Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

UMP verzekering

Discussie gestart

ronaldstark

Ik ben van plan voor dit jaar een auto te huren bij Dollar via Hotelplan. Nu lees ik dat ik behalve de verzekeringen die hier bij de boeking zijn af te sluiten (SLI,LDW etc), alleen ter plaatse in Amerika een UMP (Uninsured Motorists) verzekering a $ 6,99 p.d. is af te sluiten.
Wie heeft hier ervaring mee, en in hoeverre zit zo'n dekking niet in een reisverzekering verwerkt?

Ronald
#1 - 23-01-2006, 18:54 uur

Loek

Ik ben ooit op een parkeer terrein aangereden door een uninsured motorist.  De schade aan mijn auto was $1800.  De persoon die mij had aangereden was een vaatwasser bij Outback en had geen geld om de schade te betalen.  De verzekering vergoedt het bedrag dan uit het potje UMP.  Indien je die dekking niet hebt, moet je de schade dus zelf betalen of de onverzekerde naar het gerecht slepen om alsnog je kosten eruit te halen.  Dat laatste had in mijn geval niets opgeleverd.  In het meeste gunsitge geval zou de rechter beslaglegging hebben gelegd op (een deel van) zijn inkomen ("garnish his wages").  Hij verdiende waarschijnlijk $5/uur, waarvan ik dan 10% had gekregen.  De man had dan 900 uur moeten werken voordat het bedrag afbetaald zou zijn, en ik zou al die tijd moeten wachten.   Je moet je dan nog afvragen of je dus ooit een cent daarvan zou zien.  Bij mijn verzekering is de UMP premie echt niet veel.  Ik vind $7/dag wel fors aan de prijs.  Ik betaal $50/jaar daarvoor...
#2 - 23-01-2006, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2006, 20:11 uur door Loek »

ronaldstark

Ok Loek,

duidelijk verhaal, zeker als je in USA woont. Maar in de gids van Hotelplan hebben ze het over het verzekeren van persoonlijke schade via zo'n UMP verzekering.
Klaarblijkelijk, zo lees ik het, heeft Dollar zelf wel over zijn hele vloot een UMP verzekering afgesloten.

Daarom was ik benieuwd of er iemand vanuit Nederland deze verzekering ooit eens al heeft afgesloten in Amerika.

Jez, heb jij hier ervaring mee?

Groet,

Ronald
#3 - 24-01-2006, 19:09 uur

Mrjn

Ben dan wel niet Jez, maar afgelopen december hebben we inderdaad zo'n verzekering afgesloten bij Dollar. Die UMP zit niet bij je huurprijs, ook niet bij het meest uitgebreide pakket, maar Dollar raadt je inderdaad aan om die ter plekke af te sluiten. Het kostte ons iets van 6 dollar per dag. Omdat het maar voor een dag of 5 zou zijn, heb ik me er niet zo druk om gemaakt.
Ik had me voorgenomen om bij thuiskomst uit te zoeken of dit nu wel of niet nuttig was, maar dat was ik vergeten tot ik jouw bericht zag.
Ik heb zelf het gevoel dat dit nergens echt gedekt wordt door een reisverzekering en dat je dus, zoals Loek al aangaf, behoorlijk het bokje zou kunnen zijn als je hem niet hebt.
Maar ik was er wel verbaasd, toen de Dollar-dame ineens over deze verzekering begon. Ik dacht eigenlijk dat ik overal voor verzekerd was.
#4 - 24-01-2006, 19:32 uur

Bakvet

Het is een verzekering tegen medische kosten, inkomstenderving en persoonlijk leed die in werking treed als de (schuldige) tegenpartij niet verzerkerd is of voor maar een gering maximumbedrag verzekerd is (b.v. $20000). UMP betaalt dan (in theorie) het deel wat je tekort komt met een maximum van b.v. 1 miljoen voor alle verzekerden samen. Voor zover ik huurauto-verzekeringen ken gelden deze altijd pas na eventuele andere verzekeringen.

Dus stel dat je een reisverzekering hebt die bij invaliditeit 50000 euro uitkeert en zijn je werkelijke kosten hoger dan vergoedt de UMP de hogere kosten.

Doen of niet doen? Wat is 7 dollar per dag? Als je het makkelijk kan missen zou ik zo'n verzekering altijd afsluiten. Ik vind het te duur. Voor dat geld slaap ik twee nachten extra in een luxe motel in plaats van in een tent.
#5 - 24-01-2006, 21:35 uur

Jez

Zit dit niet al in je CDW-verzekering? Die is voor schade aan je huurauto. Nergens staat vermeld of de veroorzaker al dan niet verzekerd moet zijn.
#6 - 24-01-2006, 22:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

CDW geldt alleen voor de auto. Als hij gestolen wordt of beschadigd raakt, dan hoef jij niets te betalen. Het maakt niet uit of je zelf de schade hebt veroorzaakt of iemand anders. Het betekent effectief dat je zonder gezeur de huurauto kunt inleveren. De verzekering geldt niet voor de inzittenden. Daarvoor moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen. Ook dat regelt je CDW nog wel geloof ik. Maar als de tegenpartij onvoldoende verzerkerd is, krijg je weinig of niets. Daarvoor o.a. heb je de UMP, die vult het tekort van de tegenpartij aan.

Schade die je toebrengt aan andere partijen (auto's, bestuurders, voetgangers) wordt gedekt door de SLI, de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering. Die betaalt ook je advocaat en regelt je verdediging als iemand jou voor schade aansprakelijk stelt.
#7 - 24-01-2006, 23:26 uur

Jez

Dank je voor de uitleg, Bakvet! Ik vind het altijd weer lastig, die verzekeringen. Als ik dan weer iets anders hoor/lees, begin ik weer te twijfelen.....
#8 - 24-01-2006, 23:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ronaldstark

Ik zat net even te lezen op het prikbord van amerika.pagina.nl , waar iemand van Holiday Cars ook aangeeft dat een UMP verzekering afsluiten in Amerka voor een huurauto niet nodig is als je een goede reisverzekering met werelddekking hebt afgesloten in Nederland.


hier even de link: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=19381&t=19352   :icon_idea:

Ronald
#9 - 25-01-2006, 18:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15