Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van oost naar west via ???

Discussie gestart

corria

We gaan van eind april tot 20 mei van Chicago met de camper naar San Francisco, via o.a. Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite.

Welke Highway is het best, leukst, mooist enz.: 70, 80 of 90?
#1 - 12-01-2014, 22:07 uur

babarage

Route 66...
#2 - 12-01-2014, 23:13 uur

Hans B

Ik denk dat je Interstates bedoeld en geen Highways.
Interstates zijn wegen waarover de enorme vrachtwagens je constant met hoge snelheid voorbij razen en dat is geen pretje. Wat dat betreft zijn de highway of nog kleinere lokale wegen veel mooier om te rijden.
Je bedoeling is denk ik om zo snel mogelijk van Chicago naar de bergen te rijden. Met de door jou genoemde plaasten en parken zou ik de kortste route nemen de I-70. Vanaf Denver tot zo'n 200 mile verder is het ook nog eens een mooie route door de bergen. Na de 'grens' met Utah neem de 128 naar Moab Arches, vanaf daar kun je richting Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite en San Fransisco.
#3 - 13-01-2014, 08:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik ga met Hans mee. Tot Denver even stevig doorrijden en vanaf daar beginnen de nationale parken zich aaneen te rijgen.
Achtereenvolgens kom je langs:
Rocky Mts nat. park:  Probleem hier is dat de Trail Ridge road begin mei nog dicht zal zijn wegens sneeuw. RMNP is dan maar beperkt toegankelijk.
Bij Grand Junction ligt Colorado national monument
Bij Moab Arches nat. park en Canyonlands nat. park. en Dead Horse Point state park
Als je dan Hwy 24 neemt kom je langs Goblin Valley en Capitol Reef.
Verder via de mooie Hwy 12 naar Bryce Canyon nat. park.
Dan naar Zion nat.park
Vervolgens naar het plaatsje Page. Hier vind je Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
Grand Canyon mag natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje
Dan naar Las Vegas
Door Death Valley en dan (vanwege hoogstwaarschijnlijk gesloten bergpassen over de Sierra Nevada) via Bakersfield naar Sequoia en Yosemite
En dan tot slot de rit naar San Francisco.

Uitgebreide informatie over genoemde parken en bezienswaardigheden vind je hier:
De grote nationale parken: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Kleinere parken en andere bezienswaardigheden: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html

Actuele info over eventueel gesloten wegen en bergpassen in nationale parken vind je op de site van de National Parkservice: http://www.nps.gov/findapark/index.htm
#4 - 13-01-2014, 09:36 uur

Marianne

Voor het stuk vanaf Denver kun je eens naar ons 2013-verslag kijken om ideeën op te doen.
Ik weet niet wanneer je precies in Yosemite bent, maar kijk eens hier voor de reserveringen van de campings in het park.  Wellicht moet je de 15e klaarzitten om te reserveren. Kijk goed hoe dat werkt.

Marianne
#5 - 13-01-2014, 17:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15