Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

United Airlines pakt na drie jaar draad weer op

Discussie gestart

Wop

CHICAGO - Een rechtbank in de Verenigde Staten heeft vrijdag het reorganisatieplan van de in surseance verkerende luchtvaartmaatschappij United Airlines goedgekeurd. United Airlines mag nu begin februari na drie jaar de draad weer oppakken en een normale bedrijfsvoering gaan hanteren.

Het moederbedrijf UAL Corp. heeft in de afgelopen drie jaar veel gedaan om United Arlines weer financieel in orde te krijgen. Zo zijn de jaarlijkse kosten bij United met 7 miljard dollar verlaagd.

Versoberd

Meer dan 20.000 van de 83.000 banen werden geschrapt. Ook zijn de pensioenregelingen voor de werknemers van United drastisch versoberd. Tijdens de herstructurering is de luchtvaartmaatschappij gewoon blijven vliegen.

Terreuraanslagen

United Airlines vroeg in december 2002 uitstel van betaling aan, omdat het niet langer rendabel kon blijven. De onderneming had veel last van hoge bedrijfskosten, de fors gestegen brandstofprijzen, de felle concurrentie van goedkopere rivalen en een scherpe daling van het aantal passagiers na de terreuraanslagen van 11 september 2001.

United Airlines was de op één na grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld.
#1 - 21-01-2006, 09:30 uur

Chiefram

Gelukkig! Ik heb toevallig deze week voor een heel jaar vooruit betaald om te kunnen vliegen in Economy Plus, anders was ik dat geld kwijt geweest. Mijn meeste vluchten zijn met United, omdat ze een werkelijk perfekte rechtstreekse dekking binnen de US hebben, tegen vaak de meest gunstigste prijzen. Zou jammer zijn als het afgelopen zou zijn met ze.

Maar nu heeft men volgens mij geen last meer van het aantal tegenvallende passagiers, want de toestellen zitten altijd nokje vol, op welke vlucht dan ook. Sterker nog, er wordt maar al te vaak op de luchthaven omgeroepen of er liefhebbers zijn die hun plaats willen inwisselen voor een 'latere' vlucht, omdat ze overboekt zijn.

Twee weken geleden iets gekls meegemaakt met United in BWI (Baltimore, MD). Terwijl net iedereen zijn plaats in het toestel had ingenomen, werden er een 8-tal namen opgeroepen van mensen die er weer met bagage en al uit moesten. Het toestel bleek overbelast qua gewicht!!! We vlogen dus richting Denver, CO met een aantal lege stoelen. Het vreemde was dat er dus ook mensen tussenuit werden gehaald die in groepsverband reisden. Men ging overigens zonder er tegenin te gaan. Ik zou mensen zoals ik eruit hebben gehaald, omdat ik niet in groepsverband reis. Of ik moest 'te licht' bevonden zijn? LOL! Straks moeten we ons nog gaan wegen, voordat we het toestel mogen betreden. Zou niet gek zijn, want als je ziet wat sommige mensen allemaal niet als handbagage meeslepen in het toestel... tot het associale toe zelfs. Ze pakken 2 a 3 bagageruimtes om hun spullen in te 'proppen', houden de andere mensen die het toestel willen betreden soms 10 minuten lang op met hun gepiel met hun bagage en anderen hebben nergens meer plaats voor hun spulletjes boven hun hoofd. Dit zouden ze wel eens veel strenger mogen gaan aanpakken.

Maar goed, dat laatste heeft niets met United te maken natuurijk. Sorry...  8) ::)
#2 - 21-01-2006, 18:12 uur

towncar59


Maar goed, dat laatste heeft niets met United te maken natuurijk. Sorry...  8) ::)

Geeft niet...   ;D
#3 - 22-01-2006, 00:08 uur

Sonja

Gelukkig! Ik heb toevallig deze week voor een heel jaar vooruit betaald om te kunnen vliegen in Economy Plus, anders was ik dat geld kwijt geweest.


Hoe werkt dat, een jaar vooruit betalen, heb je een aantal vluchten geboekt of zoiets?
Wij hebben in december '05 op Schiphol € 63,-- bijbetaald voor Ec.plus voor onze vlucht naar Washington en twee weken geleden voor de terugreis $ 79,--  bijbetaald.

#4 - 22-01-2006, 15:38 uur

Loek

Hier in de US kun je voor een jaar $299 betalen en dan kun je op alle vluchten die je maakt met United verder gratis upgraden naar Economy Plus.  Als je net als Chief veel vliegt loont dit de moeite, maar je moet behoorlijk vaak vliegen op het eruit te halen.  De laatste 3 binnenlandse vluchten die ik heb gemaakt hadden geeneens Economy Plus stoelen, dus dan pies je naast de pot, maar op internationale vluchten geeft het wel lekker extra been ruimte.
#5 - 22-01-2006, 21:14 uur

Chiefram

Inderdaad, je betaalt eenmalig een bedrag van $299 dollar en elke boeking die je doet krijg je plaats in Economy Plus.

Een tweede voordeel is dat wanneer ik iemand met mij meeneem, dan krijgt die (2e) persoon ook GRATIS een upgrade naar Economy Plus, ook al neem ik die persoon op elke vlucht mee, een heel jaar lang.

Los Economy Plus boeken, kost je $29 dollar per vlucht, dus na 10 vluchten heb je die kosten er al weer uit. Dus een retourtje moet je al zien als zijnde 2 losse vluchten.

Ik stap minimaal 50 keer per jaar in een toestel, dus het loont in mijn geval de moeite.

Loek, wanneer en op welke vluchten heb je United/Ted gevlogen dat er geen Economy Plus stoelen waren? Ik heb ze tot nu toe op alle vluchten gezien.

Overigens, van de 10 keer dat ik vloog met United, heeft men mij 3x gratis op Economy Plus gezet, ondanks ik er niet extra voor heb moeten betalen.
#6 - 23-01-2006, 03:53 uur

Loek

Loek, wanneer en op welke vluchten heb je United/Ted gevlogen dat er geen Economy Plus stoelen waren? Ik heb ze tot nu toe op alle vluchten gezien.


Op de vlucht terug van San Diego vorig jaar waren er geen Economy Plus stoelen, niet op of zo, maar ze waren in het totaal niet aanwezig (toestel was een 737).  Vond ik lullig want ik had nog een coupon voor een gratis upgrade en die verliep die week.  Verder op de vluchten van United die door sommige van hun partners worden verzorgd zoals Lufthansa.  Met name als je direct vanuit Denver naar Europa vliegt (via Frankfurt) met United wordt de vlucht meestal verzorgd door Lufthansa, ook al geeft het vlucht nummer aan dat het een United vlucht is (UA....).   Binnen de US worden sommige vluchten verzorgd door partners zoals Air Wisconsin, Mesa of SkyWest.   Overigens als je de pech hebt met Mesa moet vliegen, dat is echt een crime.  Ook al hebben de stoelen met leren bekleding, dat zijn de meest oncomfortabele stoelen die ik heb meegemaakt.  Alsof je op houten bankjes zit, en totaal geen beenruimte.  Het ergste is dat je meestal niet eens een keuze hebt.  Als je instapt in het vliefgtuig merkt je pas dat je vlucht door Mesa wordt verzorgd en dat het niet een United toestel is.  Dit was overigens op een vlucht naar Atlanta, dus nog een heel end ook om te vliegen vanaf Denver.
#7 - 24-01-2006, 00:01 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2006, 00:03 uur door Loek »

Chiefram

Dit klinkt knap waardeloos. Dan heb ik op de een of andere manier steeds 'geluk' gehad met alle toestellen. Het was of United, of Ted. Met Ted vlieg ik meestal richting Phoenix of Las Vegas.

Ik zal het morgen wel zien hoe het gaat. Ik vlieg 's morgensvroeg van Denver met Ted naar Phoenix en donderdagochtend vlieg ik weer met Ted terug van Las Vegas naar Denver. Dit zijn de eerste vluchten waarvoor ik heb betaald om Economy Plus te mogen vliegen. Als het systeem bij United werk, hebben ze me ingedeeld in die klasse. Zou wel erg lullig zijn als er geen Economy Plus stoelen in de toestellen zouden zitten, hahaha...
#8 - 24-01-2006, 04:34 uur

Ebelix

Mocht je niet je eigen stoel kiezen toen je het ticket kocht?
#9 - 24-01-2006, 11:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Nederlandse Mileage Plus spaarders hebben die aanbieding voor $299 ook gehad, ten minste ik wel. Zo vaak ga ik nou ook weer niet naar de VS, gemiddeld een keer per jaar tegen het laagste tarief. In dat geval is $299 meer dan de helft van een retourvlucht. Dat geld leg ik dan liever bij een volgende retourvlucht. Heb wel een paar keer een gratis upgrade gehad naar E+, is wel lekker omdat de gewone stoelen bij UA net 1 inch te dicht op elkaar staan.
#10 - 24-01-2006, 22:03 uur

Chiefram

Mocht je niet je eigen stoel kiezen toen je het ticket kocht?

Ja, als ik mijn tickets online bestel heb ik de mogelijkheid om gelijk aan te geven welke plaatsen ik in het toestel wil hebben. De praktijk is echter bijna altijd anders dan wat je opgeeft. Wel heb ik bijna altijd een raamplaatsje. Dat vind ik het belangrijkst, omdat ik graag even met mijn hoofd tegen de wand aan lig en dan mijn ogen kan sluiten, hahaha...

Vanmorgen vloog ik naar Phoenix, AZ en had ik (ik HAAT dat) een middelste plaats, dus zit je tussen twee wildvreemde mensen in. Ik hou daar niet zo van, maar goed... het was wel Economie Plus overigens, waar ze me in gestopt hebben, dus het systeem werkt! LOL!
#11 - 25-01-2006, 07:29 uur

Chiefram

Het systeem werkt hoor!  ;D

Alleen viel het me op dat United eindelijk is gestopt met het serveren van een mini-zakje met een 10-tal mini-pretzels. Op de heenweg dacht ik dat ze het vergeten waren te serveren, maar toen op de terugweg ook geen 'zoutje' werd geserveerd wist ik genoeg. Het sloeg ook helemaal nergens op, zo'n flut zakje, hahaha...

Koffie en frisdranken enzo worden wel gewoon geserveerd.
#12 - 27-01-2006, 16:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15