Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips 1 week Amerika?

Discussie gestart

vandepolth

Ik wil in november graag ruim 1 week naar Amerika, gewoon even er tussenuit. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Florida (ook gezien het lekkere klimaat). Ik vraag me in alle eerlijkheid wel of dat wel de moeite is voor zo'n de relatief korte periode (gezien lengte van de reis, overstappen, grootte van de staat etc.). Heeft iemand daar wellicht een mening over of zijn er andere geschikte bestemmingen voor zo'n periode (afgezien van de bekende stedentrips)?
#1 - 16-07-2005, 13:30 uur

hdeweert

Of het de moeite waard is moet je zelf uitmaken. Sommige mensen zien op tegen de 9 uur vliegen heen en natuurlijk ook weer 9 uur terug. Ook de huur van een auto is voor veel mensen een probleem. Maar als je van een lekker klimaat, pretparken of van lekker shoppen  houd  is Florida natuurlijk een uitermate geschikte plek voor een weekje vakantie
Harm
#2 - 16-07-2005, 16:13 uur

Chiefram

Zou je niet beter een bestemming in het westen kunnen nemen, inplaats van Florida? Je wilt voor het klimaat, maar in Florida regent het meer dan elders, ondanks het er niet koud is.

Maar wat 1 week betreft, gewoon gaan! Mijn kortste trip is 2 dagen geweest. Heb dit 2x gedaan. Een keer om te gaan stappen met (Amerikaanse) vrienden in Colorado, kleding kopen en weer terug naar huis. De tweede keer was even een bakje kofie drinken in British Columbia bij vrienden. We zijn er totaal nog geen 4 uur geweest en moesten alweer terug naar het vliegtuig om de terugvlucht te halen, hahaha...

Nooit 1 sekonde spijt van gehad!

Mijn advies: gewoon doen!
#3 - 16-07-2005, 17:19 uur

Jez

Ligt er ook een beetje aan of je er al eerder bent geweest of niet. De 1e x zijn we 10 dagen naar Californië geweest (ook in november): vééééééls te kort!
Nu gaan we voor de 3e x, elke x langer. Maar wij overwegen om in februari lekker 10 daagjes naar Florida te gaan. Dus 't kan best!
#4 - 16-07-2005, 17:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Een week is tekort, zeker als je voor het eerst gaat en van plan bent om met een auto te gaan toeren. Een voordeel van Florida is dan nog net wel dat de afstanden niet zo verschrikkelijk groot zijn (vergeleken met andere bestemmingen in de VS.)

Als je gaat om een week aan het strand te liggen kan ik het me nog wel voorstellen. Daarvoor moet je alleen wel een erg zon-resistente huid hebben. Maar als er nou net in die week een hurricane in de buurt voorbij komt (kan geloof ik nog net in november), dan heb je een week lang zware regenbuien... Kan je beter twee weken gaan, heb je i.i.g. nog een week zon.
#5 - 16-07-2005, 17:46 uur

B-man

Het ligt er inderdaad natuurlijk een beetje aan wat je precies van plan bent om te gaan doen. Maar aangezien je het hebt over de omvang van de staat denk ik dat je niet een week op het strand gaat liggen maar ook een beetje van het land wil zien. Misschien is het dan leuker om wat dingen aan de westkust uit te zoeken. Een paar steden bijvoorbeeld, je zou misschien kunnen beginnen in Las Vegas en dan verder naar het westen gaan. Je heb daar namelijk alles wel zoals natuur, grote steden en stranden en het weer is ook niet te slecht (zeker niet in vergelijking met Nederland). Wat je ook doet je moet het in ieder geval goed strak plannen want een week is niet al te lang en de afstanden zijn vaak groot.

Veel plezier in ieder geval!

B-man
#6 - 17-07-2005, 13:45 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 13:46 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

De afstanden zijn inderdaad groot hier, moet er zelf ook nog even aan wennen. Gisteren zou ik iemand gaan bezoeken in Wisconsin, dacht een uurtje heen en een uurtje terug. Tenminste, zo was mijn indruk toen ik op de kaart keek. Zat ik in de auto, gaf het adres in en bleek het 2 1/2 uur autorijden heen en 2 1/2 uur autorijden terug te zijn!!!

Heb het maar even gecanceld tot een adere datum, dan kan ik wat eerder vertrekken. Dat eventjes tussendoor zat er niet in.

Je verkijkt je snel...
#7 - 17-07-2005, 18:25 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 18:25 uur door Chiefram »

Jez

Valt het jullie ook op dat wij gezellig over dit onderwerp verder zitten te discusiëren zonder Vandepolth............?
#8 - 17-07-2005, 19:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Heivalido

Ik zou als ik nog in Nederland woonde zelfs nog 18 uur heen en terug vliegen om bv maar 2 dagen in Florida te kunnen zijn.
De week zal wel snel voorbij gaan, maar je zal er geen spijt van krijgen denk ik.

En weet je waarom we zonder hem verder babbelen. omdat hij in een ligstoel ligt aan Clearwater beach met een cocktail met een parrasolletje erin hahahahahahahhaa 8) 8) 8)
#9 - 17-07-2005, 19:36 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15