Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips bezienswaardigheden Nashville en omgeving

Discussie gestart

bertvlug

Beste forumleden,

Mijn echtgenote en ik zijn al vele malen in de USA geweest en in oktober is het weer zo ver. We komen de USA binnen via Atlanta alwaar we eerst onze familie zullen bezoeken, vervolgens gaan we door naar Nashville. Op 21 oktober moeten we in Orlando zijn waar we naar een concert gaan van Alan Jackson en Brooks & Dunn, tot slot blijven we nog een paar dagen op het strand bij Clearwater Beach.

Nu gaat mijn vraag specifiek over Nashville.

Wie van de forumleden is kortgeleden in Nashville geweest en kan ons vertellen wat de "highlights" waren ? ik heb al veel informatie van het net afgehaald, maar ik wil dit graag horen van mensen die er zelf geweest zijn, b.v. wat zijn de goede/leuke cafe's op Music Row, is de Wildhorse Saloon echt zo leuk als gezegd wordt, waar zijn plekken waar aan Linedansen gedaan wordt etc. etc.

Alle tips zijn van harte welkom
#1 - 17-09-2007, 12:37 uur

KKop

Het leuke van Nashville is dat het vrij klein is (de binnenstad waar de bars etc. zijn ), dus alles is te belopen.
Als je een avondje rondloopt heb je wel zo'n beetje alle bars gehad, en kun je zelf bepalen welke de leukste is.  Mijn ervaring is dat er zoveel muzikaal talent rondhangt in Nashville, dat alle barbands gewoon heel goed zijn.  Gewoon lekker 'barhoppen' zou ik zeggen :-)

Verder vond ik de Country Music hall of Fame wel leuk.  Ik ben zelf geen fan van country music, maar vond de Hall of Fame heel leuk.  Kom je ook niet direct country-gerelateerde dingen tegen.  Toen ik het bezocht, was er bijvoorbeeld een tentoonstelling over de kruisbestuiving tussen zwarte en country music. Hadden ze bijvoorbeeld Jimi hendrix' eerste versterkertje staan, waarmee hij thuis in de garage oefende.

Wildhorse was ook erg leuk, en daar kun je zeker aan linedancing doen.  Is wel de 'moderne' versie, niet de gezapige ouderwetse.  Heel gezellig.
#2 - 17-09-2007, 13:26 uur

hdeweert

Hallo
Bij een bezoek aan Nashville is een bezoek aan de Grand Ole Oprey  voor de country liefhebber volgens mij een must. Helaas waren wij er op een doordeweekse dag en was er een soort van schoolfeest aan de gang. Wij zijn er wel binnen geweest maar hebben er geen optredens meegemaakt. Wel hebben we ons uitstekend vermaakt in het naastgelegen winkelcentrum en heb daar ook nog een stukkie gitaar mogen spelen.

#3 - 18-09-2007, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 17:43 uur door hdeweert »

Mississippi

Bij een bezoek aan Nashville is een bezoek aan de Grand Ole Oprey  voor de country liefhebber volgens mij een must.

Helemaal mee eens. Grand Ole Opry en omgeving is een aanrader!

Wij zijn vroeger ook al eens in Opry Mills geweest. een mall naast Grand Ole Opry met live muziek in de restaurants....
Ook dit jaar zijn we tijdens de herfstvakantie weer in de buurt. Als het meezit kunnen we 23 Okt naar Grand Ole Oprey.
Misschien een nacht in het Gaylord Opryland Hotel:
http://www.gaylordhotels.com/gaylordopryland/

#4 - 30-09-2007, 21:44 uur

petratimmer

Ik ben afgelopen weekend in Nashville geweest. De binnenstad is inderdaad niet al te groot, maar wel heel erg gezellig. Ik sluit me aan bij het advies om te gaan barhoppen. Ik ben in een paar zaakjes even geweest en bijna overal speelt een bandje of is iets te beleven.

#5 - 04-10-2007, 07:01 uur

bertvlug

Nog een paar dagen en dan is het eindelijk zover, eindelijk vakantie.

Ik wil bij deze degene die op mijn topic gereageerd hebben hier hartelijk voor danken, ik zal jullie tips zeker gebruiken als ik in Nashville ben !
#6 - 08-10-2007, 12:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15