Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tickets States - via eigen reisbureau of via Expedia.nl? Dringend hulp gevraagd!

Discussie gestart

danny debals

Heeft iemand (goeie/slechte) ervaringen met expedia.nl?

Ik merk dat voor dezelfde vlucht (12 Jul BRU naar Denver, terug 04 Aug), ik het volgende aanbod heb van ons reisbureau in Roeselare:
1. Prijs per volwassene: 883.12 €, Prijs kind 10 jaar: 714.12 €. Totaal dus 3363,48. Annulatieverzekering nog 4.5% erbij, dus totaal 3514.8 Euro.
2. En Expedia.nl dan: 2 volwassenen € 1.554,00, 2 kinderen (1 van 16, 1 van 10) € 1.216,00, Belastingen en toeslagen € 272,48, Reserveringskosten € 60,00. Totaal   € 3.102,48. Daarbij 100 Euro annuleringsverzekering, komt op 3202.48 Euro.

De prijzen van optie 1 waren geldig gisteren, die van optie 2 zopas berekend.
Dus blijkbaar voor zelfde item (met alle taxen included) een surplus van 312.3 Euro, of 10% duurder om via het reisbureau te gaan. En dan komen er misschien nog een 40 Euro dossierkosten bij!

De optie via ons reisbureau loopt tot donderdagochtend... dus wat zouden jullie ons aanraden?
 
#1 - 07-11-2006, 10:47 uur
Danny Debals

pyca

Welke maatschappij is je aangeboden?(  voor zover ik kan zien, gaan er geen directe vluchten van BRU- naar DEN).
Ik kom op de UA site uit op een totaal bedrag van:

Total Airfare Per Person (including taxes and charges):  EUR 873.58

Total Airfare (including taxes and charges):  EUR 2620.74
Penalty: NON-REFUND / CHANGE OF RES RESTRICTED / NONTRANS/END/UA/LH/SK ONLY


Dus ik zou sowieso daar ff kijken. www.united.com

(heb zelf trouwens ook bij UA geboekt, en komt tot nu toe nog steeds als goedkoopste uit de bus)
#2 - 07-11-2006, 11:18 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2006, 11:22 uur door pyca »
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


danny debals

Op 12 Juli kwam, bij Expedia.nl, SN BruAirlines (code share met American), als goedkooopste uit de bus.
En, daar ik frequentflyer card heb (heb er nog 35000 miles op staan), lijkt me dat het interessants om te nemen, vooral als die de goedkoopste zou zijn.

Ik keek zopas eens op  www.united.com, en daar bleek de prijs dan zo'n 1084 USD pp te zijn, incl taxes. Dus, in de veronderstelling dat dat dan 850 Euro is, en in de veronderstelling dat voor de jongste dat dan slechts 650 Euro zou zijn, komt dat toch op een 3200, dus prijzen blijken tss Expedia en ons reisbureau in te liggen!

#3 - 07-11-2006, 11:43 uur
Danny Debals

danny debals

En via de SN Brussels Airlines site, ligt de prijs er ook bijna exact ertussen: 855 all in voor volwassene, 686 voor kind. Annulatieverzekering slechts 96 Euro. Totaal dus 3347 Euro: 170 goedkoper dan reisbureau, toch nog 145 duurder dan Expedia. Het is wel absoluut duidelijk dat mijn frequentflyer geldt - dus in totaal zou dat dan op 5300 miles * 2 frequenflyermiles zijn p.p. Niet slecht.
En waar kan je eigenlijk beter zijn dan het rechtstreeks via de airline te boeken?
Raar wel dat expedia.nl daar nog onder kan gaan....
#4 - 07-11-2006, 12:00 uur
Danny Debals

pyca

 :sorry: Excuses, ik had te snel gelezen en over het hoofd gezien dat het om 2 volw + 2 kinderen gaat (had 2 volw + 1 kind berekend). Sorry!!!

Trouwens kind van 16 is qua tarief volwassen, alhoewel Expedia je doet geloven dat het Kindtarief rekent,  dat komt later in de boeking pas ter sprake.
#5 - 07-11-2006, 12:09 uur
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


michelly


Trouwens kind van 16 is qua tarief volwassen, alhoewel Expedia je doet geloven dat het Kindtarief rekent,  dat komt later in de boeking pas ter sprake.

Ook ik dacht lange tijd dat Expedia voor ons het voordeligste zou zijn. Je gaat er van uit dat als je de leeftijden  van de kinderen in moet voeren dat ze daar dan ook rekening mee houden. Een boos telefoontje naar Expedia leerde dat onze oudste 2 kinderen (15,13,11) niet voor het kindertarief in aanmerking komen. Je moet ze dus ingeven als volwassenen.
Ik wist ook wel dat de kindertarieven maar t/m 12 jaar gelden. Maar waarom je dan de leeftijden van de oudste 2 ook in moet voeren?
Ik voelde me wel genept door Expedia en zal daar niet snel boeken.

Elly
#6 - 07-11-2006, 12:29 uur
onze website www.michelly.nl

danny debals

Ja, da's inderdaad interessant om weten. Ik heb nogmaals prijs opgevraagd, maar dan voor 3 volwassenen en 1 kind, en inderdaad, het verschil in prijs is 170 Euro blijkbaar, dus dan is Expedia weer duurder dan SN Brussels Airlines directe reservatie.
Dus men laat je blijkbaar geloven dat een kind van meer dan 10 zou kunnen korting krijgen, waarbij de initiële prijs uiteraard goedkoper zal uitvallen.

OK, dan is expedia.nl dus geen optie!

bedankt voor de hulp - en hopelijk kan dit ook anderen helpen!
#7 - 07-11-2006, 13:59 uur
Danny Debals

thornberrys

Heb je al via connections al gaan zien

http://www.connections.be/nl/
#8 - 07-11-2006, 21:39 uur

danny debals

Beste Thor

Bedankt voor de tip toen - ben inderdaad wel wat laat om te reageren want had je commentaar volledig over het hoofd gezien.
Ik had inderdaad al initieel bij connections geweest, via hun website en dan ook per e-mail naar hun kantoor in Roeselare. De vluchten die ze opgaven waren echter geen enkele geconnecteerd met SN Brussels Airlines, dus ben ik andere wegen gaan opzoeken.

Dank!
#9 - 25-11-2006, 15:21 uur
Danny Debals

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15