Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

upgrade auto hier of ter plaatse???

Discussie gestart

anja-ke

We denken eraan onze full size auto up te graden naar een 4X4.
Zouden we de upgrade beter hier doen of ter plaatse onze kans wagen?
Iemand enig idee wat het voordeligst zou zijn?
#1 - 15-08-2005, 16:30 uur

Jez

Bij welke maatschappij huur je?

Ik zou denk ik kijken wat hier een upgrade kost, via het bureau waar je hebt geboekt čn via de site van de mij. waar je gaat huren. Dan kijken wat ze ter plekke hebben te bieden. Is dit hoger, dan kun je met de prijzen van die andere 2 schermen.
#2 - 15-08-2005, 18:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Hmm... Ik heb eigenlijk uit gewoonte alijd bij Alamo gehuurd. De laatste paar keer in het afgelopen jaar heb ik gekozen voor Herz, omdat je daar voor ca. $66 dollar per dag een Ford Mustang kunt huren...

Nu moet ik morgen t/m donderdag naar Missouri en heb voor het eerst een auto gehuurd bij Budget, een SUV (Ford Explorer) voor het idioot lage bedrag van $40 dollar per dag!!!

Of het een 2WD of 4WD is weet ik niet, zal er eens op letten. Dat zou misschien een leuke optie voor je zijn en voor bijna geen geld.

 :)
#3 - 15-08-2005, 19:29 uur

Marc1972

Wij hebben beide keren bij Alamo gehuurd. De eerste keer ter plaatse ge-upgrade. De tweede keer van te voren de juiste auto uitgezocht. De tweede keer was een stuk goedkoper!!

Het lijkt wel of de verhuurder commisie krijgt over de upgrades want ze doen er hun best om een upgrade door je strot te drukken en zijn sjachrijnig als het ze niet lukt. De eerste keer was de man dan ook een stuk vriendelijker.
#4 - 15-08-2005, 19:41 uur

Chiefram

Ik heb bij (met name Alamo) ook al diverse keren het personeel op de kast gekregen. De vriendelijkheid was toen inderdaad ver te zoeken. Ook al heb ik ook bij Alamo hele positieve ervaringen gehad, die ik totaal niet verwachtte. Het ligt aan het personeel. Bij de ene vestiging zijn ze vriendelijk, bij de ander kun je dood vallen.
#5 - 15-08-2005, 19:46 uur

Bakvet

We denken eraan onze full size auto up te graden naar een 4X4.
Zouden we de upgrade beter hier doen of ter plaatse onze kans wagen?
Iemand enig idee wat het voordeligst zou zijn?

Of je voordelig naar een 4x4 kan upgraden hangt mede van het seizoen af. Het is een auto die bijvoorbeeld erg geschikt is voor sneeuwgebieden. Dus in een plaats als Denver hebben ze buiten het seizoen een overschot aan dat soort auto's. In zo'n geval vragen ze bijvoorbeeld 10 dollar per dag extra. Dan kan het goedkoper zijn om hem ter plaatse te upgraden, want ik schat dat een SUV in Europa 130 euro per week duurder is dan een Full Size.

Naast de upgrade-kosten zit je er nog mee dat een SUV meer brandstof gebruikt, hij rijdt ongeveer 1 liter op 8,5 km i.pv. 1 liter op 12 voor een full size. Je bent (als je zo'n 350 a 400 kilometer gemiddeld per dag aflegt) tegen de 10 dollar per dag extra aan brandstof kwijt.

#6 - 15-08-2005, 21:47 uur

Ebelix

Hmm... Ik heb eigenlijk uit gewoonte alijd bij Alamo gehuurd. De laatste paar keer in het afgelopen jaar heb ik gekozen voor Herz, omdat je daar voor ca. $66 dollar per dag een Ford Mustang kunt huren...

Nu moet ik morgen t/m donderdag naar Missouri en heb voor het eerst een auto gehuurd bij Budget, een SUV (Ford Explorer) voor het idioot lage bedrag van $40 dollar per dag!!!

Of het een 2WD of 4WD is weet ik niet, zal er eens op letten. Dat zou misschien een leuke optie voor je zijn en voor bijna geen geld.

 :)

Chief,

Is deze prijs inclusief alle verzekereingen en toeslagen die wij, buitenlanders ;D, nodig hebben.
#7 - 16-08-2005, 09:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Uhh, sorry, nee...

Ik neem nooit verzekeringen. Dat komt omdat het bedrijf waarvoor ik werk een autoverzekering heeft heeft al haar werknemers die voor de zaak outo's moeten huren.

Maar goed, er zitten in auto's in dezelfde klassen bij de verschillende verhuurmaatschappijen wel meer dan $20 dollar PER KLASSE en PER DAG prijsverschil in de kale autohuur prijzen!

Dus even goed alle websites afstruinen en vergelijken. Kijk eens op de website www.expedia.com en klik eens op RENTAL CAR. In een oogopslag zie je de prijsverschillen per maatschappij.
#8 - 19-08-2005, 18:10 uur

Ebelix

Thanks Cheif. Nu weten de andere lezers het ook. Dat maakt het vergelijken wat makkelijker.

Wat betreft de prijzen ben ik het volledig met je eens. Zoeken loont.

Ik zal snel eens op expedia.com kijken.
#9 - 20-08-2005, 14:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Zonder die verzekeringen is het wel makkelijker te vergelijken.

Ik heb net ook even bij expedia geshopt en daar kost een 4x4 voor 8 dagen (heb ik nodig in Oktober) 580 Euro (73 Euro/dag). Verhuurder is National in Memphis.

Dan heeft Chief een veel betere deal met $40 per dag in Missouri  ;D

#10 - 20-08-2005, 15:07 uur

Chiefram

De afgelopen week heb ik dus een Jeep Grand Cherokee 4x4 gehuurd bij Budget voor $40 p/dag... Het had ook een Ford Explorer kunnen zijn bij Budget voor dat geld.

Ik heb zojuist nog even gekeken en voor dezelfde periode kwamen de volgende prijsverschillen uit de bus:

ENTERPRISE:
Standard SUV                                           $56.- per dag
(Chevy Trailblazer , GMC Envoy or similar)

PAYLESS:
Compact SUV                                            $41.49 per dag
Make/model information not available.

BUDGET:
Standard SUV                                            $40.80 per dag
Ford Explorer or similar.

HERTZ:
Midsize SUV                                               $66.99 per dag
Ford Escape or similar.                        
Standard SUV                                            $71.99 per dag
Ford Explorer or similar.

Budget is duidelijk de goedkoopste en heeft een zeer volwassen SUV voor die prijs. Een piepklein boodschappenkarretje (Hertz noemt dit de Midsize SUV) is bij Hertz al $16 dollar PER DAG(!!) duurder. Daar koop je je verzekering per dag voor bij Budget.
#11 - 20-08-2005, 16:03 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2005, 16:04 uur door Chiefram »

Chiefram

Zonder die verzekeringen is het wel makkelijker te vergelijken.

Ik heb net ook even bij expedia geshopt en daar kost een 4x4 voor 8 dagen (heb ik nodig in Oktober) 580 Euro (73 Euro/dag). Verhuurder is National in Memphis.


Dat is dan wel inclusief verzekering mag ik aannemen?

Als ik in Los Angeles ben betaal ik $25-$30 per dag voor een SUV. Er komt alleen nog een keer zo'n zelfde bedrag aan verzekering bij.  :'(

Dit is ZONDER belasting, airport tax, verzekering, etc... Dit zijn de basis dagprijzen. Maar als je al $30 dollar PER DAG(!!) op een Standard SUV kunt uitsparen op de kale huurprijs (Budget versus Hertz) van een exakt dezelfde auto, dan wist ik het wel.

Voor het vergelijken maakt het in dit geval even niet uit of ik prijzen noem inklusief of exklusief verzekeringen, taxes en andere fees.

Dat je in LA al voor $25 a $30 dollar een SUV kunt huren, dat zou best kunnen. Ik ben in mijn voorbeeld uitgegaan van Kansas City, MO omdat ik daar deze week een Standard SUV heb gehuurd bij Budget. Normaal koos ik altijd Hertz, maar Budget doet al helemaal niet onder aan Hertz. Ja, de prijs!  ;D

Maar die $25 a $30 per dag, is dat een Compact Size?
#12 - 20-08-2005, 16:11 uur

Mississippi

Die 580 Euro van Expedia is wel incl. tax en verzekeringen maar excl. tweede bestuurder en tank benzine. Via de website van Hertz kost een Ford Explorer incl. tax en vezekeringen (en 10% anwb korting) voor eenzelfde periode van 8 dagen op 355 Euro = 44 euro/dag.

Dat komt meer in de richting van de prijzen die Chief  noemt  ;D

#13 - 20-08-2005, 16:21 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2005, 16:21 uur door Mississippi »

Chiefram

Er zit wel meer 'scheef' zo hier en daar. Toen wij in December 2004 naar Amerika gingen emigreren, hadden wij ook een auto voor de eerste paar weken nodig, tot we de tijd hadden zelf een auto te kunnen kopen. Je wilt toch mobiel zijn in het begin.

Ik heb vanuit Nederland ook het Internet afgestruind en ben op de Nederlandse website van Avis gekomen en van hieruit heb ik bij Avis in Amerika voor 3 weken een Cadillac DeVille gehuurd voor (niet lachen) $660 dollar voor 3 weken!!! Dit INKLUSIEF alles he, dus 2e bestuurder, volle tank, verzekeringen, tax, echt helemaal kompleet.

Ik wist niet wat ik zag en heb meteen op RESERVEREN/BOEKEN geklikt en kon de confirmation afdrukken, met alle gegevens. Het enige dat niet mogelijk was, was de betaling online. Ik moest die $660 dollar ter plekke met mijn credit card afrekenen.

Effin... ik die Cadillac DeVille opgehaald en toen begon het: het systeem accepteerde geen $660 dollar voor een Luxury car voor de periode van 3 weken! Dit was onmogelijk. Dit zijn normaal de weekprijzen voor dergelijke auto's en niet voor drie weken.

Maar omdat ik mijn bevestiging had afgedrukt en meegenomen, konden ze aan de hand van mijn conformationnummer zien dat dit wel degelijk de afgesproken prijs was.

Het heeft Avis 4 dagen gekost om alles in het komputersysteem te kunnen verwerken. Er zijn heel wat telefoontjes over en weer geweest naar het hoofdkantoor van Avis. (Door het personeel, niet door mij).

Het is wel allemaal goedgekomen, maar ik bedoel maar... het vergelijken en zoeken is niet altijd even gemakkelijk. Bij de een is iets inklusief, bij de ander weer niet. Zelfs als je een goede deal hebt zoals ik met de Cadillac, dan nog had het ter plekke fout kunnen gaan. Had ik die confirmation niet uitgeprint, dan had ik nooit kunnen bewijzen dat dit toch echt voor 3 volle weken was...
#14 - 20-08-2005, 16:32 uur
« Laatst bewerkt op: 20-08-2005, 16:32 uur door Chiefram »

Mississippi


Die $660 is echt een superprijs Chief. Misschien was dat de oorzaak van het gedoe, maar ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt bij Avis. Ik had toen via een reisbureau in NL geboekt en had dus een voucher meegekregen. Toevallig had de dame achter de balie dat nog nooit gezien en ze kon ook niets vinden in haar computer. Vervolgens ging ze driftig bellen maar het duurde zeker wel een half uur voordat ze wist wat ze moest invoeren en ik een paar autosleutels kreeg.

Alleen al daarom lijkt het me handig om via de website van de verhuurder te reserveren zodat een een confirmation nummer krijgt dat ze snappen. Moet je de reserverings bevestiging dus wel uitprinten en meenemen  ;D ;D

Bij Hertz wordt ik als een speer geholpen en zit ik meestal binnen een kwartier in de auto.  :)
#15 - 20-08-2005, 16:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15