Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

terugvlucht via andere stad

Discussie gestart

Roel (venlo)

Wat zijn de kostenconsequenties als ik bv. op San Francisco aanvlieg en terug naar NL wil vanaf Los Angeles. Op de diverse vliegsites kan ik hier niks van terugvinden. Ik kan me voorstellen dat meer mensen hierin geïnteresseerd zijn? Je hoeft immers niet terug naar dezelfde stad na afloop van de een rondreis.
#1 - 19-04-2006, 15:15 uur

GoGriz


Ik denk dat je in jou geval 2 aparte tickets zal moeten boeken...
 en in dat geval: roundtrip vluchten zijn meestal een stuk goedkoper zijn dan one-way vluchten.. 
#2 - 19-04-2006, 15:25 uur

Mrjn

Wij hebben in 2004 een ticket geboekt met aankomst in Chicago en terug vanuit JFK. Was niet echt duurder. Maar we hebben dit gewoon via het reisburo geregeld. Sterker nog, mijn ticket dat gewoon naar en van Chicago ging, was duurder.
Maar volgens mij staat er op dit forum ook vanalles geschreven over stopovers op andere luchthavens, via die constructie kun je dus ook aankomen op het ene vliegveld en vertrekken van het andere. En als je de thuisbases van de luchtvaartmaatschappij neemt, scheelt het volgens mij nix in de prijs, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Wellicht dat in die draadjes ook iets meer over de kosten staat?
#3 - 19-04-2006, 15:37 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 15:45 uur door Mrjn »

Jill

je kan op vliegtuigticket-sites altijd voor "multiple destinations" kiezen. Ik vlieg meestal terug vanuit een andere stad dan dat ik heenvlieg!
#4 - 19-04-2006, 15:42 uur

ceetje

Bij Vliegtarieven.nl is het geen probleem om een andere vertrekplaats te kiezen dan je aankomstplaats. Ze waarschuwen je wel heel aardig dat je zelf voor vervoer over land moet zorgen. Komende kerstvakantie vliegen we op Miami en vertrekken we vanaf Orlando. Ik weet niet precies wat de extra kosten zijn, maar veel is het niet (anders waren we wel weer vanaf miami vertrokken  ;)
#5 - 19-04-2006, 18:36 uur

Hans B

Hallo Roel,
ik ben al diverse malen gevlogen naar plaats A en terug van plaats B. Het reisburo rekent 2 x de helft van elk retourtarief.
BV. naar S.F. = € 500 retour en naar L.A. is € 520 retour, dan betaal jij € 510.
Hans
#6 - 19-04-2006, 20:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Roel (venlo)

Citaat
Hallo Roel,
ik ben al diverse malen gevlogen naar plaats A en terug van plaats B. Het reisburo rekent 2 x de helft van elk retourtarief.
BV. naar S.F. = € 500 retour en naar L.A. is € 520 retour, dan betaal jij € 510.
Hans

Over welk reisburo heb je het dan? Of doen ze dat allemaal?
#7 - 20-04-2006, 07:51 uur

Jez

Dat is de algemene regel, ja. Kijk anders gewoon eens op de verschillende sites (www.waarheenwaarvoor.nl bijv.) voor de prijzen.
En het is geen enkel probleem om vanuit een andere stad terug te vliegen. In februari nog aangekomen in Miami en teruggevlogen vanuit Orlando.
#8 - 20-04-2006, 11:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Roel (venlo)

en hoe doe je het dan als je aankomt in San Francisco, wil vertrekken vanaf Las Vegas en dan op Florida wil vliegen (voor een afsluitende strandvakantie).
Moet ik dan 3 losse "enkele" tickets kopen of zijn er mogelijkheden voor een combinatievlucht? Waar in Florida maakt me niet zoveel uit.
#9 - 20-04-2006, 16:13 uur

Jez

Dan moet je even naar een reisburo  :D
Ik weet geen maatschappijen met een hub (=thuisbasis zeg maar) in Florida, dus een stop-over zal niet gaan. Note: een stop-over is een tussenstop maken in je overstapplaats. Bijv.: Ticket Amsterdam-Los Angeles met een overstap in Washington. Dan kun je in Washington een stop-over van een x-aantal dagen maken voordat je doorvliegt naar LA.

Ik zou gewoon eens informeren bij het reisburo; die kunnen je van alles voorrekenen.

Succes ;)
#10 - 20-04-2006, 16:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jill

en hoe doe je het dan als je aankomt in San Francisco, wil vertrekken vanaf Las Vegas en dan op Florida wil vliegen (voor een afsluitende strandvakantie).
Moet ik dan 3 losse "enkele" tickets kopen of zijn er mogelijkheden voor een combinatievlucht? Waar in Florida maakt me niet zoveel uit.

als je bijv. naar http://Www.continental.com gaat, heb je de optie "multiple destinations". Daar kan je zoveel lokaties invullen als je wil.
#11 - 20-04-2006, 18:41 uur

Ruud2004

Gewoon bij diverse reisbureaus offertes aanvragen en op het internet rondneuzen.  Dan komt er vast wel een mooi prijsje uit.
#12 - 20-04-2006, 19:59 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ebelix

De stopovers hoeven niet in de hubs van de maatschappijen zijn.  Ik heb wel eens een ticket geboekt Amsterdam New York (stopover) door naar San Fransico vervolgens van San Diego via Atlanta naar Amsterdam gevlogen. Ga naar een reisbureau of bel een van de maatschappijen om erachter te komen of wat jij wilt ook prijstechnisch leuk is.
#13 - 21-04-2006, 14:35 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Roel (venlo)

bedankt voor de info!
#14 - 21-04-2006, 14:40 uur

Jez

De stopovers hoeven niet in de hubs van de maatschappijen zijn. 

Okee, het is alleen dat voor zover ik weet een stopover in een hub van de mij. gratis is en dat je via een andere plaats meer moet betalen.
Hopelijk zoekt Roel het verder voor ons uit  ;)
#15 - 21-04-2006, 21:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15