see the section on Customer Service Programs.
(bron US customs site)

Ga dan naar: http://www.customs.gov/xp/cgov/travel/customerservice/handle_complaints.xml
#1 - 11-01-2005, 11:15 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

heivalido

Ik heb tot nu toe nog geen reden tot klagen gehad, en ik word er telkens weer uit gepikt voor controlle. Maar ik waardeer dat alleen maar, alles over ten goede van de veiligheid, van mij krijgen ze alle medewerking.
#2 - 13-02-2005, 00:06 uur

Makki

Sedert de beruchte 11 september heb ik reeds tientallen vluchten gehad naar de US en (tot op heden) werd ik steeds correct en beleefd behandeld door de veiligheidsdiensten.

Ik ben het helemaal eens met Heivalido dat het tenslotte om onze veiligheid gaat. Ook ik verleen ten volle mijn medewerking.
#3 - 13-02-2005, 10:46 uur

B-man

Meestal zijn ze idd heel vriendelijk en willen ze alleen even in je koffer/toilettas kijken. Ik ben er vaak uitgepikt maar heb niets te klagen. In Nederland beginnen ze je al vragen te stellen bij het inchecken zoals waar je heengaat, naar wie, waarom, waar je vandaan komt etc, of je zelf je tas hebt ingepakt etc. Soms testen ze je, mij vroegen ze eerst hoe ik daar was gekomen "met de auto" en dan een minuut later vragen ze: "waar heb je je bagage in de trein gezet?".

In de VS zelf vragen ze vaak hetzelfde: heb je iets aan te geven, wat kom je doen, wat voor werk doe je, hoe lang blijf je, etc. De ene beamte doet wat intimiderender dan de ander om te kijken of je niet te nerveus bent.

B-man
#4 - 14-07-2005, 17:40 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

dordtboy

Ik heb nog geen enkele keren problemen gehad met de douane.
alleen bij de afhandeling van bagage waren ze beetje zeikerig
#5 - 22-07-2005, 22:53 uur

Chiefram

Wij zijn een keer (maar dat was nog voor 9/11) op Schiphol eruit gepikt en met de koffers naar een apart kamertje gesloosd door drie mensen, waarvan er twee met geweer.

Ze hadden iets verdachts gezien in een van de koffers en men wilde graag de inhoud van de koffer bekijken. Het was niet leuk, twee bewapende mannen die met je meelopen.

In dat kamertje werden we eerst aan een vragenvuur onderworpen. Wel 10 keer dezelfde vragen werden er gesteld, met name over wie de koffers hadden ingepakt en wie er bij had kunnen komen om er iets mee te doen. Wij begrepen er niets van.

Daarna werd netjes gevraagd of ze de koffer mochten openen, want ze hadden iets verdachts ontdekt: onze opgevouwen reisstrijkijzer die ook op 110V werken kon van het merk Philips!!!

De persoon die de koffer had bekeken toen deze werden gescanned kreeg behoorlijk op zijn donder in ons bij zijn. Men verontschuldigde zich met diepe schaamte. Dit had nooit mogen gebeuren op deze manier, zeiden ze...

Nou ja, liever dit dan dat ze niets gezien hadden en het was wel iets 'verdachts'...

Ondanks je je te kijk voelt staan, heb ik alle begrip voor deze situatie en kan het alleen maar toe juigen. Wij hebben niets te verbergen, ze mogen alles doorzoeken.
#6 - 23-07-2005, 03:55 uur

pzuidema

Ik heb tot nu toe nog geen echt negatieve ervaringen gehad bij customs. Zelfs bij het inleveren van mijn permanent visa, waarbij ik dus keurig op de kamer van Homeland Security moest wachten op Newark Airport werd ik keurig behandeld. Niet altijd met een glimlach, maar zeker geen reden tot klagen.  Wat wel echt een tip is, is vriendelijk en beleefd te blijven, ook als je een hele lange en moeilijke vlucht hebt gehad, of dat je het wachten in de rij voor de paspoort controle helemaal zat bent. Dan gaat het vlug en gemakkelijk.

Wat, naar wat in November bij ons bleek, is dat alles nog makkelijker is als je voor $5 op het vliegtuig gebruik maakt van een bagage-hulp. Dit zijn de mensen die rondlopen in uniform bij de bagagebanden. Vaak kun je ze nauwelijks verstaan, maar ze rijden je met al je koffers direct langs alle rijen van mensen en zo met gezwaai naar de customs toe naar buiten. Scheelde ons zeker een 15 minuten en werd ons aan geraden door Homeland Security. Ik weet niet of het altijd natuurlijk zo makkelijk gaat, maar het is het proberen waard (vooral nu het huren van een eigen trolley daar ook al $3 is).
#7 - 28-07-2006, 18:29 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

MiamiHeat

Nog nooit problemen gehad............ik heb meer last van onze NL douane dan van US Customs
#8 - 28-07-2006, 19:05 uur

GoGriz

Op mijn laatste bezoek naar Belgie werd ik er ook 3 keer uitgepikt (Missoula en 2x Salt Lake City).. ze gaan dan echt door elk klein detail van je tassen en vegen een soort watjes over alles om te zien of er geen nitro te bespeuren valt.  Duurt altijd wel minstens 15 minuten maar ze waren altijd heel vriendelijk en beleefd. 
#9 - 28-07-2006, 23:14 uur

ceetje

Afeglopen keer vergat de man om mijn vingerafdrukken en foto te nemen... heb maar even gevraagd of hij de mijne echt niet wilde. Ja dat wilde hij toch wel. Verder: altijd aardige mensen die meestal ook nog kunnen lachen. Alleen de dame van de Canadeze douane ging in de auto kijken en een beetje contoleren terwijl de enige plek waar je naar toe kunt het amerikaanse plaatsje Hyder is en iedereen gaat daar heen voor de Fish Creek waar je vissen beren kan zien als je de weg doorrijdt kom je weer in Canada en verder kan je niet. Ach het kind wilde waarschijnlijk iets van haar baantje maken.
#10 - 18-08-2006, 20:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15