Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Spoed: niet rechtstreeks Amsterdam -> LA?

Discussie gestart

visuar

Ik word net gebeld door de aanbieder van mijn vlucht dat (wat ik dacht dat een rechtstreekse vlucht was) mijn vlucht dus niet rechtstreeks is van A'dam naar LA (vliegtuig wissel in Washington). Volgens de persoon aan de telefoon is dit uberhaupt niet mogelijk? Oftewel niemand vliegt rechtstreeks van A'dam naar LA?

Weet iemand of dit waar is?

Een snelle reactie zou mooi zijn aangezien hij mij terug belt over 30 minuten...
#1 - 08-08-2005, 20:57 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 20:58 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Rob, vind je het erg als ik er geen hout van snap, wat je net schreef?

Als je rechtstreeks van Amsterdam naar LA wilt, zul je met KLM moeten vliegen.

Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen maken een tussenstop in hun "hometown". Met United is dit meestal Washington. Hier moet je dan overstappen op de volgende vlucht naar LA. Je moet hier ook door de douane en zelf je bagage zelf "overladen".
#2 - 08-08-2005, 21:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Grrr, ik dacht dus dat dit een rechtstreekse vlucht was. KLM is nogal wat duurder... keuzes keuzes. Het komt er dus op neer dat de website aangaf dat het een rechtstreekse vlucht was en dat dus niet zo blijkt te zijn. Ik had niet zoveel zin in overstappen en wachten (en met "zelf" je bagage overzetten klinkt het nog minder aantrekkelijk)

Thanks voor je antwoord!
#3 - 08-08-2005, 21:14 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

visuar

Ik zit er aan te denken om dan maar met Delta te gaan vliegen. Dat scheelt toch weer dik 200 euro.
#4 - 08-08-2005, 21:20 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Mississippi

Grrr, ik dacht dus dat dit een rechtstreekse vlucht was. KLM is nogal wat duurder... keuzes keuzes. Het komt er dus op neer dat de website aangaf dat het een rechtstreekse vlucht was en dat dus niet zo blijkt te zijn. Ik had niet zoveel zin in overstappen en wachten (en met "zelf" je bagage overzetten klinkt het nog minder aantrekkelijk)

Thanks voor je antwoord!

Op zich valt een overstap best mee. Kan je je benen even strekken. Dat bagage overzetten stelt niet zoveel voor. Ik vind een overstap alleen een probleem als je daardoor laat (in het donker) aankomt op je bestemming. Het tijdverlies van overstappen in de VS valt nog mee omdat je in die tijd door de Immigratie en Douane gaat. Kan be bij aankomst in LA direct je koffer ophalen en je bent klaar ! Bij een directe vlucht ben je die immigratietijd toch ook kwijt.  ;)




#5 - 08-08-2005, 21:25 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 21:27 uur door Mississippi »

Jez

Ik vind overstappen ook niet erg. Heb je tenminste even een verzetje. En, ik weet niet hoe het nu is, 3 jaar geleden hebben we met KLM gevlogen, 14 kange uren, en ik vond het een drama. Krap, ongemakkelijk, je nek verrekken als je een filmpje wilt kijken. De stoelformatie van 3-4-3 vin'k ook niet zo; 2-3-2 vond ik veel fijner.  Vorig jaar met Continental was dan ook een stuk prettiger! Dit jaar vliegen we met United en ik hoop hetzelfde te krijgen als bij Continental.
#6 - 08-08-2005, 21:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Ik heb het in ieder geval geannuleerd (vergeet mijn reactie in het andere onderwerp dus even Jez). Even en nachtje slapen en dan denk ik dat ik morgen maar de Delta vlucht boek tenzij iemand mij daar uit gaat praten ;)

Op zich is de Delta vlucht ook ietsjes fijner aangezien ik dan iets minder vroeg hoef op te staan in LA op de terug weg.

In ieder geval erg bedankt voor de reacties! Ben weer iets rustiger nu ;D
#7 - 08-08-2005, 21:41 uur
« Laatst bewerkt op: 08-08-2005, 21:42 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

Maar met Delta moet je dan toch ook overstappen? Persoonlijk vind ik dat de KL601/602 erg gunstige vertrek- en aankomsttijden heeft, maar vanwege de prijs valt hij bij mij meestal af.

Met United probeer ik altijd over Chicago naar LA te gaan. Dat is gunstiger dan via Washington, vooral op de terugweg. Ik zorg er wel voor dat ik terug een van de beide vluchten die om 10 uur vertrekken uit LA neem. Niet de vlucht die om 11 uur vertrekt, waar websites standaard vaak mee komen, want dan heb je amper drie kwartier overstaptijd. Dat is niet genoeg.
#8 - 08-08-2005, 22:01 uur

Jez

Had je dat niet eerder kunnen zeggen??? 3 x raden welke terugvlucht wij hebben..........  :-\

Heen vliegen we via Washington, omdat we daar een stop-over maken, terug via Chicago. Inderdaad, die van 11 uur.
#9 - 08-08-2005, 22:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

De reden dat ik United had was omdat ik dacht dat die dus rechtstreeks ging. Nu kan ik 200 euro besparen om met Delta te gaan. Dus dan vind ik dat interessanter (in beide gevallen moet ik overstappen).

Bij de Delta vlucht heb ik op de heenreis dan een over stap tijd van 2 uur en 5 minuten en op de terug reis 1 uur en 31 minuten. Moet te doen zijn?
#10 - 08-08-2005, 22:58 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

Die tijden lijken me echt ideaal, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Op de heenreis heb je iets meer speling nodig, want je moet je bagage ophalen en weer afgeven, door de douane enz. Dan heb je nog wat tijd over om je benen te strekken en rond te kijken op de luchthaven.

In principe is drie kwartier nog net genoeg om van het roken af te komen. Maar stel dat je eerste vliegtuig een half uur te laat vertrekt. Normaal halen ze dat wel weer in onderweg, maar je zit toch de hele vlucht op je horloge te kijken.
#11 - 08-08-2005, 23:24 uur

Ebelix

De reden dat ik United had was omdat ik dacht dat die dus rechtstreeks ging. Nu kan ik 200 euro besparen om met Delta te gaan. Dus dan vind ik dat interessanter (in beide gevallen moet ik overstappen).

Bij de Delta vlucht heb ik op de heenreis dan een over stap tijd van 2 uur en 5 minuten en op de terug reis 1 uur en 31 minuten. Moet te doen zijn?

Je moet ook eerst hier om advies vragen voordat je iets voor waar aanneemt  ;) ;D
#12 - 09-08-2005, 08:45 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2005, 08:46 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

visuar

Dat blijkt ja ;) Zo leer je elke dag weer wat he ;D Zo maar eens die Delta vlucht boeken.

Bedankt!!
#13 - 09-08-2005, 09:04 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

visuar

Net geboekt bij Delta. Hopelijk komt het allemaal goed ;D (zal wel, kreeg net een mailtje binnen dat ik betaald heb, jahoe)

Jez: ik zal zo het draadje met wanneer ik vlieg en met wie even updaten!
#14 - 09-08-2005, 13:44 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Ja hallo, ik had je al toegevoegd aan het overzicht  :-\ Dacht je dat ik verders niets te doen heb ofzo?! Je gaat maar lekker van 16 sept. t/m 11 okt. hoor!
 ;D ;D ;D ;D ;D
#15 - 10-08-2005, 00:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15