Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips voor San Francisco (hotel, bezienswaardigheden, vervoer)

Discussie gestart

Chantelle

Hallo,

Wij zoeken allerlei tips voor San Francisco. Een aantal algemene bezienswaardigheden ken ik wel maar wat is een handige planning? Is Alcatraz echte mag-je-niet-missen? Lijkt mij namelijk niet veel aan. Is er ook een hop-on-hop-off? Aanrader of niet?
Wat is een centrale plek om te overnachten? Tips voor een goed en goedkoop hotel of hostel? Hoe kom je van hotel naar airport (2 volwassenen, 2 kleine kinderen).

Oh ja, er gaan twee jongentjes mee van 4 en bijna 6.
#1 - 24-03-2008, 20:28 uur

arizona

Wij zoeken allerlei tips voor San Francisco. Een aantal algemene bezienswaardigheden ken ik wel maar wat is een handige planning? Is Alcatraz echte mag-je-niet-missen? Lijkt mij namelijk niet veel aan.
Kwestie van smaak. Meeste mensen die ik sprak en het gezien hebben waren enthousiast. Geldt ok voor andere bezienswaardigheden. Kijk op dit Forum bij het item steden, daar staat een goede beschrijving van San Fran.

Is er ook een hop-on-hop-off? Aanrader of niet? Niet gezien, ik verken altijd per fiets
Wat is een centrale plek om te overnachten? Tips voor een goed en goedkoop hotel of hostel? Redelijk centraal en zeker goedkoop vond ik Green Turtoise Hostel aan Broadway.

Hoe kom je van hotel naar airport (2 volwassenen, 2 kleine kinderen). Kijk bij BART.com , het Bay Area Transport System. Rechtstreeks van SFO naar Emarcadero. Van diverse hotels/hostels, zoals de eerder genoemde kun je met een shuttle naar het vliegveld.

Bij het boeken van een hostel krijg je trouwens gedetailleerde info, hoe er te komen.
#2 - 24-03-2008, 20:49 uur

Jez

Er is inderdaad een hop on-bus, in de vorm van een trolley. Neem hem wel vroeg, anders kun je er nergens meer uit. Vanuit de trolley zelf zie je namelijk nagenoeg niks. De stop is tussen de USS Pampanito en Pier 39 in, bij een soort kraampje. Met die jongens is het misschien ook wel leuk om naar de USS Pampanito te gaan. Daar mag je helemaal doorheen en overheen lopen, zodat je ziet hoe het leven aan boord van een onderzeeër eruit ziet. Je moet alleen niet claustrofobisch zijn, want het is er nogal krapjes.
Pier 39 met de zeehonden vind ik altijd weer enorm leuk.
#3 - 24-03-2008, 21:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Is Alcatraz echte mag-je-niet-missen? Lijkt mij namelijk niet veel aan.
Ik zou er niet heen gaan. Het waait er altijd. En dan die twee kids op zo'n boot. Vinden ze vast niks aan.
#4 - 24-03-2008, 21:25 uur

Zofsky

Wat overnachten betreft:
Wij hebben geslapen in the powel hotel,
Zoals de naam misschien al zegt ligt het aan powel. Recht voor de deur is het begin van de kabelkarretjes, BART, alle buslijnen enz enz, verder kun je in een paar minuten naar union square lopen.

Wij vonden dit echt een aanrader, en het was geen duur hotel (wij zijn in februari '08 er geweest) alleen parkeren van de huurauto is prijzig, maar die hebben jullie waarschijnlijk niet.

Groetjes,
margje
#5 - 25-03-2008, 20:35 uur

Roosje26

Afgelopen jaar hebben we een taxi genomen van SFO naar ons hotel. Dit was niet echt duur. We waren ook met z'n vieren en betaalden geloof ik minder dan 50$. De shuttle was uiteindelijk duurder dan de taxi!
Veel plezier SF is heel mooi!
#6 - 03-04-2008, 21:14 uur

marco_g

Sla het "Renoir Hotel" maar over. Daar hielden we aan bij onze rondreis, en heb nog nooit zo'n slecht hotel meegemaakt.
Niet echt ver vanaf Union Square, maar de weg er naar toe (Door McAllister Str. en Market Str.) was bezaaid met zwervers.
En het hotel was verschrikkelijk oud en muf, en ze zijn ook nog eens aan het verbouwen.
#7 - 09-06-2008, 14:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15