Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tips voor de lange vlucht

Discussie gestart

sachasenne

Hey allemaal,

9/7 is het zover en vliegen wij met united naar LA. oorspronkelijk hadden wij een vlucht met tussenstop in Chicago zodat we om 16 u aankwamen in LA. Nu is deze vlucht gewijzigd en komen we pas om 19.45 aan.
We vertrekken later, maar zijn ook bijna drie uur langer onderweg.
Kan dit zomaar?


Verder had ik graag tips gehad ivm de lange vlucht (die nu wel langer onderbroken wordt :) )
Ik heb hier l eens gelezen over pantoffels meenemen, boterhammen...
We (39,39,15 en 9) hebben nog nooit langer dan 5 u gevlogen. En om het ons zo aangenaam mogelijk te maken...

Wij hebben bij united geboekt via jetair (was toen goedkoper dan rechtstreeks). Wij hebben economy, maar ik zit nu te twijfelen over die economy (hoe noemt dat) plus of zo. Enfin, met meer beenruimte  1smile

Vinden jullie dit de moeite en kan dit achteraf nog gewijzigd worden?

Een hoop vragen, ik weet het, maar tis voor een goed doel :)

Groetjes,


Carine
#1 - 19-04-2007, 14:52 uur

Martina

Wij proberen altijd de extra beenruimte in United te krijgen. Soms moeten we er extra voor betalen (in Economy Plus) maar we proberen altijd eerst bij de balie een bulkhead seat te krijgen, of een emergency exit seat. En soms lukt dat. Lukt dat niet, dan betalen we extra voor de Economy Plus.

#2 - 19-04-2007, 17:12 uur

sachasenne

Ahuuum, misschien is het superstom :D, maar kan je zeggen wat een bulkhead seat is?
En kan je dan ter plaatse extra betalen voor een economy plus, terwijl er een gewone economy geboekt is?

Alvast bedankt van een onwetende newbie  bloos
#3 - 19-04-2007, 18:38 uur

Martina

Sorry voor het gebruik van de term bulkhead seat..... dat is de voorste stoel van een blok stoelen. Vaak is die stoel achter een schot, waar je dan weer even meer beenruimte hebt.

Wij doen het als volgt: we gaan naar de check-in balie, en vragen om een bulkhead of een emergency-seat. (En altijd netjes vragen natuurlijk, met wat charme en een grapje krijg je het meest gedaan). Als dat niet beschikbaar is, vragen we om een Economy Plus stoel waar je dan extra voor moet betalen. Je kunt zeker betalen voor Economy Plus als er gewoon economy geboekt is hoor. Bij Amerikanen is dat absoluut geen probleem!

Ik zou je nog wel willen aanraden om bijtijds (lees - vroeg) op de luchthaven te zijn, zodat de bulkheads en de emergency-seats nog niet aan anderen gegeven zijn.
javascript:void(0);
javascript:void(0);
Succes ermee!
#4 - 19-04-2007, 19:48 uur

Traveller

Veel water drinken, want je droogt snel uit tijdens zo'n lange reis.
Regelmatig even een stukje lopen/staan in het vliegtuig. Voorkomt stijfheid en kans op trombose.
Leesvoer mee. (denkt wel aan het gewicht!)
In het vliegtuig kan het inderdaad koud zijn, maar je kunt zo wat dekentjes krijgen, dus geen pantoffels of andere overbodige last meenemen!
En puur psychologisch:
Stel je je erg goed op in hoe lang je onderweg zal zijn. Dus niet alleen hoe lang de vlucht is, maar de tijd die je van 'deur tot deur' kwijt zal zijn! Houdt in je achterhoofd wat de lokale tijd in Nederland zal zijn als je aankomt; zo weet je onderweg precies hoe lang de reis nog duurt en kan je je er makkelijk op instellen. Als je al vertrekt met een zucht van 'Jeee, nog 6 uren in deze krappe stoel' dan wordt het nooit wat. Laat het lekker over je heen komen en geniet ervan!
#5 - 24-04-2007, 12:51 uur

Bakvet

De afgelopen keer heb ik voor het eerst niet m'n horloge aangepast, tot het moment dat ik in de aankomsthal liep. Dus voorheen verzette ik vlak voor de start altijd m'n horloge 6-9 uur, zodat je je vast kon instellen op de tijd in de luchthaven van aankomst. (Bij een overstap deed ik dat nog eens.)

Dit jaar heb het voor het eerst niet gedaan. Pas na het landen op m'n eindbestemmig heb ik m'n horloge gelijk gezet. Zowel op de heenreis als op de terugreis. Ik moet zeggen dat me dat werkelijk veel beter beviel qua wennen aan het tijdsverschil op die dag. Heeft iemand anders er wel eens mee geexperimenteerd?
#6 - 24-04-2007, 22:46 uur

hollandranch

Voor een kind van 9 wat meenemen voor de oren, kan nogal pijn doen bij landen. Het voordeel van 2 kinderen, ze houden je bezig, nadeel, ze houden je bezig  2006-10  Probeer veel te slapen, geef de kleine een nieuwe spelcomputer en het is over voordat je het in de gaten hebt.
#7 - 01-05-2007, 18:46 uur

Dusza

Ik scheur artikels die ik wil lezen tijdens de vlucht gewoon uit de tijdschriften, en die hou ik bij in een mapje. Bespaart je heel wat gewicht! 'k Steek er ook eens een sudoku en wat kruiswoordraadsel tussen.
Voor de kinderen: puzzelboekjes. En iets zoals een Play Station Pocket of een Gameboy of Nintendo  DS of zo.
Je hebt ook zo van die 'maxi' boeken, een verzameling van allerlei stripverhalen (Rode Ridder, Kiekeboe, Suske & wiske, ....). Kan je ook een tijdje zoet houden.
#8 - 01-05-2007, 21:07 uur

jaborg

Neem een lekker dik boek mee (niet te zware kost)
Neem ook nog wat extra eetbaars mee.

Ik heb niet mijn sloffen meegenomen maar een paar dikke thermosokken. Ik  heb een hekel aan schoenen en loop het liefst op blote voeten maar daat is wel erg koud in een vliegtuig.
Dus open schoenen het vliegtuig in . Schoenen uit sokken aan. (ook erg praktisch bij de controle op het vliegveld. De schoenen waren zo uit en weer aan.)

Trek makkelijke kleding aan. Laat je jas in de koffer en een vest of zoiets voor in het vliegtuig.

Stop wat verfrissingsdoekjes en een minitandeborstel in je tas (bij de drogist kun je nu een tandeborsteltje/tandpasta en tandenstoker in 1 krijgen. Of van Oral B vingertandenborstel (nou ja een stevigdoekje met ruwe kant en een vleug tandenreiniger)

Voor eventuele kinderen zou ik het echt niet weten. Ik heb ze niet en ik hoop (sorry) dat ze zich de hele reis prima vermaken zonder dat ik er veel hinder van heb. Maar dat hoop ik ook van mijn volwassen medepassagiers hoor.
#9 - 02-05-2007, 00:03 uur
« Laatst bewerkt op: 02-05-2007, 00:04 uur door jaborg »

sachasenne

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb me al twee nieuwe game boy spelletjes aangeschaft zodat ze alletwee kunnen wisselen tijden s de vlucht. Al een geluk dat de kinderen zo wat dezelfde interesse hebben, ook al schelen ze zes jaar.
Wat die sokken betreft : dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. Kan je een beetje comfortabeler zitten.

En de kinderen : die zijn over het algemeen braaf. Ze zullen zeker geen andere passagiers lastig vallen maar wel tegen mij beginnen te zagen als het hun te lang duurt   :(

Nog andere tips : shoot !!  2006-04
#10 - 03-05-2007, 15:07 uur

hollandranch

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb me al twee nieuwe game boy spelletjes aangeschaft zodat ze alletwee kunnen wisselen tijden s de vlucht. Al een geluk dat de kinderen zo wat dezelfde interesse hebben, ook al schelen ze zes jaar.
Wat die sokken betreft : dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. Kan je een beetje comfortabeler zitten.

En de kinderen : die zijn over het algemeen braaf. Ze zullen zeker geen andere passagiers lastig vallen maar wel tegen mij beginnen te zagen als het hun te lang duurt   :(

Nog andere tips : shoot !!  2006-04

shoot??  Dag mag niet in een plane  ::)  De jeugd  van tegenwoordig lijkt vooral geinterresseerd in iPods en DVD-players, wel goed om ze stil houden alleen de batterijen gaan zo snel op. Wat zou het toch mooi zijn als je je laptop kon meenemen, genoeg ruimte in het vliegtuig en internetten. Nu is een laptop een hopeloos groot apparaat in the Plane. Met een beetje mazzel heb je een vliegtuig met schermpjes in de stoelen, doorlopende filmvoorstellinge, ideaal, mijn manier om tijd te doden.
#11 - 03-05-2007, 15:30 uur

Loek

...
Wat zou het toch mooi zijn als je je laptop kon meenemen, genoeg ruimte in het vliegtuig en internetten.
...

Bij welke maatschappijen kun je onderweg internetten?  Ik heb dit tot nu toe alleen bij United First Class gezien, zijn er ook maatschappijen dit dit in economy bieden?

#12 - 03-05-2007, 16:31 uur

hollandranch

...
Wat zou het toch mooi zijn als je je laptop kon meenemen, genoeg ruimte in het vliegtuig en internetten.
...

Bij welke maatschappijen kun je onderweg internetten?  Ik heb dit tot nu toe alleen bij United First Class gezien, zijn er ook maatschappijen dit dit in economy bieden?



Hoi, Loek, ik schrijf dat het mooi zou zijn als dit kon,  2006-01 ik heb weleens verhalen gehoord dat dit een soort standaard kan gaan worden in de komende jaren, alleen zit je nog met de ruimte tussen de stoelen, een beetje laptop open klappen in Economy is praktisch onmogelijk  embarressed
#13 - 03-05-2007, 20:15 uur

Traveller

Ik zat begin dit jaar in een vliegtuig van Malaysia Airways en daar kon je zelf bepalen welke film je wanneer wilde zien, welke spelletjes je wilde doen, of je een taalkursus wilde doen, of je het nieuws wilde lezen en dat allemaal op je schermpje voor je. Ideaal!  Waarschijnlijk gaan ze dit systeem in steeds meer vliegtuigen toepassen, want het houdt de mensen rustig. Mijn vriend heb ik niet gehoord tijdens de vlucht: die was continue aan het gamen, ha ha ha!  ;D
#14 - 08-05-2007, 12:37 uur

Tekkel

Dat hebben de 767's van Singapore Airlines ook.
We zijn laatst zonder problemen, met een kereltje van (net geen) 5 naar OZ heen en weer gevlogen.
Hij was het grootste deel van de vluchten aan het spelen en het leukste is; sommige spellen kun je ook tegen elkaar spelen.

Bart
#15 - 08-05-2007, 17:04 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15