Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stratocruiser in een museum te bezichtigen?

Discussie gestart

Bakvet

Weet iemand of er een museum is waar je een Boeing Stratocruiser van binnen kunt bekijken?
#1 - 04-02-2007, 12:55 uur

pw.van.andel@hccne

ik denk alle vliegtuig musea in de USA nu wel gezien te hebben en kan me niet heugen ooit een Stratocruiser gezien te hebben. Soms is er een "open cockpit"dag (uiteraard voor de C97) maar ook dat is meestal een teleurstelling: soms staat er dan een trap waar je vanaf mag kijken Of alleen jeugd wordt toegelaten. Als ik dit zou willen zien, werd ik vrijwillger in zo'n museum of nog beter: restaureerder. Alle "open" vliegtuigen (of wat dan ook) worden leeggestolen. Je ziet in Seattle welke beveiligingen men tegenwoordig moet nemen (pexiglas etc) plus vrijwilligers als toezicht, voor je publiek kan toelaten.

MAAR verleden maand werden we aangenaam verrast toen we in Polk City,FL (vlak naast Orlando,FL) dwars door een B17 konden klauteren. Geheel opengemaakt voor het publiek. Er waren nog een aantal vliegtuigen gewoon "open" w.o. een Sunderland vliegboot.     
#2 - 04-02-2007, 13:52 uur

Bakvet

Dat zit er dus niet in helaas. Er blijken maar ongeveer 50 exemplaren van gebouwd te zijn heb ik inmiddels ontdekt. Ik heb er wel eens een soort vrachtvariant van gezien die nog gebruikt is door de NASA (in Tucson, Az) en ook in Tillamook, Or staat zo'n vrachtvariant. In Israel hebben ze een militaire versie in het museum. Maar een exemplaar uit de burgerluchtvaart is blijkbaar niet bewaard gebleven.

Het Air Museum op de luchthaven van Palm Springs bezit ook een B-17. Daar kon je onder begleiding van een gids doorheen, wat ik natuurlijk gedaan heb. Hoe vaak heb je oudere generaties niet over de "vliegende forten" horen vertellen? En hier stond er dan een, waar je zomaar in mocht! Hij was nog luchtwaardig ook. Leuk!
#3 - 04-02-2007, 20:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15