Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor het beperken van reiskosten? (voor gezin met schoolgaande kids)

Discussie gestart

Sammie

Hallo,

Zoals ik in mijn (hernieuwde) introductie heb aangegeven zou ik graag in 2014 met man en drie kinderen naar de USA gaan. Nu is dat wel even iets anders dan een paar jaar geleden, en dan heb ik het niet eens over de logistieke dingen, daar maak ik me niet zo druk om; het gaat meer over de financiële kant, zoals:
de ticketprijzen zijn naar mijn idee flink gestegen ten opzichte van 5 jaar geleden; we reizen nu niet meer met 2 of 4, maar met 5 personen (voor de volledige stoelprijs); we kunnen alleen nog in het hoogseizoen weg, etc..

Zijn er anderen die tips hebben om -binnen deze 'beperkingen' (aan het aantal personen of de vakantieperiode valt niets te veranderen)- zo voordelig mogelijk te reizen? Met name: is er een manier om de prijs van de vliegtickets zo laag mogelijk te houden? Of de autohuur?

Andere kosten denken we zelf te beperken doordat we zo veel mogelijk zullen kamperen, zoals we dat ook deden toen we met z'n tweeën reisden. In National Parks en State Parks scheelde dat destijds in elk geval behoorlijk wat. Daarmee hou je de verblijfskosten en ook bv. de uitgaven aan eten enigszins binnen de perken.

Suggesties zijn zeer welkom :-).

Groet, Sandra
#1 - 05-02-2013, 11:54 uur

maryde

Wij gaan regelmatig met vakantie naar de USA en Canada. Wij doen dat via huizen- en autoruil bij www.holidaylink.com Zouden we dat niet op die manier doen, dan werd het echt te duur. Het huis waarmee we ruilen gebruiken we als basis om van daaruit tochtjes en rondreizen te maken. We zijn zo ook weleens 10 dagen onderweg geweest waarbij we in motels sliepen, maar ook het feit dat je geen auto hoeft te huren, maakt het veel voordeliger. We doen het sinds 2003 en al meer dan 30 keer, langer en korten. In oktober gaan we 4 weken naar Californië en afgelopen september waren we in Colorado.
#2 - 05-02-2013, 12:10 uur

Hans B

Als jullie regio als eerste de zomervakantie heeft en je zou de mogelijkheid hebben om de kinderen een week eerder van school te krijgen, kun je geluk hebben dat je nét in de ticketprijzen van het voorseizoen kunt vallen. Het omslagpunt ligt meestal tussen 15 en 20 juni.
Dit hebben wij ook één keer kunnen doen en het scheelde ons toen iets van 4x € 200.
#3 - 05-02-2013, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

O ja, verder hebben wij een camper .....  ;)

< -------



< -------
#4 - 05-02-2013, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sammie

Dank voor jullie reacties Mary en Hans.

Wat gaaf zeg, die huizenruil. Ik ben zelf wel van het echt rondtrekken, dus dat maakt die optie wat minder aantrekkelijk, maar het is inderdaad een goede manier om kosten te besparen en het zet je wel echt midden in het 'gewone' leven.

Een camper doen we deze keer niet, al is die ene keer wel goed bevallen. Maar goed, ook die zouden we moeten huren, dus dat maakt niet uit (is juist duurder dan een auto). Wat betreft de tip van eerder weg gaan, dat klinkt wel aanlokkelijk. Heb gekeken, wij zijn de komende 2 jaar wel als eerste aan de beurt, maar dan kom je toch nog begin juli uit, dus het zal er om spannen of daar voordeel te behalen valt. En dan moet de school nog akkoord gaan, maar dat is een ander verhaal.

Dank voor het meedenken en ik hou me aanbevolen voor aanvullingen.
#5 - 05-02-2013, 19:13 uur

Hans B

½ juni naar 5 juli is inderdaad nog een heel stuk en wellicht te ver.
Je kunt bij de school aangeven dat jij (of je partner) niet anders vakantie kan krijgen van je werkgever dan bv. van ½ juni tot ½ juli, misschien wil de school dan wel meewerken.

En die camper van ons is wel betaalbaar hoor.
#6 - 06-02-2013, 14:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15