Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechts/beste luchthavens?

Discussie gestart

Chiefram

Ik ben er 1 keer geweest, bijna 20 jaar geleden en kan er nog heel duidelijk beelden bij naar boven halen. Ik vond het er niet leuk, een bedompte sfeer, beetje creapy zeg maar en erg veel bedelaars en...

Niet iets voor mij persoonlijk om nog een keer naar terug te gaan. Misschien is het in de loop van de jaren veranderd hoor, dan heb ik niets gezegd, maar is is wel mijn ervaring.
#16 - 17-10-2004, 21:58 uur

Jez

In LA staan tegenwoordig waarschuwingen dat grapjes over terrosisme NIET op prijs worden gesteld; je kan dan meteen je spullen pakken en omdraaien! Is ook wel voor te stellen; als elke vliegtuigklant met hetzelfde terrorisme-grapje aankomt.........
#17 - 27-10-2004, 21:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Schoenentip: draag slippers of instappers ofzo. Ga er maar vanuit dat elke veterschoen of schoenen met ander metaal erin/erop (gespen e.d) uit moeten.
#18 - 27-10-2004, 21:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Ik draag altijd bewust een riem en stalen neusen, dan kan ik de schuld van al die piepjes altijd geven aan mijn schoeisel en mijn riem  ;D ;D ;D Ik heb er geen probleem mee dat mijn schoenen uit moeten, alle omstanders in een straal van 100 meter daarintegen des te meer.  :P
#19 - 30-10-2004, 11:07 uur

Frank S

Dit jaar viel het wel mee, maar in 2002 en 2003 stonden de metaaldetectoren op Dulles en MCO dermate scherp afgesteld, dat ze reageerden op de stalen plaat in mijn enkel... Pas als ik mijn operatie-litteken kon laten zien was het goed.

(Ben ik blij dat ik niet op nog lastiger plaatsen geopereerd ben...)
#20 - 01-11-2004, 11:16 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Ja, da's grappig; de poortjes merken mijn man's stalen borstkas niet op, maar dat ding dat ze langs je lijf halen om te scannen (hoe heet dat ding eigenlijk?), gaat er wel op af. "Gelukkig" is zijn litteken duidelijk aanwezig.......
#21 - 01-11-2004, 22:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

michelle1985

Ik heb afgelopen zomer een tussenstop gemaakt in Philedelphia, ik vond het wel een goed overzichtelijk vliegveld, enige nadeel voor mij was dat je nergens mag roken >:( , maar ja, dat is in Amerika op veel vliegvelden zo.
#22 - 21-11-2004, 17:42 uur

heivalido

Ik heb afgelopen zomer een tussenstop gemaakt in Philedelphia, ik vond het wel een goed overzichtelijk vliegveld, enige nadeel voor mij was dat je nergens mag roken >:( , maar ja, dat is in Amerika op veel vliegvelden zo.

En als je er dan al mag roken, dan mag dit alleen in zo'n smerig koud ongeventileerd hok waar je na 2 stappen binnen al bewusteloos neervalt  ;D
#23 - 21-11-2004, 20:45 uur

Bakvet

In Chicago heb je niet van die rook-hokjes, je mag op een soort balkons in de buitenlucht staan. Het lijkt me een stuk aangenamer, zeker als het niet vriest of sneeuwt. ::)
#24 - 22-11-2004, 00:11 uur

Jez

Dat is in LA ook, lekker op het balkonnetje. En daar vriest het niet of nauwelijks  ;D
#25 - 23-11-2004, 23:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

gary787

Ik heb afgelopen zomer een tussenstop gemaakt in Philedelphia, ik vond het wel een goed overzichtelijk vliegveld, enige nadeel voor mij was dat je nergens mag roken >:( , maar ja, dat is in Amerika op veel vliegvelden zo.
De laatste keer dat ik in Philadelphia overstapte mocht je roken in bepaalde kroegen. Stuk beter dan die bedompte "smoking lounges" die je op andere vliegvelden hebt..
#26 - 02-01-2005, 20:35 uur

renellen2001

Beste ervaringen ( 2 x)  is luchthaven Newark: binnen een half uur buiten. Geen rijen voor de douane, goed georganiseerd ( zoals alles trouwens in Amerika, kunnen ze hier nog wat van leren).  Elke terminal is goed te bereiken met de monotrain ( of zoiets).  ;D

#27 - 08-01-2005, 16:14 uur

Jackiebean

Ik ben maar op 2 luchthavens geweest in Amerika, St. Paul en Salt Lake City. Bij St. Paul kwam ik aan en moest ik overstappen naar Salt Lake City.
Ik heb de man bij de douane lief aangekeken met mn puppydog eyes en ik heb geen problemen gehad. Ik dacht namelijk dat ik wel problemen zou krijgen met mij midden oosterse achternaam, maar ik heb totaal geen problemen gehad!
Waar ik dus later achterkwam, was dat het een pokke-end lopen was naar mijn gate (23 als ik het goed heb), toen bleek dus dat er een tram was die je naar je gate bracht omdat St.Paul een MEGA vliegveld heeft... Maarja, het is best verfrissend om effe dat stukje te lopen na een vlucht van uhm.. 8 uur? Dus het was toch niet zo erg. Maar op de terugweg heb ik wel lekker de tram genomen  ;D
Op Salt Lake City heb ik ook geen problemen gehad, het is een lekker vliegveldje.
Wat ik alleen wel minder vond was dat er geen starbucks, of een andere plek was waar je effe wat kon gaan eten of drinken voordat je voorbij de douane moest.. Ik moest gelijk al afscheid nemen..  :-[ :'(
#28 - 09-01-2005, 00:13 uur

Yartac

typisch is ook het verschil of je met een intenationale vlucht of met een binnenlandse vlucht aankomt, Internationaal wordt je van top tot teen gecontrolleert op wapens en dergelijke, Uit een binnenlandse vlucht stap je (in Tampa) je kist uit, loop je naar de koffers, en loop je zo naar buiten. Niks geen controlle, de uitgang van de arrival gate zit gelijk aan de aankomsthal voor de koffers.
Miami was inderdaad erg langzaam met de incheck. En Engels spraken de meeste medewerkers daar ook niet, Spaans is daar echt de voertaal.

Volledig mee eens, ik ben 2 keer via ATL (Hartsfield international airport, Atlanta, Georgia) het land in gekomen, een andere keer via Washington Dulles... Via Washington kon ik op ATL zohet vliegveld uitlopen... nou, via ATL het land in komen is wel anders! Dat duurt je uren, je raakt volledig verdwaalt! Enorme rijen bij de douane, je moet je koffers oppikken, laten controleren, weer opladen en later weer oppikken... zeer chaotisch!

Mijn moeder spreekt nauwelijks Engels en vloog direct met KLM naar Atlanta... god, die heeft zoveel problemen gehad... ze had een nagelschaartje in haar handbagage... en pas op ATL vonden ze dat in haar tas! Al die tijd op het vliegtuig had ze dat ding al! Ze hebben haar echt als een crimineel behandeld... tas in beslag genomen (met al haar medicijnen erin!) en in de computer gezet als gevaar voor de veiligheid... op haar terug vlucht is ze meerdere keren uit de rij gepikt, onderzocht, ondevraagt.. om 1 rottig schaartje! Absoluut rottige service... niet de eerste keer dat ze dat soort dingen uithalen.

Rare Amerikanen ;) (ik ben er met eentje getrouwd, ik kan 't weten)
#29 - 09-01-2005, 00:24 uur
« Laatst bewerkt op: 09-01-2005, 00:28 uur door Yartac »

gary787

Volledig mee eens, ik ben 2 keer via ATL (Hartsfield international airport, Atlanta, Georgia) het land in gekomen, een andere keer via Washington Dulles... Via Washington kon ik op ATL zohet vliegveld uitlopen... nou, via ATL het land in komen is wel anders! Dat duurt je uren, je raakt volledig verdwaalt! Enorme rijen bij de douane, je moet je koffers oppikken, laten controleren, weer opladen en later weer oppikken... zeer chaotisch!
De laatste keer dat ik weer binnenkwam ( 10 dagen geleden ) was ook in Atlanta. De formaliteiten gingen redelijk snel.
Immigratie - zo doorlopen ( toch handig zo'n greencard  ;D ) en ook bij de douane ging het op rolletjes. Koffer weer inchecken en daar kreeg ik direct de gate te horen.
Alleen had ik pech omdat het vliegtuig niet wilde starten.. Dus iedereen er weer uit.. Na bijna twee uur sleutelen hadden ze de kist in orde en kon ik door naar huis.

Alleen die smoking lounges in Atlanta.. Jee, als ik daar elke dag heen zou moeten om een peuk op te steken, zou ik snel van het roken af zijn..
#30 - 09-01-2005, 14:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15