Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tickets kopen met airmiles

Discussie gestart

Jez

Kan iemand uitleggen hoe het werkt als je tickets met airmiles koopt? Wij sparen airmiles bij United en we naderen de 50.000 miles. Dit zou al goed zijn voor een retourtje Amerika. Maar hoe werkt het dan precies? Heb je dan bijvoorbeeld stand-by tickets?
#1 - 16-11-2008, 11:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Coyote

Jez,

Op de site van United Airlines kun je tickets boeken via 'Book with miles'. Als je nu zoekt op tickets dan worden er geen prijzen genoemd maar mijlen. Kies voor 'Saver Award' ipv 'Standard Awards'. Bij Saver Awards vlieg je nl. voor minder mijlen naar Amerika. De voorwaarden van de Saver Award vind je hier, die van de Standard Award hier.

Wil je van een ander stad terugvliegen dan waar je aankomt dan kun je het beste even bellen met United. Zij regelen het dan voor je. Ik moest dat voor mijn vlucht voor volgend jaar ook doen. Online kun je alleen vluchten boeken waar de heen- en terugreis gelijk zijn. De kosten voor telefonische boeking bedragen USD 25. Boek je online dan betaal je alleen de Taxen.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.

Roland

#2 - 16-11-2008, 16:02 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Bakvet

Op 1 januari wijzigt er helaas het een en ander, bijvoorbeeld:

Een economy saver award van Europa naar de VS dat je na 1 januari 2009 boekt gaat omhoog van 50000 naar 55000 mijl.
Hawaii, dat altijd vanuit Europa erg gunstig lag qua 'mileage' gaat omhoog van 50000 naar 60000 mijl.
#3 - 16-11-2008, 19:23 uur

Coyote

Op 1 januari wijzigt er helaas het een en ander, bijvoorbeeld:

Een economy saver award van Europa naar de VS dat je na 1 januari 2009 boekt gaat omhoog van 50000 naar 55000 mijl.

Ik zie het nu ook in de charts staan. Had die nog niet bekeken. Eens te meer een reden om vóór 1 januari te boeken als je nu al genoeg (50.000) hebt. Je kunt overigens ook mijlen bijkopen. Als het om enkele duizenden gaat om aan de 55.000 te komen is dat in verhouding niet eens zo duur. Forumlid Karinita heeft dat ook gedaan zodat ze aan de 50.000 zat.

Roland
#4 - 16-11-2008, 19:37 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Bakvet

Ja, ik zat te twijfelen tussen $365 schenken aan het radiostation waar ik nu naar zit te luisteren (KCRW), waarvoor je als ruil 3000 mijl krijgt of die miles kopen bij United. Dat laatste kost maar 132 dollar. Of ik kan m'n 30.000 HHonors punten omzetten in 3000 UA miles. Maar daarmee gooi je 3 a 4 gratis overnachtingen weg in een Hampton Inn.
#5 - 16-11-2008, 19:55 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2008, 20:00 uur door Bakvet »

karinita

Ik heb er inderdaad voor gekozen om de 4000 mijl die ik nog te kort kwam te kopen.

Wij zijn gebonden aan het hoogseizoen en de tickets waren zo duur dat ik dat toch wel een goede deal vond.

We vliegen nu heen naar Seattle en terug vanuit Las Vegas met United voor € 96,- aan tax en $ 25,- bookingfee per persoon. Daarnaast nog ieder voor $ 164,- mijlen  bijgekocht. Anders zou het ticket zeker 1000 euro gekost hebben (met US Airways).

Ik heb net als Roland naar United in Amerika gebeld. Daar hebben ze eerst gekeken of de vluchten beschikbaar waren voor award miles. Deze vluchten zouden 72 uur vast gehouden worden. Meteen de 4000 mijl bijgekocht via de website. Deze waren na 48 uur bijgeschreven. Vervolgens weer naar United gebeld om de vluchten definitief vast te laten leggen.

Karin
#6 - 16-11-2008, 21:34 uur

Jez

Bedankt voor alle info. Nog wel 1 vraag: heb je voor 50.000 (straks dan 55.000) miles een gewoon ticket of een stand-by ticket?
#7 - 16-11-2008, 22:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Coyote

Je hebt daarvoor een gewoon ticket.

Ik heb zelfs mijn stoel, voor zowel de heen- als terugvlucht, al kunnen vastleggen. Via www.seatguru.com heb ik gekeken naar de betere plekken voor mijn vlucht. Op dit moment heb ik ook nog Economy Plus Acces, een extra service van United Airlines waarmee je verzekerd bent van een plaats in de Economy Plus klasse. Dit geldt voor jezelf en één medereiziger. Het is niet goedkoop, USD 349 per jaar, maar dan weet je zeker dat je een stuk comfortabeler zit dan in de gewone Economy klasse. Mijn abonnement loopt tot april 2009 maar ik houd dat nog een jaar aan. De Economy Plus Access geldt nl. ook voor binnenlandse vluchten. Hier zou je anders apart voor moeten betalen, net als voor de vlucht van Amsterdam naar Amerika (en vice versa). Voor het stuk van Amsterdam naar Amerika betaal je zo'n EUR 75, hoeveel dat voor de binnenlandse vlucht is weet ik niet.

Afgelopen zomer vlogen we met z'n tweeën naar Amerika en hebben we er ook gebruik van gemaakt. We hadden op alle vluchten met United Airlines een mooie plek in de Economy Plus klasse. Het laatste stuk, Londen - Amsterdam, vlogen we met BMI en op die vlucht geldt het niet.

Roland
#8 - 16-11-2008, 22:48 uur
« Laatst bewerkt op: 16-11-2008, 22:50 uur door Coyote »


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Jez

Thanks! We hebben nu nog niet genoeg miles, misschien na onze trip in april en anders in 2010. Mocht ik tzt hulp nodig hebben bij het boeken met airmiles, dan meld ik me.
#9 - 22-11-2008, 13:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15